Suzuki herziet de drie jaar jonge S-Cross waarvan de Europese verkoop bijna 50% daalde in het eerste kwartaal. De facelift komt dus als geroepen. Twee keer kijken is niet nodig, want het verschil is aan de voorzijde aanzienlijk met een compleet nieuwe grille, fris bumperwerk en hertekende lampen. Achteraan hebben de lichten een andere indeling. Het interieur is voorzien van een moderner aanraakscherm. De Japanners schrappen de atmosferische 1.6 benzinemotor, maar daar komen twee Boosterjet-turbo’s voor terug: 1.0 driecilinder (120 pk) en 1.4 (140 pk). Vanaf september wisselt de opgefriste S-Cross voor minstens 20.999 euro van eigenaar.
Niet dat de oude neus nu zo geweldig was (ik moet eerlijk bekennen dat ik toch even moest googlen hoe ie er eerst ook alweer uitzag), maar om nu te zeggen dat dit een vooruitgang is? Nou, nee. Zeer zeker niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
De grille doet me vooral denken aan Aziatische auto's met een gejat ontwerp waarbij opzichtig traliewerk als camouflage dient. Jammer, want de overige aanpassingen geven het model een minder duf gezicht.
Die oude was al niet veel (qua uiterlijke kenmerken) en die nieuwe ook al niet. In ieder geval hebben ze, in tegenstelling tot een niet nader te noemen "voorsprong door creatief jatwerk" merk, de facelift wél grondig aangepakt.
HondArd schreef:In ieder geval hebben ze, in tegenstelling tot een niet nader te noemen "voorsprong door creatief jatwerk" merk, de facelift wél grondig aangepakt.
Weet je ook meteen waarom ze niet 'voorsprong door design' heten.