Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Wat je nergens anders kwijt kan
IBLStudent
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 12:33

Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door IBLStudent »

Hallo,

Mijn naam is Wesley en ik studeer momenteel International Business and Languages aan de HAN universiteit in Arnhem. Ik zit nu in mijn derde jaar en ik loop stage bij een bedrijf in het Verenigd Koninkrijk. Voor mijn stage doe ik onderzoek naar hondenrekken en ik ben op zoek naar respondenten voor mijn enquête. Hierbij bestaat de doelgroep voornamelijk uit mensen een auto dus dit leek mij de perfecte plek :) . De enquête duurt slechts een paar minuutjes.

Linkje naar enquête: http://www.survio.com/survey/d/D9N7L1L1A0M9J6Y9F

Uw medewerking zou mij echt helpen. Alvast bedankt indien u mee wilt doen.

Vragen/opmerkingen zijn altijd welkom!

PS. mocht dit niet toegestaan zijn dan hoor ik het graag, ik kon geen informatie vinden m.b.t. enquêtes in het regels topic.

EDIT: de enquête is beëindigd, bedankt voor jullie medewerking!
Laatst gewijzigd door IBLStudent op 04 jun 2015, 11:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door Jurjen »

Ik ben er even doorheen gegaan.

Succes ermee.

Wat ik mis is de daadwerkelijke invulling van je onderzoeksvraag. Je stelt op zoek te zijn naar nieuwe consumenten. Die kan je natuurlijk vinden bij mensen die nu een ander merk rek kopen of nog geen rek hebben. Daarnaast kan je nog kijken naar andere toepassingen van zo'n rek. Als ik veel shit vervoer in de auto kan zo'n rek bijzonder handig zijn en bevorderlijk voor de veiligheid in geval van een noodstop.

Bedenk daarnaast ook nog wat de vraag drijft van deze dingen. Mensen kopen een nieuwe bij aanschaf van een hond, of als ze van auto wisselen of als het ding kapot gaat. Daar kan je wel redelijk data van vinden.

Succes. (mocht je dit ooit nog lezen)
IBLStudent
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 12:33

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door IBLStudent »

Jurjen schreef:Ik ben er even doorheen gegaan.

Succes ermee.

Wat ik mis is de daadwerkelijke invulling van je onderzoeksvraag. Je stelt op zoek te zijn naar nieuwe consumenten. Die kan je natuurlijk vinden bij mensen die nu een ander merk rek kopen of nog geen rek hebben. Daarnaast kan je nog kijken naar andere toepassingen van zo'n rek. Als ik veel shit vervoer in de auto kan zo'n rek bijzonder handig zijn en bevorderlijk voor de veiligheid in geval van een noodstop.

Bedenk daarnaast ook nog wat de vraag drijft van deze dingen. Mensen kopen een nieuwe bij aanschaf van een hond, of als ze van auto wisselen of als het ding kapot gaat. Daar kan je wel redelijk data van vinden.

Succes. (mocht je dit ooit nog lezen)
Ik lees alle feedback van iedere site en stel het erg op prijs dat u meedenkt! Ik geef u gelijk in wat u zegt over het vinden van nieuwe consumenten. Deze enquête is dan ook niet bedoeld voor het daadwerkelijk vinden van nieuwe consumenten, daar heb ik andere middelen voor inderdaad.

Deze enquête is vooral bedoeld als een globaal overzicht van waar de potentiële en huidige doelgroep zich mee bezighouden tijdens het zoeken van meer veiligheid voor in de auto (als ze al op zoek zijn). De enquête richt zich vooral op het ''hoe de doelgroep te bereiken'' aspect. Nogmaals bedankt :yes:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door WizardOfOss »

Geen hond hier (de laatste hond die ik heb gehad was in stukjes in de soep), maar toch even een "wat als"-poging gedaan. Succes!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
IBLStudent
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 12:33

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door IBLStudent »

WizardOfOss schreef:Geen hond hier (de laatste hond die ik heb gehad was in stukjes in de soep), maar toch even een "wat als"-poging gedaan. Succes!
Helemaal top, dank!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door Jurjen »

IBLStudent schreef:
Jurjen schreef:Ik ben er even doorheen gegaan.

Succes ermee.

Wat ik mis is de daadwerkelijke invulling van je onderzoeksvraag. Je stelt op zoek te zijn naar nieuwe consumenten. Die kan je natuurlijk vinden bij mensen die nu een ander merk rek kopen of nog geen rek hebben. Daarnaast kan je nog kijken naar andere toepassingen van zo'n rek. Als ik veel shit vervoer in de auto kan zo'n rek bijzonder handig zijn en bevorderlijk voor de veiligheid in geval van een noodstop.

Bedenk daarnaast ook nog wat de vraag drijft van deze dingen. Mensen kopen een nieuwe bij aanschaf van een hond, of als ze van auto wisselen of als het ding kapot gaat. Daar kan je wel redelijk data van vinden.

Succes. (mocht je dit ooit nog lezen)
Ik lees alle feedback van iedere site en stel het erg op prijs dat u meedenkt! Ik geef u gelijk in wat u zegt over het vinden van nieuwe consumenten. Deze enquête is dan ook niet bedoeld voor het daadwerkelijk vinden van nieuwe consumenten, daar heb ik andere middelen voor inderdaad.

