Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:Kom nou Ard! Hier is de PvdA niet alleen verantwoordelijk voor. We leven toch in een democratie?
De keuze hebben tussen twee burgemeesters van dezelfde huize is schijn-democratie, en al helemaal als die dan "toevallig" van de PVDA blijken te zijn.
weer een forummer schreef:PvdA heeft voor mij juist weer respect gewonnen. Eindelijk houden ze weer eens woord aan hun belofte.
Het was wachten wie van de drie partijen het lef had om het al zeer wankele kabinet te laten vallen. Nu is het de PVDA die het respect gewonnen heeft door Uruzgan als reden aan te voeren, maar het had ook net zo goed het CDA om het spitstarief kunnen zijn. Volgens Eurlings moest het hele systeem van kilometerheffing kostenneutraal zijn, om de automobilist niet duurder uit te laten zijn. Maar de PVDA wilde hier niet van weten, die wil de automobilist steeds verder uitknijpen door hem/haar (vet) betaald in de file te laten staan.
Gisteren voor de gemeenteraadsverkiezingen trouwens de stemwijzer ingevuld. Stonden een paar hele steekhoudende aurgumenten in die op mijn gemeente van toepassing zijn en waar we nu middenin zitten. Toevallig eindigde de PVDA bij mij compleet onderaan, het CDA één na laatst en GL twee na.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:
weer een forummer schreef:Kom nou Ard! Hier is de PvdA niet alleen verantwoordelijk voor. We leven toch in een democratie?
De keuze hebben tussen twee burgemeesters van dezelfde huize is schijn-democratie, en al helemaal als die dan "toevallig" van de PVDA blijken te zijn.
Volgens mij begreep je best wat ik bedoelde met democratie maar voor het geval dat niet het geval is: Eén partij kan nooit alleen beslissen over een referendum. Daarbij komt wiens schuld is het nu eigenlijk dat Utrecht de keuze heeft uit twee PvdA burgemeester: Die van de PvdA of de van de partijen die geen kandidaat voordragen?
HondArd schreef:Maar de PVDA wilde hier niet van weten, die wil de automobilist steeds verder uitknijpen door hem/haar (vet) betaald in de file te laten staan.
Welnee! PvdA stelt alleen dat de veelgebruiker meer moet betalen dan iemand die nauwelijks gebruik maakt van de auto. Lijkt mij redelijk en eerlijk. Daarbij komt dat rekeningrijden nu juist in het leven geroepen wordt om de files te verkleinen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

weer een forummer schreef:Daarbij komt wiens schuld is het nu eigenlijk dat Utrecht de keuze heeft uit twee PvdA burgemeester: Die van de PvdA of de van de partijen die geen kandidaat voordragen?
Niets aan toe te voegen.
weer een forummer schreef:PvdA stelt alleen dat de veelgebruiker meer moet betalen dan iemand die nauwelijks gebruik maakt van de auto. Lijkt mij redelijk en eerlijk. Daarbij komt dat rekeningrijden nu juist in het leven geroepen wordt om de files te verkleinen.
Klinkt op zich eerlijk. Maar na al die jaren weten we natuurlijk wel waar het allemaal op neer komt: het wordt voor iedereen duurder, alleen voor de een iets meer dan voor de ander. Dat zag je nu al bij het rekeningrijden, mocht dat niet doorgaan dan was tolheffing ineens onvermijdelijk, er moet en zal nu eenmaal meer geld uit de automobilist gewrongen worden. En uitgezonderd Youp van 't Hek staat niemand voor z'n lol in de file, de meeste mensen hebben domweg geen reëel alternatief.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:
HondArd schreef:
weer een forummer schreef:Kom nou Ard! Hier is de PvdA niet alleen verantwoordelijk voor. We leven toch in een democratie?
De keuze hebben tussen twee burgemeesters van dezelfde huize is schijn-democratie, en al helemaal als die dan "toevallig" van de PVDA blijken te zijn.
Volgens mij begreep je best wat ik bedoelde met democratie maar voor het geval dat niet het geval is: Eén partij kan nooit alleen beslissen over een referendum. Daarbij komt wiens schuld is het nu eigenlijk dat Utrecht de keuze heeft uit twee PvdA burgemeester: Die van de PvdA of de van de partijen die geen kandidaat voordragen?
Die burgemeester daar moest en zou een PVDA-er moeten zijn, schijnen ze recht op te hebben op basis van landelijke populariteit gerelateerd aan de plaatselijke situatie. Bij grote steden ligt dat erg gevoelig dat alle grote partijen "evenredig" aan de beurt komen. Maar deze twee steden hadden het bewijs kunnen zijn dat een referendum echt wel zin had, maar dan had de bevolking ook echt een keus moeten hebben. Dan had het PVDA ook kunnen zeggen: wij zijn eigenlijk aan de beurt, maar we gunnen het experiment een eerlijke kans. En dat is niet gebeurt.
weer een forummer schreef:
HondArd schreef:Maar de PVDA wilde hier niet van weten, die wil de automobilist steeds verder uitknijpen door hem/haar (vet) betaald in de file te laten staan.
Welnee! PvdA stelt alleen dat de veelgebruiker meer moet betalen dan iemand die nauwelijks gebruik maakt van de auto. Lijkt mij redelijk en eerlijk. Daarbij komt dat rekeningrijden nu juist in het leven geroepen wordt om de files te verkleinen.
Maar denk jij nou echt dat dat laatste gaat werken? Volgens Eurlings zou elke cent die de automobilist bijdraagt voor de volle 100% bij de automobilist terug moeten komen, dus degene die heel veel betaalt en in de file staat zou dat geld terug moeten kunnen zien in meer asfalt.... maar daar is de PVDA niet van gediend. Stel dat het rekeningrijden volgens de PVDA er doorheen komt. De eerste jaren krijgen ze extra inkomsten binnen, extra inkomsten die ze elders uit gaan geven (en niet om het begrotingstekort terug te dringen) en waar ze aan gewend gaan raken....totdat de mensen echt slimmer met de auto omgaan, er echt flexibeler werktijden worden geïntroduceerd door de werkgevers en er ineens veel minder file's staan. De extra inkomstenbron a.g.v de spitsheffing waar de PVDA zich op rijkrekent houdt dan op met als gevolg een gat in de begroting.... dan zijn we echt nog veel verder van huis.

Trouwens rekeningrijden kan veel slimmer. Je hebt niet van die rare kastjes nodig, enkel de gegevens van de NAP (elk jaar te verrekenen met de APK) en je bent al klaar. De fraude met tellerstanden is ook wel grotendeels op te lossen (alsof die kastjes niet te frauderen zouden zijn), en file's zijn met goed beleid ook aan te pakken.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:Maar denk jij nou echt dat dat laatste gaat werken?
Nee, dat denk ik niet. Ik geef alleen aan wat volgens de politiek de motivatie was om rekeningrijden te introduceren.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:
HondArd schreef:Maar denk jij nou echt dat dat laatste gaat werken?
Nee, dat denk ik niet. Ik geef alleen aan wat volgens de politiek de motivatie was om rekeningrijden te introduceren.
Ja, maar die spitsheffing wordt nu door de PVDA aangewend om een mogelijk gat te gaan dichten. En dat leidt de aandacht alleen maar af van waar het probleem werkelijk ligt, en dat is dat Den Haag de grootste moeite heeft om zijn huishoudboekje op orde te brengen. Dat zouden ze eerst moeten doen, en er zijn volgens mij meer dan genoeg mogelijkheden die langetermijn werkend zijn én waar de burger niet te veel voor hoeft in te leveren.
Vandaag trouwens nog een analyse gezien op basis van de huidige fictieve zetelverdeling, en elke mogelijke coalitie lijkt mij bij voorbaat kansloos. Veel partijen kunnen gelet op de huidige tegenstellingen echt niet meer met elkaar door één deur op basis van egotripperij en dan wordt een constructief beleid uitzetten voor de toekomst erg moeilijk. De enige mogelijkheid lijkt mij dat de huidge poppetjes bovenaan gewoon vet een stap terug doen, een bekwaam iemand achteraan naar voren schuiven en met zijn allen (dus ook GL en PVV) aan één tafel zetten en samen tot een oplossing komen. In elke partij zit wel iets goeds en zo krijgen we pas weer een eenheid in dit land. Op de manier waarop het nu gaat krijg je aan het eind van de verkiezingen toch weer die botsende ego's die er alleen maar op uit zijn om elkaar (achter de schermen) dwars te zitten en een kabinetsbeleid wat met hangen ern wurgen aan elkaar hangt. Kom op jongens en meiden, HANDEN UIT DE MOUWEN!
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Politiek

Bericht door Leeuw »

Ben ff een weekend weg, en weg cabinet. Zat er natuurlijk welk aan te komen.

Of het allemaal goed en slim is weet ik niet, maar voor het eerst in mijn leven ben ik het met PVDA eens geweest en sta ik meer dan ooit lijnrecht tegen over CDA.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Politiek

Bericht door Leeuw »

*modbreak*

Politiek is altijd erg "gevaarlijk" om over te discussiëren, in NL kunnen doen we dat wel en openlijk. (itt veel andere landen)

Maar... hou rekening met ander mans mening, ga niet iemand anders veroordelen over wat hij vind.

Taalgebruik is net zoiets, hou rekening met elkaar. Ik ben -nog?- niet van plan om een censuur in te voeren, ik hoop dat het niet nodig is. Als je twijfelt of een woord wel of niet kan gebruik je het gewoon niet.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

Eensch! :thumbup:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Iemand gisteren P&W gezien? Sietse Fritsma van de PVV nam het op tegen Jeltje van Nieuwenhoven over de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag. Het amateurisme straalde weer van Fritsma af, hij probeert teveel zijn voorman te imiteren. Van Nieuwenhoven vroeg naar voorbeelden van moskeeën in Den Haag die door onrechtmatig beleid gevestigd zijn. Fritsma zei dat er "genoeg voorbeelden waren", maar hij kon ze niet bedenken. Sukkel! :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie