Autobrochures

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Autobrochures

Bericht door Leeuw »

Leuk !
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

Mijn twee laatste aanwinsten.

Bugatti Veyron Centenaire
Afbeelding

Lamborghini Aventador
Afbeelding

Die Bugatti is echt heel bijzonder. Het is een Veyron die gemaakt is in 2009 ter ere van de honderdste verjaardag van het merk. Deze brochure is heel zeldzaam en wordt voor astronomische bedragen aangeboden op Internet, als je hem al eens tegen komt. Ik mocht afgelopen vrijdag neuzen in het magazijn van Hessing en kwam tot mijn grote verrassing de Veyron tegen. De brochure heeft een heel klein krasje op de cover die nauwelijks zichtbaar is (zie foto). Daardoor wilde Hessing de brochure aanvankelijk niet meer verkopen. Nu lag hij al twee jaar in het magazijn en kon ik hem tegen een "zachte" prijs kopen. :pompom:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Autobrochures

Bericht door Martin »

Leuke aanwinst weer. Met zo'n buitenkansje blijft zo'n hobby leuk.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door WizardOfOss »

Dat is wel weer het betere werk :thumbup:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Autobrochures

Bericht door HondArd »

Als je zo lang en zo fanatiek met je hobby bezig bent dan moet je onderhand de wegen wel weten om aan je materiaal te komen :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

Deze week verbleef ik in Hapert (bij Eindhoven) vanwege een feestje van mijn ouders. Uiteraard kon ik het niet laten om Eindhoven, Antwerpen en Brussel te bezoeken. Eindhoven bezocht ik tijdens de heenreis omdat ik pas om 15.00 in Hapert werd verwacht.

Antwerpen en Brussel in één dag leverde een pittige rit op maar gelukkig had ik mij goed voorbereid en deed de navigatie de rest. Van een collega verzamelaar had ik al eens positieve berichten gelezen over Zaventem. Ik wilde daar dus ook graag heen. En in Brussel heb ik de McLaren dealer bezocht.

De positieve berichten van de medeverzamelaar waren terecht. Ik vroeg bij Lamborghini om de strooifolders van het merk. Het woord strooifolder werd niet begrepen waardoor ik vroeg om de dunne folders. De receptionist pakte 6 Lamborghinifolders uit de kast en gaf ze aan mij. Omdat de dealer ook Bentley verkoopt en de Lambo strooifolders zo makkelijk gingen vroeg ik ook nog om een brochure van de nieuwe Continental GTC. Deze had hij nog niet maar ter compensatie gaf hij mij een box van de huidige Continental GTC mee. Ik liep stralend weer naar buiten! Andere dealers die ik in Zaventem bezocht waren Abarth (geen verkoper te vinden in de showroom), Infiniti, Opel, Nissan en Seat.

Het was behoorlijk zoeken naar de McLaren dealer maar gelukkig was het resultaat er wel naar. Ik kreeg na een gesprekje met de beeldschone verkoopster een prachtige brochure in cassette mee. In Antwerpen bezocht ik onder andere Maserati/Ferrari en Aston Martin. Ik kreeg zonder probleem de Maserati GranTurismo brochure mee en bij Aston Martin heb ik ongeveer drie kwartier met de verkoper gesproken over het merk. De man vertelde heel enthousiast over Aston Martin. Als beloning voor het luisteren kreeg ik een brochure van de DB9 en een programmabrochure mee. Grappig detail is dat ik bij Cito in Eindhoven ook een brochure meekreeg van het programma (verkoper sprak over duur, precedent en ander bla bla bla en jokte dat er geen aparte Aston Martin brochures meer bestaan. Ik liet hem maar in zijn waarde en zei er niets over). In Antwerpen kreeg ik ook nog een brochure van de nieuwe Lancia Thema.

Bij Porsche Oirschot kon ik nog geen brochure van de nieuwe 911 meekrijgen. Daar was men alweer bijna doorheen. Ter compensatie kreeg ik wel de huidige 911 en de 911 GTS. De nieuwe 911 kreeg ik twee dagen later in Antwerpen wel mee. Al met al een zeer geslaagde dealerrit. Enige dat ik jammer vind is dat ik geen Renaultdealer heb gevonden. Ik had graag Nederlandstalige brochures van de Fluence, Latitude en Koleos toegevoegd. Dat komt vast nog wel een keer. Bij deze nog enkele foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door WizardOfOss »

Oei, zonde dat ze dat kaartje aan die schitterende folder van die Prius vast hebben geniet :x





:bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Autobrochures

Bericht door ViveLaFrance »

weer een forummer schreef:Enige dat ik jammer vind is dat ik geen Renaultdealer heb gevonden.
Elke zichzelf respecterende plaats zou één moeten hebben :loveit:

Leuke aanwinsten :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Autobrochures

Bericht door Martin »

Bijzondere aanvullingen weer en leuk verhaal om te lezen.
Stap eens op de fiets
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

WizardOfOss schreef:Oei, zonde dat ze dat kaartje aan die schitterende folder van die Prius vast hebben geniet :x





:bonk:
Toch vind ik het wel een geinig foldertje. Zeker omdat ze nog nauwelijks te krijgen. Deze folder was van de verkoper zelf. Vandaar het vastgeniete kaartje.
Plaats reactie