Deze enquête is vooral bedoeld als een globaal overzicht van waar de potentiële en huidige doelgroep zich mee bezighouden tijdens het zoeken van meer veiligheid voor in de auto (als ze al op zoek zijn). De enquête richt zich vooral op het ''hoe de doelgroep te bereiken'' aspect. Nogmaals bedankt :yes:

Dat u mag je laten zitten hoor. Ik mis dan het exacte doel van je onderzoek, aangezien je dit wel als doel aangeeft op je landingspagina. Je hoeft het mij niet uit te leggen, als je het zelf maar voor ogen hebt.

Overigens is het wel zo fijn als je hogescholen niet als universiteit omschrijft. ;)
IBLStudent
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 12:33

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door IBLStudent »

Jurjen schreef:
IBLStudent schreef:
Jurjen schreef:Ik ben er even doorheen gegaan.

Succes ermee.

Wat ik mis is de daadwerkelijke invulling van je onderzoeksvraag. Je stelt op zoek te zijn naar nieuwe consumenten. Die kan je natuurlijk vinden bij mensen die nu een ander merk rek kopen of nog geen rek hebben. Daarnaast kan je nog kijken naar andere toepassingen van zo'n rek. Als ik veel shit vervoer in de auto kan zo'n rek bijzonder handig zijn en bevorderlijk voor de veiligheid in geval van een noodstop.

Bedenk daarnaast ook nog wat de vraag drijft van deze dingen. Mensen kopen een nieuwe bij aanschaf van een hond, of als ze van auto wisselen of als het ding kapot gaat. Daar kan je wel redelijk data van vinden.

Succes. (mocht je dit ooit nog lezen)
Ik lees alle feedback van iedere site en stel het erg op prijs dat u meedenkt! Ik geef u gelijk in wat u zegt over het vinden van nieuwe consumenten. Deze enquête is dan ook niet bedoeld voor het daadwerkelijk vinden van nieuwe consumenten, daar heb ik andere middelen voor inderdaad.

Deze enquête is vooral bedoeld als een globaal overzicht van waar de potentiële en huidige doelgroep zich mee bezighouden tijdens het zoeken van meer veiligheid voor in de auto (als ze al op zoek zijn). De enquête richt zich vooral op het ''hoe de doelgroep te bereiken'' aspect. Nogmaals bedankt :yes:

Dat u mag je laten zitten hoor. Ik mis dan het exacte doel van je onderzoek, aangezien je dit wel als doel aangeeft op je landingspagina. Je hoeft het mij niet uit te leggen, als je het zelf maar voor ogen hebt.

Overigens is het wel zo fijn als je hogescholen niet als universiteit omschrijft. ;)
Nouja op de landingpage staat dat ik onderzoek doe naar kansen voor het vinden en bereiken van nieuwe consumenten. De enquête richt zich dus voornamelijk op het tweede aspect, het bereiken ervan.

Qua universiteit, ik doe dit automatisch omdat ik eraan gewend ben het de ''University of Applied Sciences'' te noemen, deze term wordt ook gebruikt op de website van de HAN. Maar je hebt volkomen gelijk, het is inderdaad geen universiteit te noemen :lol:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Overigens is het wel zo fijn als je hogescholen niet als universiteit omschrijft. ;)
Kun je hem niet kwalijk nemen, want dat doen bepaalde hogescholen de afgelopen jaren zelf :puh:

Ik heb het onderzoek ingevuld ondanks dat ik geen huisdieren bezit ;)
Kleine tip: bij het rangschikken van eigenschappen van een rek kun je beter geen Top 5 in beeld zetten, hierdoor stimuleer je 'lui antwoorden' bij respondenten.
Vive la France, Vive la Différence
IBLStudent
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 12:33

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door IBLStudent »

ViveLaFrance schreef:
Jurjen schreef:Overigens is het wel zo fijn als je hogescholen niet als universiteit omschrijft. ;)
Kun je hem niet kwalijk nemen, want dat doen bepaalde hogescholen de afgelopen jaren zelf :puh:

Ik heb het onderzoek ingevuld ondanks dat ik geen huisdieren bezit ;)
Kleine tip: bij het rangschikken van eigenschappen van een rek kun je beter geen Top 5 in beeld zetten, hierdoor stimuleer je 'lui antwoorden' bij respondenten.
Super, het is prima in te vullen zonder huisdieren, sterker nog, daar zijn sommige vragen niet al te opvallend aan gelinkt.

Dat tweede wat je zegt klopt, ga ik meenemen voor een volgend onderzoek. Heb inderdaad het gevoel dat er luie antwoorden tussen zitten. Dat had ik al wel een beetje verwacht bij die vraag maar ja. Ik vraag mensen mee te willen doen en dan verwacht ik ook wel dat ze een paar minuten de tijd kunnen nemen :D
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gezocht autobezitters stageopdracht

Bericht door Jurjen »

ViveLaFrance schreef:
Jurjen schreef:Overigens is het wel zo fijn als je hogescholen niet als universiteit omschrijft. ;)
Kun je hem niet kwalijk nemen, want dat doen bepaalde hogescholen de afgelopen jaren zelf :puh:

University of Applied Sciences gebruiken ze. Gelukkig komt er binnenkort regelgeving die dit soort naamgeving gaat verbieden. Certificaat uitreikende instituten mogen dan geen (variant op) universiteit meer gebruiken als ze dat niet zijn. Eindelijk de terugkeer van de Hogescholen.

Overigens zijn alle tips goedbedoeld hoor. Ik neem aan dat je hier niet kwam om weer je research skills course opnieuw te krijgen ;)
Plaats reactie