Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Hamilton heeft dan weer geen vuile trucs nodig, maar hij hoeft ook alleen maar zijn teamgenoot te verslaan.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, en de laatste keer dat ie er eentje had die écht tegenstand bood....

Niet om iets af te doen aan zijn prestaties, de cijfers spreken voor zich, maar wat ontbreekt is toch een echte rivaliteit waar hij als winnaar uit naar boven is gekomen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 28 okt 2020, 20:40 Hamilton heeft dan weer geen vuile trucs nodig, maar hij hoeft ook alleen maar zijn teamgenoot te verslaan.
Winnen doet hij dan ook al sinds hij F1 rijdt met in zijn eerste seizoen een regerend wereldkampioen als teamgenoot. Het weerhield hem niet om direct succesvol te zijn.

De persoon Hamilton ligt mij totaal niet, maar voor de coureur louter respect. In Nederland wordt hij structureel ondergewaardeerd. Eén van de redenen waarom ik niet naar Ziggo kan kijken.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Mercedes-AMG :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Lewis Hamilton :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, er viel vandaag toch ook weer niks op af te dingen. Foutloos. Wat enkele anderen toch bepaald niet konden zeggen....

Ook mooi dat Vettel zich eindelijk weer eens goed liet zien. Uiteraard beetje mazzel op het eind, maar kijkend naar de hele race was het toch allerminst een gestolen podium. En uiteraard ook een knappe race van Perez, een betere open sollicitatie voor volgend seizoen had hij zich toch niet kunnen wensen. En Bottas vandaag eens de grappigste Fin :clown:

En bovenal: wederom een heerlijke race op een gelegenheids-circuit, ook al was dat deze keer uiteraard voor een groot deel aan de weergoden te danken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nog los van de weergoden was het asfalt een drama. Vrijdag op een droge baan was het al ijs.
In het verleden werd wel eens geopperd een baan kunstmatig nat te maken. Op Paul Ricard kan dat. Toch wordt het wel erg gekunsteld om het spannender te maken.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Wat denken jullie, gaat Honda komend seizoen proberen om alles eruit te halen of zal de terugtrekking leiden tot een gebrek aan motivatie?

Kan me niet voorstellen dat de leiding van RB erg blij is met Honda op dit moment.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Zal er wellicht ook van afhangen wat daadwerkelijk met Honda gebeurt: verdwijnen ze helemaal, of zal die F1-divisie met personeel en al verkocht worden en onder een andere noemer doorgaan? Ik denk dat je het personeel an sich niet zal hoeven motiveren, die zullen toch wel tot het laatst toe willen laten zien waartoe ze in staat zijn. Maar ja, als het management ze daar niet meer de middelen voor geeft kan het toch lastig worden...

Ergens is de huidige stand van zaken ook wel apart: jarenlang was F1 een sport van constructeurs en onafhankelijke motorleveranciers, met Ferrari als grote uitzondering. Deze eeuw zijn er dan wel weer diverse merk-constructeurs geweest met zeer wisselend succes, maar inmiddels lijkt dat haast een vereiste voor echt succes. Mercedes uiteraard extreem dominant maar zal nooit toestaan dat een ander topteam hun motor krijgt, Ferrari sinds ze gestopt zijn met valsspelen ( :devil: ) op flinke achterstand maar met het eigen team onbetwist boven de klantenteams, Renault dat genoegen lijkt te nemen met elk succesje ongeacht of het het eigen team of McLaren betreft, en Honda dan als enige onafhankelijke leverancier. Nog heel even dan.

En dat roept dan ook meteen de vraag in me op: hoe interessant is de F1 nog voor de automerken? Het kost een enorme bak geld, kans op (snel) succes gering, en zeker nu met de transitie naar elektrische auto's wordt de connectie met straatauto's alleen nog maar kleiner. Zijn die investeringen nog wel als marketing te rechtvaardigen? Niet voor niets zie je meer en meer merken puur als sponsor optreden. Zie Alfa Romeo en Aston Martin. Nul technische inbreng, alleen de naam op de auto. Je kan je haast afvragen of de F1 er met het oog op de toekomst niet beter aan zou doen naar één motorleverancier voor alle teams te gaan werken. Om de merken geïnteresseerd te houden ontkomen ze anders naar mijn idee toch niet aan een omschakeling op elektrische aandrijving, maar of de fans daar nu op zitten te wachten...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Als bij Honda werkelijk hun argument gemeend is, zullen ze hun F1 afdeling en personeel niet willen missen. Ze zouden die mensen namelijk willen inzetten voor ontwikkelingen voor de autodivisie.

Honda is in de F1 erg voorzichtig geworden. Nu zouden ze ideeën voor 2022 nu al in 2021 willen inzetten. Misschien dat dat helpt. Aan de andere kant: als je nu nog niet voor elkaar hebt, dat je onder alle omstandigheden goed kunt starten, heb ik er een hard hoofd in.

Ik vind het jammer dat Renault niet een goede klantendivisie op zet. Die zou je buiten Abiteboul moeten runnen. Dit is gewoon niet professioneel.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 23 nov 2020, 21:07 Als bij Honda werkelijk hun argument gemeend is, zullen ze hun F1 afdeling en personeel niet willen missen. Ze zouden die mensen namelijk willen inzetten voor ontwikkelingen voor de autodivisie.
Alles voor een beter milieu toch? :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie