nvdw schreef:Het staat iedereen natuurlijk geheel vrij om 'beste' te interpreteren zoals hij wil. De beste auto maken voor honderd miljoenmiljard euro is niet zo'n opgave. De beste auto maken voor een x bedrag is dat zeker wel.
Maar dan ben je niet de beste auto aan het uitzoeken, maar de beste koop. En dat is toch een belangrijk nuance-verschil.
Om het even binnen bereikbare auto's te houden, is een BMW X1 een betere auto dan een Dacia Duster? Zullen weinig mensen zijn die dat tegen zullen spreken. Maar ja, de X1 kost ondanks vergelijkbare afmetingen wel 2½ keer zoveel. Is de Duster dan ineens wel de betere auto?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Nee, dat was niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de criteria al zo subjectief zijn dat 'de beste auto' al heel snel 'jouw beste auto' wordt. Als ik het lijstje zo doorneem is snelheid al een van de criteria. Hoewel ik niet vies ben van snelheid vind ik het persoonlijk geen 'defining feature' van de beste auto, in ieder geval niet voor de beste auto in het huidige tijdsgewricht.
Met andere woorden: iedereen kan op zo'n vraag een antwoord (al dan niet beargumenteerd) neerpennen zonder dat daar iemand iets op kan afdingen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Jurjen schreef:Een S65 Ard. Met een S-klasse kan je de (meeste) parkeergarage's nog wel in. Al is de S65 er volgensmij alleen in de lange versie. Je betalen argument is natuurlijk weer volkomen onzin. De term 'beste' heeft geen drol met betaalbaarheid te maken. Daarnaast is juist zo'n ding verschrikkelijk makkelijk te rijden, er is geen drol aan.
Over die S-nogwat heb ik inderdaad heen gelezen. Maar als je al mijn argumenten goed had gelezen dan behelste mijn keuze meer dan alleen betaalbaarheid (ik noemde overigens alleen het brandstofverbruik als iets wat betaalbaar moet zijn). Nee, je zag de naam van een ukkie staan en je besloot om ineens om in lachen uit te gaan barsten omdat het niet bestáát dat een ukkie überhaupt door iemand als beste auto aller tijden genoemd kan worden. Is jouw goed recht hoor, daar schijn je tegen te moeten kunnen omdat dit een forum is. Maar vervolgens zag je duidelijk het totaalplaatje van mijn keuze over het hoofd.
Jurjen schreef:Een S65 Ard. Met een S-klasse kan je de (meeste) parkeergarage's nog wel in. Al is de S65 er volgensmij alleen in de lange versie. Je betalen argument is natuurlijk weer volkomen onzin. De term 'beste' heeft geen drol met betaalbaarheid te maken. Daarnaast is juist zo'n ding verschrikkelijk makkelijk te rijden, er is geen drol aan.
Over die S-nogwat heb ik inderdaad heen gelezen. Maar als je al mijn argumenten goed had gelezen dan behelste mijn keuze meer dan alleen betaalbaarheid (ik noemde overigens alleen het brandstofverbruik als iets wat betaalbaar moet zijn). Nee, je zag de naam van een ukkie staan en je besloot om ineens om in lachen uit te gaan barsten omdat het niet bestáát dat een ukkie überhaupt door iemand als beste auto aller tijden genoemd kan worden. Is jouw goed recht hoor, daar schijn je tegen te moeten kunnen omdat dit een forum is. Maar vervolgens zag je duidelijk het totaalplaatje van mijn keuze over het hoofd.
Ard, lees even terug. Dat was ik niet, dat was een mede-forummer. Ik kan me de keuze voor een kleine auto bijzonder goed voorstellen.