Vancouver 2010

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door weer een forummer »

Het zit er weer op. Ik heb genoten van de spelen hoewel ik doordat alles 's nachts was veel heb gemist. Hoogtepunten waren de tranen van Ireen Wüst na de 1500 m, de fenomenale race van Tuitert en de gouden race van Sauerbrij waardoor ons land wat volwassener als wintersportland op de kaart staat.

Dieptepunt....drie maal raden..... :(
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Vancouver 2010

Bericht door ViveLaFrance »

Helemaal mee eens Bert. Ik heb genoten van de Spelen en we mogen blij zijn met alle medailles :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door WizardOfOss »

Helemaal mee eens, ik kan me ook bijna niet voorstellen dat Sauerbreij en Tuitert niet sportvrouw en -man van het jaar zullen gaan worden. Niks ten nadele van de andere medailles, maar die twee sprongen er toch wel het meeste uit.

Wat betreft het dieptepunt, uiteraard was de foute wissel van Kramer zwaar klote, maar dat was gewoon een menselijke vergissing, shit happens. Wel een hele beerput ineens, maar toch. Veel triester vond ik eigenlijk de achtervolgingsploeg, in potentie zeker goed voor goud, maar door terecht afgestrafte arrogantie niet verder gekomen dan brons. Het collectief falen van de huidige Nederlandse schaatswereld is nog nooit zo opzichtig geweest.

De sluitingsceremonie was trouwens ook weer erg geslaagd, met een leuk geintje met de vlam (...of je steekt de stekker erin) en een heerlijk humoristische kijk op Canada. De optredens erachteraan heb ik maar niet meer helemaal uitgezeten (de constatering dat Alanis nog steeds de weg kwijt is was voor mij het einde), maar daaraan voorafgaand het doven van de vlam op muziek van Neil Young was wel mooi in z'n simpelheid.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Vancouver 2010

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Helemaal mee eens, ik kan me ook bijna niet voorstellen dat Sauerbreij en Tuitert niet sportvrouw en -man van het jaar zullen gaan worden. Niks ten nadele van de andere medailles, maar die twee sprongen er toch wel het meeste uit.
Dat zou wel eens vies tegen kunnen vallen. Toen Inge de Bruijn in 2000 vele gouden medailles haalde in Sydney werd niet zij maar die wielrenster sportvrouw van het jaar, en dat terwijl de rest van de wereld er toch echt anders over dacht. Wat dat aangaat houden we er in Nederland vaak rare criteria op na wie nou in absolute zin de beste is. Ik gun het die Sauerbreij en Tuitert het trouwens ook het meest.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Vancouver 2010

Bericht door HondArd »

Van Calcker gaat in de tegenaanval.
MSN Nieuws schreef:Bobsleeër van Calker in tegenaanval
Bobslee-piloot Van Calker, die zich terugtrok tijdens de Olympische Spelen, vindt het genoeg na alle negatieve uitspraken rond zijn persoon.

Van Calker liet tijdens de spelen weten dat hij de afdaling niet beheerste en zichzelf niet in staat achte de bob te besturen. Daarop trok hij zich terug uit de competitie en ging de viermansbob niet van start.
Onder andere de sponsor van het Nederlandse bobslee-team reageerde woedend toen Van Calker de beslissing nam om niet te starten: 'Edwin is geen topsporter, al heeft hij zich wel altijd zo gepresenteerd'. Ook de bondsvoorzitter van het bobsleeën liet zich negatief uit: 'Ik ben totaal verbijsterd. We hebben vier jaar geïnvesteerd en heel hard gewerkt, Dit is een groot drama'.

Na een week op zowel privé als sportief vlak negatief uitgelicht te zijn, vindt hij het welletjes: ''Mijn besluit is voor alle betrokken partijen verschrikkelijk geweest, maar nog het meeste voor mezelf en mijn team. Ik sta nog steeds 100 procent achter mijn beslissing. Er wordt nu echter vreselijk op de man gespeeld.'
Van Calker vervolgt: 'Door een engel ben ik steeds op vier ijzers beneden gekomen. De viermansslee is totaal anders dan de tweemansbob, weegt 250 kilo zwaarder en gaat veel harder naar beneden. Door alles wat er in Whistler gebeurde, ben ik gaan twijfelen. Ik neem ook nog drie andere atleten mee naar beneden. Daarop heb ik mijn verantwoordelijkheid genomen.'

'Doorgaans los je het probleem wel op. Mij lukte dat in Whistler niet. We hebben jankend bij elkaar gezeten, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.'

Van Calker heeft inmiddels externe hulp ingeroepen om alles weer op een rij te krijgen.

Bron: nu.nl / novum
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door WizardOfOss »

En terecht. Alle respect voor zijn beslissing.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie