Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:Het staat iedereen natuurlijk geheel vrij om 'beste' te interpreteren zoals hij wil. De beste auto maken voor honderd miljoenmiljard euro is niet zo'n opgave. De beste auto maken voor een x bedrag is dat zeker wel.
Maar dan ben je niet de beste auto aan het uitzoeken, maar de beste koop. En dat is toch een belangrijk nuance-verschil.

Om het even binnen bereikbare auto's te houden, is een BMW X1 een betere auto dan een Dacia Duster? Zullen weinig mensen zijn die dat tegen zullen spreken. Maar ja, de X1 kost ondanks vergelijkbare afmetingen wel 2½ keer zoveel. Is de Duster dan ineens wel de betere auto?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door nvdw »

Nee, dat was niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de criteria al zo subjectief zijn dat 'de beste auto' al heel snel 'jouw beste auto' wordt. Als ik het lijstje zo doorneem is snelheid al een van de criteria. Hoewel ik niet vies ben van snelheid vind ik het persoonlijk geen 'defining feature' van de beste auto, in ieder geval niet voor de beste auto in het huidige tijdsgewricht.

Met andere woorden: iedereen kan op zo'n vraag een antwoord (al dan niet beargumenteerd) neerpennen zonder dat daar iemand iets op kan afdingen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waan van de Week

Bericht door WizardOfOss »

Helemaal mee eens. Maar precies om die reden mag een hoge prijs dus ook nooit een beletsel zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Waan van de Week

Bericht door Jurjen »

nvdw schreef:
Jurjen schreef: Daarom snap ik ook niet waarom zo'n vraag waar duizenden antwoorden op mogelijk zijn moet ontaarden in een bitchfight.
Niels, je hebt hier natuurlijk volkomen gelijk. Oorzaken liggen hier meer in het verleden dan in dit topic.

Mijn favoriete moderne Duitser is denk ik de Porsche Boxster Spyder.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Een S65 Ard. Met een S-klasse kan je de (meeste) parkeergarage's nog wel in. Al is de S65 er volgensmij alleen in de lange versie. Je betalen argument is natuurlijk weer volkomen onzin. De term 'beste' heeft geen drol met betaalbaarheid te maken. Daarnaast is juist zo'n ding verschrikkelijk makkelijk te rijden, er is geen drol aan.
Over die S-nogwat heb ik inderdaad heen gelezen. Maar als je al mijn argumenten goed had gelezen dan behelste mijn keuze meer dan alleen betaalbaarheid (ik noemde overigens alleen het brandstofverbruik als iets wat betaalbaar moet zijn). Nee, je zag de naam van een ukkie staan en je besloot om ineens om in lachen uit te gaan barsten omdat het niet bestáát dat een ukkie überhaupt door iemand als beste auto aller tijden genoemd kan worden. Is jouw goed recht hoor, daar schijn je tegen te moeten kunnen omdat dit een forum is. Maar vervolgens zag je duidelijk het totaalplaatje van mijn keuze over het hoofd.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Is jouw goed recht hoor, daar schijn je tegen te moeten kunnen omdat dit een forum is.
Een iets dikkere huid mag wel hoor ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Waan van de Week

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
Jurjen schreef:Een S65 Ard. Met een S-klasse kan je de (meeste) parkeergarage's nog wel in. Al is de S65 er volgensmij alleen in de lange versie. Je betalen argument is natuurlijk weer volkomen onzin. De term 'beste' heeft geen drol met betaalbaarheid te maken. Daarnaast is juist zo'n ding verschrikkelijk makkelijk te rijden, er is geen drol aan.
Over die S-nogwat heb ik inderdaad heen gelezen. Maar als je al mijn argumenten goed had gelezen dan behelste mijn keuze meer dan alleen betaalbaarheid (ik noemde overigens alleen het brandstofverbruik als iets wat betaalbaar moet zijn). Nee, je zag de naam van een ukkie staan en je besloot om ineens om in lachen uit te gaan barsten omdat het niet bestáát dat een ukkie überhaupt door iemand als beste auto aller tijden genoemd kan worden. Is jouw goed recht hoor, daar schijn je tegen te moeten kunnen omdat dit een forum is. Maar vervolgens zag je duidelijk het totaalplaatje van mijn keuze over het hoofd.
Ard, lees even terug. Dat was ik niet, dat was een mede-forummer. Ik kan me de keuze voor een kleine auto bijzonder goed voorstellen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

Dan had ik dat LOL @ Ard even verkeerd geïnterpreteerd :o . Was toen denk ik even te gepikeerd naar aanleiding van die reactie die daarboven stond.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

De Boxter/Cayman scoort goed in deze Waan v/d week

@Chris, leuk topic ondanks de fights
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Ik kan me de keuze voor een kleine auto bijzonder goed voorstellen.
Ik ook, maar niet die muhahahahaahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :clown:
Leeuw schreef:@Chris, leuk topic ondanks de fights
Bedankt! Ach ja, gewoon een beetje lachen en de hel breekt los blijkbaar :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie