Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Epke is gevallen :( Zonde. Op karakter maakte hij zijn oefening af.

Wat de hockeyteams ook doen, het zijn de Spelen van de onverwachte medailles voor Nederland. Mooi! 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Erg jammer, maar sowieso, wat een rotsmak. En dan toch gewoon opstaan en de oefening afmaken. Dan ben je toch wel een echte bikkel.

Eigenlijk wel ironisch: gisteren wonnen "we" heel verrassend goud mede doordat de topfavoriet een grote fout maakte, vandaag verliezen we het daardoor. Dat is topsport...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Hmmm, volgens mij moet ik snel de TV uitzetten. Eerst twee keer goud vandaag, maar vanaf het moment dat ik aan het kijken ben gaat ineens alles mis met de Nederlanders...

:nopompom:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Jury's in de sport, altijd goed voor discussie. Zelfs bij sporten waar de jury een bijrol speelt. Gisteren al bij de (het?) omnium, waar Cavendish ongestraft een collega onderuit mocht rijden en na afloop zilver mocht ophalen. En dan nu bij de keirin-finale, waarin twee renners nagenoeg tegelijk de derny te vroeg inhalen. Normaal gesproken diskwalificatie, maar hé, we hebben het wel over de topfavoriet. Dus mogen ze allemaal gewoon herstarten. Waarbij een Duitser nu in z'n uppie hetzelfde doet. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen...

Edit: ook die mocht toch gewoon starten, ze zijn dus wel consequent in het niet toepassen van de reglementen.

Maar toch een lichtpuntje: Zilver voor Büchli :oranje:
(precies tussen de twee geluksvogels van de eerste poging)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Erg jammer, maar sowieso, wat een rotsmak.
Tom Egbers spreekt vast van een val met een gouden randje :clown:

Wat een wanvertoning bij het baanwielrennen! In atletiek mag je niet meer vals starten, maar daar kan alles :no: Knap zilver van Nederland, maar het had dus meer kunnen en misschien wel moeten zijn. Ligtlee loopt het brons mis.

Pijnlijk verlies voor de hockeyers. Terechte zege van België. Op basis van wat ik gezien heb tenminste, want ik heb het beachvolleybal gekeken. Prachtig duel! Helaas . Wat ik eerder zei over het publiek gaat zeker op voor het beachvolleybal. Als een Braziliaans team speelt is het louter boe-geroep en gefluit richting tegenstander. Doet nik af aan de winst voor Brazilië, maar daar had de jury alleen al om een statement te maken via de speaker mogen ingrijpen. Olympische gedachte? :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Het komische is dat eerder het Braziliaanse publiek zich herhaaldelijk duidelijk achter de Nederlanders schaarde. Ook bij handbal, ook bij beachvolleybal. Maar dat verandert ietwat als er Brazilianen tegenover staan...

Heb helaas maar weinig van het beachvolleybal gezien, kreeg de stream met geen mogelijkheid op het scherm. Was volgens mij toch veel stuk boeiender dan de (matige) hockeywedstrijd.

Maareh, we staan momenteel doodleuk 7e op de medaillespiegel. Vóór Frankrijk, vóór Australië, vóór Japan, vóór Spanje...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En weer een zekere medaille: Nouchka Fontijn staat in de halve finale bij het boksen. En aangezien die geen verliezersfinale spelen (iemand die op KO verloren heeft zou niet daarin kunnen uitkomen) wordt dat dus minimaal brons. Maar wellicht (en hopelijk) meer...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Gallery play van de Argentijnen tegen het Dream Team. het moet niet gekker worden...
(of eigenlijk wel: gewoon zo doorgaan dus!)

EDIT: okay, playtime's over. It was fun while it lasted...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Helaas, "slechts" zilver voor Schippers. Uiteraard nog steeds een prachtige prestatie, maar toch net niet waar op gehoopt, misschien zelfs wel gerekend was.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Jammer, de handbaldames niet door naar de finale, één doelpunt verschil. Leek vrij onnodig mede ook door teveel gemiste kansen, al liet Frankrijk het in de tweede helft ook wel een beetje gebeuren, rustig de tijd vol spelend.

Maar goed, Churandy Martina wel naar de finale van de 200 meter. We gaan dus hoe dan ook een vrolijk gezicht zien vannacht :shiny:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie