Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Wellicht zouden ze het dan gewoon simpel moeten houden, en de grootste partij laten regeren. Dan moet die maar met voorstellen komen waar ze genoeg medestanders mee krijgen. En dan het stemgedrag van alle kamerleden wat meer inzichtelijk maken, zodat er voor de kiezer veel duidelijker te zien is wie er in de kamer zitten om het land serieus te besturen, en wie puur om beleid van andere partijen te saboteren....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Gisteren bij Nieuwsuur kwam de volgende theorie ter sprake: D66 wil GroenLinks erbij om te voorkomen dat Klaver & co straks bij de gemeenteraadsverkiezingen vanuit de oppositie kunnen scoren.

Geeft ook wel aan wat de gedachtegang is: we passen niet op de winkel Nederland, we passen op de winkel [vul hier uw partij in].
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Leuke theorie, alleen zijn er nogal wat gemeenten in Nederland waar D'66 (zoals in de gemeente waar ik woon) en/of GL in de gemeentecoalitie zitten, die zouden ook meteen afgestraft kunnen worden, net zoals dat met de PvdA en ook de VVD gebeurde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Zoals in de gemeente waar ik woon, de VVD ging uit de coalitie, de twee andere partijen bleven en de lokale D'66 werd toegevoegd.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Zonder ooit op de man gestemd te hebben, had ik altijd respect voor Rutte. Hij maakt zich nu echter compleet belachelijk. Dat de toeslagenaffaire geen reden was voor hem om op te stappen gaf al te denken, maar andere partijen zijn blijkbaar nodig om hem te doen inzien dat zijn leiderschapsstijl niet meer van deze tijd is.

Kaag en Hoekstra spelen hun eigen politieke spelletjes en ook Segers doet vrolijk mee. Waar de ChristenUnie eerst nog weigerde om de motie van wantrouwen te steunen, kiest men er nu voor om alsnog de show te stelen door Rutte uit te sluiten. Rutte 4 lijkt daarmee ver weg.

Wat nu? Kaag plus een hoop linkse partijen? Simons op immigratie en Van der Plas op Landbouw? :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Denk dat Rutte inderdaad een uitstekend premier is/was, en dat het voor een aanzienlijk deel ook aan hem te danken is dat in al die jaren de VVD nooit echt is afgestraft voor het regeren. Iets wat met met praktisch elke partij waarmee ze samen geregeerd hebben op een bepaald moment wél gebeurt is. Maar in al die jaren zijn er uiteraard wel een hoop incidentjes geweest waarbij Rutte zich meer dan eens heeft kunnen beroepen op z'n selectieve geheugen (een typisch politici-kwaaltje) en de nodige collega's zowel uit eigen partij als daarbuiten heeft geslachtofferd. En dan lijkt daar nu toch eindelijk het punt te zijn gekomen dat men hem dat écht gaat aanrekenen.

Ik kan me ergens toch haast niet voorstellen dat we een regering zonder VVD gaan krijgen. Niet omdat het toch de grootste partij is en blijft, en niet omdat de rest ook zo versplinterd. Maar ja, zal Rutte bereid zijn opzij te stappen en een ander het stokje te laten overnemen? En zullen anderen daar genoegen mee nemen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

De VVD heeft zeker veel te danken aan Rutte. Hij heeft de eerste 'V' in de naam volledig waargemaakt. Richting de verkiezingen hoorde ik hem bij Nieuwsuur zeggen dat de VVD de grootste is onder de hoogste én de laagste inkomens. Een ware volkspartij. Qua beleid heeft de VVD nog altijd meer oog voor de rijken en multinationals, maar de gemiddelde buschauffeur en docent kan daar blijkbaar mee leven. Dat de toeslagenaffaire zelfs leidde tot een paar zetels winst zegt een hoop over de verdeeldheid in Nederland. Een grote groep mensen zal het een zorg zijn als de overheid willens en wetens het leven van mensen ruïneert. Het geeft te denken.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

ViveLaFrance schreef: 04 apr 2021, 01:28Kaag en Hoekstra spelen hun eigen politieke spelletjes en ook Segers doet vrolijk mee. Waar de ChristenUnie eerst nog weigerde om de motie van wantrouwen te steunen, kiest men er nu voor om alsnog de show te stelen door Rutte uit te sluiten. Rutte 4 lijkt daarmee ver weg.
Of toch niet. Nu het CDA zichzelf lijkt op te heffen neemt de CU met plezier het stokje over als schoothondje van de VVD. Als het gaat om abortus enzovoort zijn Segers & Co principieel, maar een machtspositie vinden ze ook daar erg lekker als het erop aankomt. Net zoals die honderden priesters het lekker vonden om misbruik te maken van honderdduizendenden jonge slachtoffers. Daar hoor je de geloofspartijtjes echter nooit over.

Ik zal altijd blijven stemmen, maar voor het eerst heeft mijn geloof in de Nederlandse politiek (parlement en regering) een fikse deuk opgelopen door de ontstane situatie na de verkiezingen en de meest belachelijke 'formatie' ooit. Ongeloofwaardig dekt de lading niet eens.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Politiek

Bericht door Martin »

De achterban van CU en SGP heeft eeuwen geleden al afstand genomen van de Katholieke kerk en haar priesters.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Ik wou zeggen - de CU is niet van de paapse afdeling van J. van Nazareths volgelingen.

Verder eens. Nu kun je bijna niet anders als je een meerderheidskabinet wilt creëren zonder de PVV, maar in het licht van wat er allemaal is gebeurd vind ik het jammer dat we straks weer met dezelfde kliek zitten opgescheept. Ergens klopt er dan toch iets niet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 11 okt 2021, 19:31 De achterban van CU en SGP heeft eeuwen geleden al afstand genomen van de Katholieke kerk en haar priesters.
Het misbruik komt niet alleen uit de katholieke kerk.

De CU stelt zich als geloofspartij principieel op wanneer het hen uitkomt. De minister van onderwijs, Slob van de CU, vond dat scholen homoseksualiteit mogen afkeuren. Anno 2021 in Nederland! En die man hoefde niet eens af te treden :bonk: Oké, Rutte heeft aangetoond dat je gewoon weg kunt kijken, even lacht naar het vogeltje en weer stug doorgaat. Opstappen? Welnee! Toch klopt er ook in dit opzicht weinig meer van politiek Den Haag.

Net als de CU hoor je ook de SGP in coronatijd te weinig over de Biblebelt en hun conservatisme waar de maatschappij mee om dient te gaan. Waar is de saamhorigheid dan? Laat staan verantwoordelijkheidsgevoel. Maar ze nemen altijd wel de tijd om tegen de islam te zijn. Hoezo vrijheid van godsdienst? Dan geldt de grondwet dus niet. Ach, ik praat hier ook over een partijtje dat nog niet zo heel lang geleden door het Europese Hof gewezen moest worden op vrouwenrechten. Dan liever Sylvana Simons in de Kamer.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie