Het motorrijwielentopic
Re: Het motorrijwielentopic
HP2 Sport
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Het motorrijwielentopic
Leuke update weer Niels. Die VFR800F is trouwens motorisch ietwat herzien. Hij schijnt onderin wat meer koppel gekregen te hebben waardoor hij beter dagelijks bruikbaar is.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Het motorrijwielentopic
Die Harley Davidson Street 750 en die Honda Goldwing F6c word ik toch wel erg blij van . Ik wil ook m'n motorrijbewijs, jammer dat het nu zo duur is en dan ook heel erg beperkt. Over een paar jaartjes dan maar .
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het motorrijwielentopic
Re: Het motorrijwielentopic
Wat een gaaf en vuig ding
Re: Het motorrijwielentopic
Wie verzint dit nou weer, opberg bakjes in de kuip die (schuin) naar voor openen. Die rugleuning die tevens dienst kan doen als zitje achter is daarentegen wel geniaal.
Die link met Akira had ik niet direct getrokken toen ik deze motor voor het eerst zag, maar verdomd het klopt nog ook.
Die link met Akira had ik niet direct getrokken toen ik deze motor voor het eerst zag, maar verdomd het klopt nog ook.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het motorrijwielentopic
Nog een apart gevalletje: de Lotus C-01.
Nee, Lotus is niet plotseling de motorbranche ingedoken, afgezien van de naam hebben ze er zelf weinig aan aan bijgedragen. De motor is een ontwerp van Daniel Simon, ook de ontwerper van de lightcycles uit Tron: Legacy. De productie vind plaats bij de racefirma's Holzer en Kodewa. Onder het carbon zit een 1.195cc V-twin van KTM met 200pk verstopt, en dankzij veelvuldig gebruik van koolstof blijft het gewicht beperkt tot 181kg. Interesse? Er zullen 100 exemplaren gebouwd worden, met een prijskaartje van $137.000...
Nee, Lotus is niet plotseling de motorbranche ingedoken, afgezien van de naam hebben ze er zelf weinig aan aan bijgedragen. De motor is een ontwerp van Daniel Simon, ook de ontwerper van de lightcycles uit Tron: Legacy. De productie vind plaats bij de racefirma's Holzer en Kodewa. Onder het carbon zit een 1.195cc V-twin van KTM met 200pk verstopt, en dankzij veelvuldig gebruik van koolstof blijft het gewicht beperkt tot 181kg. Interesse? Er zullen 100 exemplaren gebouwd worden, met een prijskaartje van $137.000...
Re: Het motorrijwielentopic
Het ontwerp begint goed maar gaat helemaal de mist in bij de achterbrug. Een motorfiets wat geen overdaad aan lijnen heeft moet je gewoon niet met kettingaandrijving willen hebben, dat haalt het totaalplaatje compleet naar beneden.
Vraag me trouwens wel af waar Lotus de laatste jaren helemaal mee bezig is. Zag afgelopen jaar verschillende teams op Le Mans rondrijden met de naam Lotus erop, in de F1 reden een paar jaar geleden twee teams met dezelfde naam rond (inmiddels hersteld) en nu doen ze aan "stickertuning" voor motorfietsen. Dit riekt toch wel heel erg naar je naam te grabbel gooien.
Vraag me trouwens wel af waar Lotus de laatste jaren helemaal mee bezig is. Zag afgelopen jaar verschillende teams op Le Mans rondrijden met de naam Lotus erop, in de F1 reden een paar jaar geleden twee teams met dezelfde naam rond (inmiddels hersteld) en nu doen ze aan "stickertuning" voor motorfietsen. Dit riekt toch wel heel erg naar je naam te grabbel gooien.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het motorrijwielentopic
Ach, ze maken in ieder geval nog geen SUV's
Re: Het motorrijwielentopic
Lotus probeert te overleven, dat merk je aan alles. Waar blijven bijvoorbeeld die nieuwe auto's die ze een jaar of twee gepresenteerd hebben. Ik denk dat Lotus bijna dood is.