Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Waan van de Week

Bericht door #3 Micha »

Leukste Duitser -> E-klasse W211 55 AMG.

En nu serieus: de nieuwe CLS 63AMG of de nieuwe 6-serie cabriolet.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

#3 Micha schreef:En nu serieus: de nieuwe CLS 63AMG
Ook al ben ik normaal gesproken helemaal geen Mercedes-liefhebber, eigenlijk kan ik me daar best in vinden. In mat titanium graag met zwarte velgen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

De nieuwe CLS is een gevaarlijk gezwel. Symbool voor de weg die Mercedes is ingeslagen :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

En welke weg is dat dan precies? Van poenerig, patserig, lelijk fout naar compleet waanzinnig over-the-top fout? Mwah, die nieuwe weg bevalt me wel. Alleen zal Brabus het wat lastiger krijgen AMG nog te overtreffen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Nee, ze hebben de modellen structureel dikker en hoekiger gemaakt op een foute manier. Mercedes van jaren geleden was saai en bedaagd, anno 2011 moet ik ze weer lelijk gaan noemen. Kortom: Rückgang.

Trouwens, als je het CLS-topic leest, zie je dat jij de auto het felst van iedereen met de grond gelijkmaakt om na een ontmoeting met een AMG erachter te komen dat ie meevalt. Grappig om terug te lezen :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

Ik ben nooit te beroerd m'n mening bij te stellen als blijkt dat ik fout zat, de groteske foutheid van de CLS is nu eenmaal alleen in levende lijve op waarde te schatten. Zouden we haast wel een topic van kunnen maken, "op het tweede gezicht"....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Zouden we haast wel een topic van kunnen maken, "op het tweede gezicht"....
Leuk idee ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

Laat ik dan maar iets heel anders neergooien. Na ampel beraad, waarbij de pre-facelift W203 C-Klasse en de huidige 3-serie Coupé zijn afgevallen, kies ik toch voor de Volkswagen Golf.

Ja, het is een zeer veilige keuze, maar elke keer als ik er in stap voel ik me er automatisch in thuis. Alles doet precies wat ik ervan verwacht, het zit degelijk in elkaar en de techniek is redelijk consequent up-to-date, met als gevolg dat ik een moderne motor met een moderne automaat kan combineren, anders dan dat ik wel het een krijg maar niet het ander of geen van beide. Bovendien kun je er stiekem heel erg veel geld op stukslaan zonder dat iemand het er aan afziet, niet dat ik zelf zo'n calvinist ben, maar ik hou niet zo van 'flaunten'.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Wat dacht je, ik ben 'nieuw' en laat meteen even van me horen? ;)
Ik ben geen fan van de Golf, maar in jouw kort betoog leg je volgens mij precies uit waarom de auto populair is in Nederland.

Voor mij graag de BMW 6 Cabrio.
Waar Audi daalt in mijn achting groeit BMW in aanzien. Alleen de A5-reeks geeft Audi nog glans. De showroom van BMW is smullen tot de macht oneindig :kwijl: Mercedes, Porsche, Opel en VW zie ik mezelf niet rijden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

Uiteraard, maar niet alleen in Nederland, dus het 'wat moeten de buren ervan denken'-syndroom is dus niet de reden. Een Golf is een auto waarmee je alle kanten uit kunt, en het maakt niet uit of je de auto uit pure desinteresse koopt of weloverwogen met ten minste enig verstand van auto's. Je kunt gewoon blind een actiemodelletje kopen en je hebt iets goeds in handen; je kunt je ook helemaal te goed doen aan een uitvoering die van A tot Z aan je wensen voldoet. Gek genoeg is dat voor lang niet alle concurrenten zo vanzelfsprekend, althans, dat is mijn ervaring.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie