Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Waan van de Week

Bericht door #3 Micha »

Verdorie wat lastig. Ik ga toch voor dit rijtje, al is het maar om mijn wansmaak te bewijzen :oranje:.

Eagle Speedster
Afbeelding

Caterham Seven 165
Afbeelding

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster
Afbeelding
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Volkswagen wil als grootste Europese autoproducent graag in 2018 ook de grootste ter wereld zijn. Daarin loopt men gezien de halfjaarcijfers van dit jaar goed op schema. Nu Piëch vertrokken is en Winterkorn alle vertrouwen heeft kan het vizier weer volledig op de bedrijfsvoering. En dat is hard nodig, want de winstgevendheid en efficiency van het concern laten te wensen over. VAG teert op topmerken Audi en Porsche. Ook buiten de autowereld laat VW zich zien. Zo zijn de Duitsers eigenaar en uiteraard hoofdsponsor van VfL Wolfsburg. Een luxepositie voor de club, want op deze manier kunnen ze topspelers behouden om een grotere rol te spelen in het voetbal. Vorige week werd in de thuishaven de Duitse Supercup veroverd ten koste van Bayern München. De spelers krijgen natuurlijk een auto van de zaak al nemen Duitse voetballers dit niet heel serieus.

Als ik gedwongen Volkswagen (oud/nieuw) moest rijden, werd het een...
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 04 feb 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Een SP2, veel cooler en groovier (?) lijkt mij schier onmogelijk. Oh behave.
Afbeelding
Afbeelding
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

En zo begint een VW-item behoorlijk gewaagd :shiny:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

SP2 is gaaf. Wel heel duidelijk een VW familiegezicht (zie de 411/412) maar er staat toch iets heel unieks, iets wat VW tegenwoordig krampachtig probeert te voorkomen.
Eerste VW waar ik aan denk is de Caddy I, oftewel de Golf Pick-up. Maar ik denk niet dat mijn kinderen het leuk vinden om in een open achterbak te gaan zitten, met spanbanden als autogordels.
Dan maar de voor mij beste Passat aller tijden, de B3. Uit de tijd dat VW niet door middel van knuffeldashboards en enge creditcard smalle portiernaden de suggestie wekte dat ze kwalitatief goede auto's maakte, maar dat het onderhuids gewoon goed zat (moet je wel met een grote boog om de G60 en VR6 versies heenlopen uiteraard). En ook nog eens ruimer dan de berucht VauWdi Passat B5 Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

laat ik eens gek doen: New Beetle RSi:

Afbeelding

Al is het maar omdat dit waarschijnlijk de laatste (enige?) keer is geweest dat ze zich in Wolfsburg helemaal hebben laten gaan.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Zou ik dit keer wel een Karmann Ghia kiezen? Een Kever als Cal Look vind ik ook mooi, maar die is niet af fabriek. Beetje armoedig om op het boxertijdperk te moeten terug grijpen. Een rallyauto dan? zit wel een kenteken op. :D Van zo'n Golf 3 of 4 kit car van VW Motorsport krijg ik nog steeds kippenvel. 8-)

Ik ga er nog even een nachtje niet over slapen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Het is de huidige Scirocco geworden. Al het andere is leuk voor de heb, maar de vraag was: waarin wil je rijden?
Dan zie ik de Scirocco wel zitten.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Eigenlijk is die nieuwe -bij ons niet meer leverbare- Scirocco niet zo verkeerd, maar geeft wel aan wat een enorm duf autoland we zijn geworden. Als zelfs de praktische en brave Scirocco al te wild is.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Ja dan kun je het Volkswagen eigenlijk niet aanrekenen dat alles op elkaar lijkt en weinig gewaagd is.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie