Vancouver 2010

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Vancouver 2010

Bericht door HondArd »

Ondertussen zijn ze aan de andere kant van de plas bezig met een beetje spelen in de sneeuw. Schaatsen kan me an sich niet zo boeien, maar ik hoop wel dat Nederland er veel plakken mee pakt. Ondertussen maken we bij het onderdeel bobslee ook een goede kans op en plak dus begint Nederland onderhand een volwaardige winterspelen-deelnemer te worden.
Tot nu toe zijn er nog geen medailles vergeven maar ik kwam wel een ander interssant lijstje tegen, namelijk die van alle winterspelen-medailles tot nu toe. Tevens schoot me de anti-Bernie cup door mijn hoofd en toen dacht ik: hoe zou de medaillespiegel eruit zien als niet het aantal gouden, zilveren en dan bronzen plakken maatgevens is, maar het totaalplaatje van alles? Als je namelijk veel brons weet te scoren ben je als land in mijn ogen veel beter dan een land wat enkel één zilveren plak heeft. Wel: er vinden wat verschuivingen plaats, en dan ben ik voor het gemak van de volgende puntentelling uit gegaan. Ik ben nog wel van mening dat een hogere medaille duidelijk meer waard moet zijn dan een lagere, maar het is niet meer één boven alles.
Goud: 7punten
Zilver: 3punten
Brons: 1punt
En dit is het lijstje wat er uit volgt:
*edit* moest met paint aan de gang, anders kreeg ik het lijstje niet zo mooi in beeld
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Vancouver 2010

Bericht door ViveLaFrance »

Wat een ontzettend trieste start van de OS met de dood van de Georgiër :shock: De minuut stilte was indrukwekkend!

Zoals Mart Smeets al zei: "We gaan gewoon door, de Spelen moeten door".
De openingsceremonie was zeer mooi, veel gemoedelijker en warmer dan Peking.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Vancouver 2010

Bericht door HondArd »

Dat ongeluk heeft inderdaad een grote impact gemaakt, maar als ik zo die foto's bekijk is het niet zozeer de snelheid die gevaarlijk is, maar meer datgene wat langs de ban staat. Daar waar die Georgiër uit de bocht vliegt staan een paar palen, en als je daar op een verkeerde manier tegenaan knalt dan is het al snel einde oefening. Of je daar nou met 100 of met 140kmpu tegenaan knalt, het blijft link. Rodelen is in principe een gevaarlijke sport, maar dan moeten de omstandigheden naast de baan daar wel op berekend zijn, en dat is het niet als je een paar van die nek danwel rubgrekers onafgedekt omhoog laat steken. Ik denk dat je daarom eerder de omgeving van de baan de schuld moet geven en niet de hoge snelheden die gehaald kunnen worden tijdens deze editie.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door WizardOfOss »

Onbegrijpelijk dat zo'n crash kan gebeuren (ik bedoel, elke idioot kan toch zien dat als je die bocht uit vliegt je een ernstig probleem hebt), maar vooral heel onwerkelijk om te zien. Het deed me denken aan de fatale crash van Senna, je ziet het gebeuren en weet dat het gewoon niet goed af kan lopen. Heel triest, de ontvangst van de Georgische ploeg in het stadion was wel erg indrukwekkend.

De openingsceremonie was inderdaad ook niet verkeerd, na het overweldigende, schitterende spektakel van China was dit weer terug naar de menselijke maat. En dat is maar goed ook, want dat spektakel was ook gewoon niet te overtreffen, elke poging daartoe is gedoemd te mislukken. Dat had Engeland bij hun aandeel in de sluitingsceremonie al heel goed in de gaten, en die Canadezen nu eveneens. Ik zat me alleen af te vragen wie toch die kerel was die Hallelujah zong, blijkt dat KD Lang te zijn (en dat is dus geen kerel...).
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Vancouver 2010

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik zat me alleen af te vragen wie toch die kerel was die Hallelujah zong, blijkt dat KD Lang te zijn (en dat is dus geen kerel...).
Ik had precies hetzelfde! Het is wel één van de beste uitvoeringen die ik ooit gehoord heb. Ze maakte het nummer knap eigen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door WizardOfOss »

Er gaat toch nog steeds niks boven deze versie, echt kippenvel:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Vancouver 2010

Bericht door ViveLaFrance »

De eerste gouden plak is binnen! Sven heeft de 5 km. gewonnen :clap:
Het was een mooie race, maar zeker van zijn zaak was hij niet. Vooral niet toen een Koreaan P2 opeiste op zo'n 2,5 sec. Daarna vielen De Jong en Fabris tegen waardoor Sven rustiger kon gaan ademen. Hedrick lag volgens mij in gedachten aan het strand :wtf:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Vancouver 2010

Bericht door WizardOfOss »

Hedrick? Schaatste die ook mee dan? Och, was dat die kerel die relaxt trainingsrondjes aan het rijden was...

Maar een mooie overwinning van Kramer, het is toch lastig als je als eerste van de favorieten een tijd moet zetten. Maar het bleek toch voldoende, de rest heeft zich er toch op verkeken, voor die Koreaan was het wellicht juist een voordeel dat hij nog niet zo ervaren is en daardoor zichzelf niet gek liet maken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Vancouver 2010

Bericht door Leeuw »

Ik ben niet zo van sport kijken, maar deze heb ik wel gezien. Bij wat maten die wss wel 24h voor de buis zitten met de spelen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Vancouver 2010

Bericht door HondArd »

Hij was wel zó tot favoriet gebombardeerd dat je erop kon wachten dat het fout zou gaan. Maar niets is minder waar en dat geeft in mijn ogen aan dat hij heel goed de druk aankan. :clap:
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie