Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Tuurlijk, als je VW noemt, kun je netzo goed Opel of Toyota noemen.
Lada (en Landwind*) voegt inderdaad 0,0 toe aan autoland.


*Gewoon een tweedehandse Zafira kopen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Tuurlijk, als je VW noemt, kun je netzo goed Opel of Toyota noemen.
De Opels van de laatste paar jaar hebben anders toch wel een behoorlijke dosis meer sjeu dan die van VW. En met de Speedster en GT hebben ze zowaar nog geprobeerd echt leuke auto's te maken, waar VW niet verder komt dan de laffe Scirocco. En de Ampera gaat een gamechanger worden, al komt dat uiteraard meer op het conto van Chevy.

En hoe vreselijk je het model ook kan vinden, de Prius verheft in z'n eentje het verder ook niet bepaald spannende Toyota tot een van de meest relevante merken van deze eeuw so far.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:En hoe vreselijk je het model ook kan vinden, de Prius verheft in z'n eentje het verder ook niet bepaald spannende Toyota tot een van de meest relevante merken van deze eeuw so far.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. De Prius heeft echt een aardverschuiving in automobielland teweeg gebracht, omdat zowat alle fabrikanten sindsdien echt serieus werk maakten om de benzine-auto serieus zuiniger te maken. Nou kan je inderdaad twijfelen aan de algehele ecolologische impact van dat model, maar er zijn in de afgelopen tientallen jaren wel meer elementen in de auto terechtgekomen waar je ecologisch een heel groot vraagteken bij kan zetten.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Ik ontken de pioniersrol van de Prius ook niet...
ChrisRenault schreef:Waar de Duitsers nog enigszins baanbrekend waren met hun Bluemotion deed Toyota dit met hybride. Verder is het diep triest wat beide merken op de markt zetten.
Het gaat me om het Toyota-gamma in zijn geheel. Waar VW genoemd wordt vanwege de zaadloze auto's geldt dit ook voor Toyota vind ik. En Opel ook trouwens. De leuke Speedster is alweer 6 jaar uit productie. Alleen de Insignia maakt me enigszins hebberig, maar verder is het prutwerk. De nieuwe Astra is alweer gedateerd en het leentjebuur spelen (Ampera, Agila, Combo) van Opel verdient natuurlijk geen lof. Da's te makkelijk. Dan kan ik meer waardering opbrengen voor de Volkswagens Eos, Passat CC en nieuwe Beetle.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Chris is nieuwsgierig, dus vul maar aan ;)

Mijn favoriete, moderne, Franse auto is de.....
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

Citroën DS, nog altijd z'n tijd ver vooruit ;)

Maar voor het geval die toch niet als modern wordt gezien, dan blijf ik toch bij Citroën, en zelfs bij DS, alleen moet er dan een 5'je achter. Toegegeven, ik heb hem nog niet in werkelijkheid gezien en evenmin een test ervan gelezen, maar dit lijkt weer een hele echte Citroën te zijn: eigenzinnig vormgegeven, praktisch en comfortabel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door weer een forummer »

Ik ga voor de Citroën DS3. Een leuke pittige auto.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Goede keuzes :yes:
Voor mij is het vrij makkelijk. Er zijn genoeg gegadigden, maar één auto springt erboven uit. Ik heb laatst weer een ritje gemaakt en het was opnieuw genieten met de Laguna Coupé 8-) Eén van de beste Renaults ooit :kwijl:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

De huidige bedoel je? Daar was ook het eerste waar ik aan dacht met dank aan de uitzending van Fifth Gear op Discovery. De DS3 heb ik ook hoog op de lijst staan. Misschien kom ik toch uit bij de Peugeot RCZ
Afbeelding
Ik weet het eigenlijk wel zeker
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:De huidige bedoel je?
Hebben ze eerder een Laguna Coupé gemaakt dan? ;)

RCZ is ook een lekkere auto :yes: Helaas zie je de Audi TT nog vaker....
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie