Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Zeker lang geleden :) Nu is het forum kleiner dan ooit, maar we zijn er nog :yes:

Goed hoor, met jou? Heb je al een Spaans paspoort? :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

:thumbup:
Ik vroeg me recent nog af hoe het Leeuw zou zijn. Met Google kwam ik niet verder.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Leeuw »

Alles gaat hier goed hoor, geen Spaans paspoort, wil ik niet en is vrijwel onmogelijk.
Het is heerlijk om niet meer voor een werkgever te hoeven werken, ik heb wat pech gehad met mijn laatste 2 (of ik trok mij te veel aan van bepaalde zaken) Maar Spanje is in veel dingen een lastig en omslachtig land met constant wisselende regeltjes die per dorp kunnen verschillen. Daardoor is het een ideaal land voor ik vertrek, gegarandeerd gedoe met vergunningen :D
Als Nederlander in NL realiseer je eigenlijk niet hoe goed we het hebben, en ook hoe makkelijk en duidelijk alles is.

Dus als ik eerlijk ben, vallen bepaalde zaken tegen, hoe je je ook probeert voor te bereiden.
Momenteel ben ik werkzaam als uitgever, heb een klushuis gekocht om door te verkopen en mijn vrouw geeft workshops. En het inkomen is heeeel veel lager dan een uitkering in NL. ;)

Maar we hebben veel zon, ruimte, leuke mensen ontmoet en geen gezeur van werkgevers
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef: 11 mei 2019, 18:23En het inkomen is heeeel veel lager dan een uitkering in NL. ;)
Het leven daar zal ook iets goedkoper zijn neem ik aan ;)

Ik geef jullie groot gelijk. Ja, het heeft zijn nadelen, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat emigreren op lange termijn meer oplevert op persoonlijk vlak als je de Nederlandse bedrijfscultuur zat bent. Dat is meer waard dan ontevreden de loonslaaf uithangen.

Voor ons is emigreren op dit moment nog een te grote stap, misschien iets voor de toekomst. We zijn in elk geval van plan om ons leven anders in te delen. Zo gaan we bewust kleiner wonen. De hypotheek kunnen we prima betalen en ons huis is ruim zat, maar in verhouding krijg je gewoon geen waar voor je geld in Nederland. En het leven in ons prachtig landje is al zo duur. Daarnaast vinden we het vreselijk storend dat ondanks alle mogelijkheden in het 'rijke' Nederland de inkomensverschillen groter worden en dit ook in onze sociale omgeving zichtbaar is. Niet verrassend, daar regeert de VVD inmiddels te lang voor. Wat kunnen wij eraan doen? Niets, we zijn geen politici. We besteden ons geld echter liever anders in plaats van het blind blijven pompen in een land waar je tegenwoordig eerst langs de materialistische meetlat wordt gelegd en de persoon er steeds minder toe doet.

Daar hebben we toch het Forum voor? De stem van het volk. HA! Een stel volgevreten succeszoekers met een rijkeluiskindje als vertegenwoordiger. Lachwekkend!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Daar hebben we toch gele hesjes voor? Géén idee wat die aso's op bezoek in het torentje tot hun vertegenwoordigers heeft gemaakt, maar het resultaat is dat niemand meer daarbij wil horen.

In Nederland is alles zo makkelijk en duidelijk dat er dan helaas ook misbruik van wordt gemaakt. Waar dan wel wordt opgetreden, treft het nog weleens juist de verkeerde mensen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Rutte had die gekken weg moeten sturen. Maar ja, onze premier is geen Macron.

Die gele hesjes waanzin in Nederland slaat nergens op. In Frankrijk gaat dat heel anders, los van het geweld.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef: 12 mei 2019, 18:19
Die gele hesjes waanzin in Nederland slaat nergens op. In Frankrijk gaat dat heel anders, los van het geweld.
Zijn er echt van die gele hesjes gekkies in NL? :nopompom: Ga je schamen zeg.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Jazeker. Stel inhoudsloze copycats. Al bellend komen ze het torentje van Rutte binnen of ze weigeren de hand van de premier te schudden. Tuig! Zoals Martin al zei werkt het juist averechts.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef: 12 mei 2019, 20:20 Jazeker. Stel inhoudsloze copycats. Al bellend komen ze het torentje van Rutte binnen of ze weigeren de hand van de premier te schudden. Tuig! Zoals Martin al zei werkt het juist averechts.
Losers
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door weer een forummer »

Klopt het dat er nog vier echt frequent postende leden zijn? (Wizard, Chris, Ard en Martin)
Plaats reactie