Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, dat wisselen ze goed af, maar ik heb geen Eurosport 2 :( Ook niet nodig, behalve laatst. Voor het eerst meegemaakt dat een tenniswedstrijd onderbroken werd na 2 sets om plaats te maken voor 24 minutes Le Mans. Kan echt niet! :x Maar ja, Patrick Dempsey zat er, dus dan gaat zelfs een sportzender overstag voor de show. Hij had wel verstand van zaken trouwens :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Leeuw »

Het leuke van de F1 en ziggo sponsering is dat we het gratis in HD krijgen op het promo kanaal van ziggo. Loei scherp. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

ChrisRenault schreef:Ja, dat wisselen ze goed af, maar ik heb geen Eurosport 2 :( Ook niet nodig, behalve laatst. Voor het eerst meegemaakt dat een tenniswedstrijd onderbroken werd na 2 sets om plaats te maken voor 24 minutes Le Mans. Kan echt niet! :x Maar ja, Patrick Dempsey zat er, dus dan gaat zelfs een sportzender overstag voor de show. Hij had wel verstand van zaken trouwens :)
Demsey heeft zelf ook een keer deelgenomen, dus hij zal er inderdaad wel iets vanaf weten. Op Autoblog hadden ze een link gepost naar een livestream op internet van Eurosport 2. Op die manier heb ik de crash met Rockenfeller gezien en laatst de Indy 500 ook via een stream gekeken. Het is even zoeken en de kwaliteit is wisselend, maar vaak is er wel een stream te vinden van livebeelden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nu.nl schreef:Formule 1 rijdt vanaf 2014 met V6 turbomotoren

AMSTERDAM - Het World Motor Sports Council van de FIA heeft het motorenreglement van de Formule 1 voor 2014 goedgekeurd. De koningsklasse komt vanaf dat seizoen in actie met 1,6-liter V6 turbomotoren als vervanging van de huidige 2,4-liter ongeblazen V8.

De belanghebbende partijen van de Formule 1, waaronder de teams en de motorenleveranciers, kwamen een week geleden al overeen dat het plan om met 1,6-liter viercilinders te gaan rijden vanaf 2013 werd geannuleerd. Vooral Ferrari was tegen dat voorstel.

Als vervangende mogelijkheid werd de V6 naar voren geschoven. Daarmee worden ook de zuinigheidsdoelstellingen gehaald.

Een statement op de FIA-site meldt dat de leden van het WMSC de reglementen hebben geratificeerd. "De nieuwe krachtbron zal een V6 1.6 turbo met energie hergebruiksystemen (KERS, red) zijn."

Geluid
De komst van de nieuwe motoren brengt wel mogelijke problemen met de promotors van de races met zich mee. Ron Walker, organisator van de Australische Grand Prix, sprak zich eerder deze week uit tegen de komst van de turbomotoren.

Het geluid van de nieuwe krachtbronnen zou tegenvallen, wat de opkomst van publiek niet ten goede komt. Walker kreeg meerdere promotors aan zijn zijde.

Terugkeer
Voor de Formule 1 betekent de komst van de turbo's een soort terugkeer naar de jaren tachtig van de vorige eeuw, toen motoren met turbo gemeengoed waren in de koningsklasse. Renault bracht de innovatie eind jaren zeventig in de sport, waarna diverse fabrikanten het concept overnamen.

Ayrton Senna was in 1988 de laatste coureur die met een turbomotor kampioen werd. De Braziliaan won in die jaargang acht races met de oppermachtige McLaren-Honda MP4/4. Senna's teamgenoot Alain Prost won zeven Grands Prix.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Nu.nl schreef:....Ayrton Senna was in 1988 de laatste coureur die met een turbomotor kampioen werd. De Braziliaan won in die jaargang acht races met de oppermachtige McLaren-Honda MP4/4. Senna's teamgenoot Alain Prost won zeven Grands Prix.
Dat Senna toen de wereldtitel won lag enkel en alleen aan het puntenregelement in die jaren. Enkel de 11 beste resultaten telden, waardoor Prost met duidelijk meer punten (over meer dan 11 races) na de streep minder punten had dan Senna, en daardoor de titel door de neus geboord kreeg. Het jaar erna scoorde Prost ook in meer dan 11 races punten, maar gelukkig raakte hij er toen niet zoveel kwijt waardoor hij toch de (terechte) wereldkampioen werd.
Ben toch wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken met die turbo's, en dat ze op de één of andere manier er voor zorgen dat het niet ontaard in een botte pk strijd wat uiteindelijk de turbo-periode in de jaren '80 de das heeft omgedaan.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Jurjen »

Wat een fantastische race weer. Nogmaals; dit is een van de beste seizoenen formule 1 ooit. Wat een spanning.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Schijnbare spanning lijkt me een betere aanduiding ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Hoe was het ook alweer? Formule 1 is een spel van 24 auto's, en uiteindelijk wint Vettel?

Ach, achter hem is het best spannend inderdaad ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:Schijnbare spanning lijkt me een betere aanduiding ;)
Slap gelul natuurlijk. Heb de meest briljante inhaalacties gezien weer vandaag, met 240 km/h over het gras etc. Noem mij gek, maar ik zit op het puntje van de bank.

Noem mij een spannender seizoen (en dat gaat niet alleen om wie wint).
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Noem mij een spannender seizoen (en dat gaat niet alleen om wie wint).
Niet zozeer een seizoen, maar de periode Häkkinen-Schumacher vond ik spannender.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie