Colums en Andere Verhalen

Wat je nergens anders kwijt kan
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door ViveLaFrance »

Gek hè Obama dat je volk steeds dikker wordt :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door WizardOfOss »

En hij verdient er nog aan ook:

Afbeelding

Die tent is ooit ontstaan als tegenreactie op de hele gezondheidshype die al tijden in de VS heerst (maar niet zoveel effect heeft...), en ook de hypocriete opstelling van andere ketens die zich toch "gezond" proberen voor te doen. Een hamburger is niet gezond, hoort niet gezond te zijn en zal nooit gezond worden. Juist het ongezonde benadrukken was dan ook best een verademing tussen al die leugens. Maar wellicht schieten ze inmiddels toch een beetje door...

Maar goed, de VS blijft uiteraard ook het enige land op aarde waar pizza officieel als groente aangemerkt wordt. Lang leve lobbyisten en republikeinse politici die werkelijk alles zullen doen om het beleid van Obama te frustreren....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door AvdB »

Naar aanleiding van de berichten uit dit topic gister hamburgers gegeten. Uiteraard zelf gebakken! Heerlijk! Dank voor de inspiratie.

Overigens zijn wij een tijdje terug gestopt met eten bij de grote M, BK of KFC etc. Begon er maagklachten van te krijgen (veel zout en vet). Dus als enorm hamburger liefhebber bak ik ze nu maar zelf, en eet ik ze zelden nog buiten de deur.

Btw, LOL@ dat bonnetje hierboven!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

Lijkt haast wel een GTA-hamburgertent maar dan echt :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door HondArd »

Toen ik een paar jaar geleden in Denemarken was hadden ze hier ook lekkere hamburgers.
http://www.maxburgers.com/
Een Zweedse keten dat (op een Arabisch uitstapje na) enkel actief is in Scandinavië.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door WizardOfOss »

Nog nooit van gehoord, maar op de foto's zien de burgers er in ieder geval goed uit, al is het maar vanwege de broodjes. Al zegt een foto in hamburgerland niet zoveel:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

"... WHAT'S WRONG WITH THIS PICTURE?"
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door weer een forummer »

Singlelife

Na een aantal jaren een vrijgezellenbestaan te hebben geleefd, werd ik ineens gebombardeerd tot “happy single”. Een veel hippere geuzennaam waarnaar ik mij ook wilde gedragen. Natuurlijk zocht ik wel maar in zeer beperkte kring. Eigenlijk ben ik een grote lafbek. Een grote mond, een speelse flirt maar als puntje bij paaltje komt, haak ik 9 van de 10 keer met de staart tussen de benen af. Toch moest er actie komen. Ik wilde niet alleen oud worden.

Zo schreef ik mijzelf in op diverse datingsites maar bleef ik toch voornamelijk een zogenaamd slapend lid. Nieuwsgierig als ik was (het ego wil immers bevestiging), keek ik wel regelmatig op de site maar ondernam zelf geen actie. Datingsites zijn een bijzonder fenomeen. Veel van mijn vrienden en vriendinnen zijn op deze manier in contact gekomen met hun (ex)partner. “Je moet wel een olifantshuid hebben hoor, Bert want het is niet altijd mals wat je over je heen krijgt!” waarschuwde een vriend van mij al. Dat viel nog best mee. Ik kreeg soms leuke reacties en zelfs een keer een huwelijksaanzoek. Zo slecht lag ik dus niet in de markt.

Zoals gezegd ging ik alleen in op uitnodigingen van anderen en ondernam daarin zelf geen actie. Na dates met Svetlana (door intimi ook wel Ballonski Siliconski genaamd), Lotus en Yoon-Pak-Ahn (bleek een travestiet, leek net echt maar het sleuteltje verraadde hem uiteindelijk toch)haakte ik, kopschuw geworden, weer af. Helemaal eerlijk waren ze ook niet naar mij geweest. Het begon al met het plaatsen van een jeugdfoto op de site. Bij Lotus ging dat wel heel ver. Alsof zij haar moeder op mij af had gestuurd. Of zoiets! Ook waren hun motieven om te daten volgens mij niet helemaal zuiver op de graad. Er leek een luchtje aan te hangen.

Het leven van een single gaat vaak over rozen. Ik bedoel; Je hoeft niet je benen te scheren, niemand ziet het als jij in een lelijke pyama in huis rondloopt, je kunt naar hartenlust winden laten onder de lakens en boeren als een onaangepaste wanneer je maar wilt of in je eentje naar domme sentimentele films kijken. Zo gek is het dus niet eens om single te zijn…maar double lijkt mij toch ook wel leuk. Ja, misschien moet ik toch wat fanatieker gaan werken om een setje te worden.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

ZINLOOS GEWELD

De motorzaak waar ik vijf jaar geleden mijn eerste fiets kocht, stuurt mij nog steeds e-mailtjes met nieuws en aanbiedingen. Ik kwam er eigenlijk nooit meer omdat ik - kort na aanschaf van de BMW - verhuisde en er in de buurt uiteraard ook wel motorzaken te vinden waren die het onderhoud wilden doen. Maar bij de dealer was nu dus open dag, het was mooi weer, je kon rondjes rijden op nieuwe fietsen, er was voor eten en drinken gezorgd, en de werkplaats wilde zelfs wel eventjes je eigen tweewieler nakijken. Nou helemaal prima. Op naar Alphen aan den Rijn.

Tegenwoordig is de zaak ook dealer van Victory en Indian. Voor wie niet zo thuis is in het motorgebeuren en geen zin heeft om te googelen: Victory en Indian zijn merken van het Amerikaanse concern Polaris, waarbij Victory een soort van Harley is voor mensen met nog minder smaak (ja sorry ik vind het helemaal niks) en Indian een klassieke tegenhanger met natuurlijk de nodige heritage (wie kent die film met Anthony Hopkins niet? Nou dan).

Ik reed weg met een Indian Scout, de eenvoudigste Indian die je kunt krijgen. Het is echt een prachtding, net zoals ik een moderne Harley toch het liefst zo onaangekleed mogelijk zie. Onderhuids is het gewoon moderniteit wat de klok slaat: er zit zelfs ABS op. Er is één klok met daarop alles wat je zien moet. Er zit zelfs een digitale toerenteller in verstopt waar je verder overigens geen ruk aan hebt. Maar dat boeide me allemaal niet. Het was even wennen (zo'n cruiser rijdt en stuurt echt heel anders dan een standaard motorfiets) maar daarna was ik verslaafd. Lol bij laag tempo, zo hoort het. Je hebt er in het dagelijks gebruik echt helemaal niks aan - nul bagageruimte, kleine tank en je blijft poetsen - maar wat is hij cool. Gelukkig maar dat hij 15.000 euro (!!) kost, anders had ik mijn BMW gisteren nog ingeruild.

Maar je wilt ook vast nog wat anders rijden, zei een van de medewerkers glimlachend. Ja hoor, antwoordde ik, die BMW S 1000 R staat nu toch werkloos, die wil ik wel eens proberen. Zo'n S 1000 R is wat in jargon een streetfighter heet, een supersportmotor maar dan zonder kuipwerk en met een breder stuur zodat je er iets makkelijker mee kunt gooien. Hij is dus gebaseerd op de S 1000 RR, met wat minder vermogen, maar nog altijd 160 pk (de RR heeft er 200).

En ja, wat heb ik er mee gelachen. Maar eerder om de absolute waanzin van zo'n motor dan om iets anders.

Ik heb de motor niet eens in de sterkste Dynamic-modus gezet, ik heb nooit het shift light aangekregen, en nooit meer dan pakweg 60% gas gegeven. En toch reed ik overal binnen no time veel en veel te hard. Alles werkt zo gruwelijk licht en makkelijk, die fiets houdt je niet tegen. Er zit niet alleen ABS, maar ook ESP op. Go figure.

Wat moet je ermee? Ik kan gewoon geen goed antwoord geven op die vraag. Zoveel kracht is met zo weinig moeite beschikbaar en je kunt er helemaal niets mee. Er zijn limieten, flitspalen, andere weggebruikers. Voor het idee: zo'n S 1000 R geeft je de sensatie van een Lamborghini Huracan voor een prijs waar je nog geen 1-serie voor hebt.

Misschien is het omdat ik inmiddels 31 ben dat ik niet de behoefte voel om overal en altijd de hooligan uit te hangen. Geef mij dan maar zo'n Indian. Net zo'n zinloze motorfiets, maar veel meer lol binnen de grenzen van het betamelijke.

Sprak de man die geen van beide kan betalen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Leeuw »

Nu ben ik een beetje een noob op motor fiets gebied. Maar ik zie niet zo heel veel verschil in concept tussen een bijv. een Victory Octane en een Indian Scout, misschien dat de Victory iets minder klassiek oogt.
Plaats reactie