Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

OK, dat zal dan wel. Ik heb idd geen bron.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:De VW Routan, nota bene een geleende Amerikaan, kon geen potten breken en werd vanwege teleurstellende verkoopcijfers vroegtijdig van de markt gehaald na een korte carrière als verhuurwagen. Vergis je daarnaast niet in de rol van de media. VW is uit de gratie in de VS en dus zal elke actie onder de loep genomen worden.
Ja, maar wat heeft het floppen van de Routan met Skoda te maken? Bij de Routan deugde het aanbod gewoon niet. Niet zo gek als je het origineel van Chrysler c.q. Dodge op zowat elke straathoek in de VS kon kopen, plus dat het hele Stow-n-Go gebeuren uit de Routan was geamputeerd.
ViveLaFrance schreef:De Amerikaanse verkoop volgend lijkt mij de lage benzineprijs dé hoofdreden. Compacte auto's doen het matig in de VS waar grote SUV's steeds populairder worden. Toyota ziet Scion als geslaagd. De gemiddelde leeftijd van kopers was 36 jaar en 70% van de klanten kocht nooit een Toyota. Ik zie ruimte voor Volkswagen om het merk anders te positioneren. Of zouden alleen bejaarden in een Kia Forte (Coup) of iets dergelijks rijden?
Babyboomers zijn nog geen bejaarden. Het is echter wel (en in toenemende mate!) de groep waar de koopkracht zit. Pak er maar een zooi demografische statistieken bij. Het is gemiddeld genomen allemaal niet zo best voor de 'millennials' (ie de huidige groep 16-34 jaar).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Ja, maar wat heeft het floppen van de Routan met Skoda te maken?
De Routan, gebaseerd op een bestseller, is een voorbeeld dat Amerikanen eerst kijken waar ze mee te maken krijgen. Op het oog is het een Dodge Grand Caravan, maar Amerikanen liepen er met een boog omheen. De Amerikaanse Passat omruilen voor een Superb lijkt me dan ook niet meteen een garantie voor hogere verkoopcijfers, want 1) de Passat was voor Dieselgate al geen hoogvlieger en 2) op prijs concurreren heeft weinig zin, omdat auto's in de VS zeer betaalbaar zijn gezien het aanbod. Dan zou de Superb het van zijn kwaliteit moeten hebben en daarvoor zijn de verschillen met de Passat verwaasloosbaar.
nvdw schreef:Pak er maar een zooi demografische statistieken bij. Het is gemiddeld genomen allemaal niet zo best voor de 'millennials' (ie de huidige groep 16-34 jaar).
Ouderen zullen in verhouding altijd meer geld hebben. Zij zijn klaar met geld verdienen en hebben minder lasten. Het zijn echter ook de ouderen die nu te maken hebben met pensioenkortingen, omdat de fondsen slecht worden beheerd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

Over VW schrappen ten koste van Skoda in de VS: probeer ze eerst eens naast elkaar te laten opereren. Als een vergelijkbare Skoda het beter doet dan een VW lijkt de keus mij snel gemaakt.

De formule 1 in Nederland leeft (sinds Max) als nooit tevoren wat tevens tot gevolg heeft dat de roep op en F1 race in Nederland ook weer sterker wordt. Echter: er moet veel gebeuren wil dat ooit gaan gebeuren, want Zandvoort en Assen zijn daar om meerdere redenen nog lang niet klaar voor. Eer die zo ver zijn is Max bij wijze van spreken al lang klaar met de F1, hopelijk vele wereldtitels verder. Een compleet nieuw cirquit is dan een andere optie, maar ook dit kost tijd en de kans dat we daar Max een F1 race zien rijden is ook niet heel groot.

Het voortbestaan van de GP van België (dit weekend) hangt regelmatig aan een zijden draadje, ook al is dit met afstand de mooiste race op de kalender. Zo lang de bezoekersaantallen daar boven verwachting zijn zit het (met dank aan Max en mogelijk in de toekomst Stoffel) wel goed, maar dit kan zo weer over zijn.

Één GP, die door België, Nederland en Luxemburg georganiseerd kan worden op dit prachtige cirquit, zal de kansen op het voortbestaan van deze GP race vergroten en zo ook deze race een beetje Nederlands maken.

Is het niet handiger om, met het oog op een interessante race-kalender, de race op Spa-Francorchamps een vastere plaats op de kalender te geven door deze om te dopen tot de GP van de BeNeLux?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Dat zou moeten betekenen dat er geld uit Nederland en Luxemburg naar het circuit moet. Geld is de enige garantie dat de GP wordt behouden. Het is natuurlijk al een schande dat er geen GP van Frankrijk is en die van Duitsland om het jaar.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

Uiteraard moet er dan (naar verhouding denk ik) geld vanuit Luxemburg en Nederland naar België om de GP op Spa-Francorchamps te blijven faciliteren. Het lijkt me echter (voor Nederland althans) wel goedkoper dan het met alle mogelijke middelen naar Nederland zelf proberen te halen. En als de mooiste GP van het jaar via een GP van de BeNeLux constructie een beetje van Nederland wordt (ook al ligt de baan zelf in België) heb ik daar persoonlijk niet veel moeite mee. Daarnaast hebben alle 3 de landen enige historie als het gaat op het organiseren van F1 races. Nederland met de race op Zandvoort, België met races op Zolder en Spa en Luxemburg met races op de korte Nürburgring. Waarom dan niet de krachten bundelen?

Op de internationale race-kalender slaat Nederland op zichzelf al geen slecht figuur met de TT op Assen en ook een superbike race die daar wordt verreden. België heeft internationaal gezien de WEC die het op eigen naam kan houden.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Top Ard dat je een nieuwe waan bedenkt :thumbup:

Een GP van de BeNeLux hoeft voor mij niet per sé. Laat Nederland lekker geld investeren in andere (bestaande) autoraces. En wie weet wat prins Bernhard jr. kan bereiken met Zandvoort.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Nu de F1 in andere handen is gekomen, kan alles veranderen. De toegangskaartjes zouden ook minder duur worden.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Goede zaak :thumbup: Het liep ook de spuigaten uit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Tja, ik ben bang dat het niet veel beter zal worden. Komt ook vast in de handen van een hele rijke gast, die er waarschijnlijk nog heel veel rijker van wil worden. Of van Fox ofzo
Plaats reactie