Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou eigenlijk nog steeds wel een keer F1-bolides door de Corkscrew van Laguna Seca willen zien gaan...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Leeuw »

Dat dus, cork-screw rules

Ook Bathurst is ziek om te racen, Ballen met een capital B moet je hebben.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nu.nl schreef:Seizoensopener Formule 1 in Bahrein afgeblazen

MANAMAH - De organisatoren van de Grand Prix van Bahrein in de Formule 1 hebben maandag besloten het evenement niet door te laten gaan in verband met de politieke onrust in het golfstaatje.

De race stond voor 13 maart op de agenda en was de opening van het WK-seizoen 2011.

''Het Bahrein International Circuit (BIC) heeft bekendgemaakt dat het koninkrijk Bahrein dit jaar wil afzien van het huisvesten van de Formule 1 Grand Prix-race."

"Opdat het land zich helemaal kan richten op de voortgang van de nationale dialoog'', aldus de verklaring van de organisatie, waarin kroonprins Salman bin Hamad Al Khalifa een bepalende rol had.

Doden
Bij de demonstraties voor meer democratie in Bahrein vielen al meerdere doden.

De protestgroepen hadden aangekondigd de komst van het Formule 1-circus te willen aangrijpen voor meer internationale aandacht voor hun zaak.

Afgelasting
De eerste GP van het jaar zou over krap drie weken worden gehouden op het woestijncircuit in Sakhir.

Daar stonden van 3 tot 6 maart ook testwedstrijden gepland. Die zijn eveneens afgelast en verplaatst naar Barcelona (8-11 maart).

Over een mogelijk nieuwe datum van de race is vooralsnog niets bekend.

Landsbelang
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft sinds het oproer begon steeds laten weten dat de beslissing over afgelasting bij Bahrein lag.

''Hij zei ook dat we niet onmiddellijk een besluit hoefden te nemen. In het belang van het land moeten we echter niet aarzelen en onze aandacht meteen op de belangrijke dingen richten."

"De Grand Prix komt later wel. We danken Ecclestone voor zijn steun en begrip'', zei kroonprins Salman.

Begrip
Hij stelde Ecclestone maandag telefonisch op de hoogte. Die reageerde begripvol.

''Het is jammer dat het is gebeurd. We wensen het gehele volk het allerbeste bij de gezondmaking van het land. Bahrein blijft een warm en gastvrij land. We hopen er zo snel mogelijk terug te keren.''

De Grand Prix van Bahrein staat sinds 2004 op de F1-agenda. Michael Schumacher won destijds de eerste editie. Het seizoen 2011 wordt nu op 27 maart geopend met de Grote Prijs van Australië in Melbourne.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Leeuw »

Jammer als we een race moeten missen, maar als er 1 race zielloos is is het wel de GP van Bahrein :yawn:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Ik wou net zeggen! :yes:
Wel zonde.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Dit weekeinde dan alsnog de aftrap. Een uur korter slapen en dan de wedstrijd om 8 uur. Dat wordt opnemen. :sleepey:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Op zondag sta ik in de regel al om 7-8 uur naast m'n bed, mijn koters doen namelijk nog niet aan uitslapen. Niet erg hoor, kunnen ze meteen met pappa autotjes kijken 8-)
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

F1 volg ik alleen nog in vlagen, ik vind er eerlijk gezegd weinig meer aan. Geef mij maar WTCC, DTM en alle merkencups.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door #3 Micha »

Wat een race zeg in Canada! Ongelofelijk dat Button gewoon van de laatste naar de eerste plaats reed. Wat een held.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Dit zijn inderdaad de betere races. Damn...
(alhoewel, gemiddeld genomen was dit misschien wel de saaiste race die ik ooit gezien heb. Zelden zo lang naar stilstaande wagens moeten kijken...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie