Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

Speciaal voor de leaserijders voor wie het saaiste nog niet saai genoeg was, voor wie de huidige Passat nog veel te extravagant was:
AutoWeek.nl schreef:De nieuwe Volkswagen Passat!

Eén van de belangrijkste primeurs op de Autosalon van Parijs is deze nieuwe Volkswagen Passat. Al kun je je afvragen hoe nieuw die Passat precies is.

Volkswagen neemt de nieuwe Passat mee naar de Autosalon van Parijs. Je kunt je afvragen of we hier moeten spreken van een nieuw model, want VW past het zelfde concept toe waarmee de Golf V werd omgevormd tot Golf VI. Veel delen zijn dus nog gelijk en de wijzigingen doen eerder denken aan een ingrijpende facelift. Bij VW denken ze daar anders over want daar wordt gesproken van de zevende generatie Passat.

Zowel de sedan als de stationwagen worden al in november leverbaar in ons land. De Passat heeft eenzelfde gezicht gekregen als de Phaeton onlangs kreeg. Verder valt op dat de nieuwe Passat scherper is gelijnd dan zijn voorganger. Opmerkelijk: xenonverlichting met dagrij-leds zijn een optie op het nieuwe model. De buitenmaten van de auto komen precies overeen met het huidige model.

De instapper van de Passat wordt de 122 pk sterke 1,4-liter TSI. Die scoort een uitstoot van 138 gr/km en daarbij hoort een verbruik van 5,8 liter op 100 km. Die is dus goed voor twintig procent bijtelling. De 1,8-liter TSI is vernieuwd. Het vermogen blijft 160 pk maar het verbruik daalt van 7,4 tot 6,9 liter per 100 km. De 2,0-liter TSI krijgt er elf pk bij en komt daarmee op 211 stuks. Het verbruik wordt 0,6 liter minder per 100 km en komt op 7,2 liter op 100 km. Topper van de reeks blijft de 3,0-liter V6, die altijd gepaard gaat met 4WD. Het vermogen daarvan blijft 250 pk maar de dorst daalt van 9,8 naar 9,2 liter op 100 km. Daarbij hoort een uitstoot van 215 gr/km.

Diesel
Het dieselprogramma start met de 1,6-liter BlueMotion. Die is flink verfijnd waardoor de uitstoot daalt naar 109 gr/km ofwel een verbruik van 4,5 liter op 100 km. Ook die is met twintig procent bijtelling te rijden. Vervolgens is er de 170 pk sterke 2,0-liter TDI met een uitstoot van 123 gr/km. VW claimt dat die versie negentien procent zuiniger is dan zijn voorganger. De 2.0 BlueTDI wordt in de loop van 2011 verwacht. Die voldoet aan de Euro 6-emissie-eisen. Er wordt alvast een verbruik genoemd van 4,6 liter op 100 km; dat is 0,6 liter minder dan voorheen. Met een uitstoot van 122 gr/km heeft hij zes gram te veel voor een twintig procent-kwalificatie.

Op het gebied van veiligheid zijn er noviteiten op de optielijst. Een adaptieve cruise control heeft voortaan een noodremfunctie die onder de 30 km/u de auto zelfstandig stil kan zetten. Verder is er een systeem te koop dat waarschuwt voor een vermoeide bestuurder. Ook is er een dodehoekdetectiesysteem voor de nieuwe Passat.

In de loop van 2011 wordt Easy Open leverbaar, waarmee de achterklep automatisch kan worden geopend en kan de auto worden voorzien van een trekhaak die na een druk op de knop tevoorschijn komt. Ook is er voortaan een systeem dat verkeersborden herkent en projecteert op het navigatiesysteem.

Over het exterieur kun je zeggen wat je wilt, de stoelen in de Passat zijn in elk geval helemaal nieuw ontworpen. De hoofdsteunen kunnen horizontaal worden versteld en in de loop van het volgende jaar komt een ventilatie- en massagefunctie beschikbaar.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½)

Bericht door ViveLaFrance »

Tja, de tactiek van VW is duidelijk: laf, maar succesvol (zie de Golf).
In tegenstelling tot de Golf is de Passat niet verpest, maar het kleine beetje karakter dat de auto had is weggenomen. Eenheidsworst gaat voor eigenheid. Of was ik de enige die de druppellampen mooi vond? :crazy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½)

Bericht door Joël D. »

Kan deze niet bij facelifts? :|
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½)

Bericht door WizardOfOss »

Joël D. schreef:Kan deze niet bij facelifts? :|
Ja, eigenlijk wel. Gewoon om dat laffe VW te zieken...
(zo, die zitten nu echt wel even flink te shaken...)

@Chris, die koplampen vond ik weliswaar niet echt mooi, maar het gaf de wagen inderdaad nog net een heel klein beetje sjeu. Maar volgens mij staat daar op de ontwerpafdeling van VAG tegenwoordig de doodstraf op. En anders geloof ik nu echt niet meer dat Walter de Silva ooit verantwoordelijk is geweest voor de Alfa 156, dat ontwerp moet ie wel gejat hebben, de prutser.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door HondArd »

Ik wilde pas rond 22:30 naar bed, maar na het kijken naar dit val ik nu al bijna in slaap :yawn: :sleepey:
Laatst gewijzigd door HondArd op 30 sep 2010, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door Leeuw »

:D

Ik vind de nieuwe grille van VW wel een heel stuk mooier dan die oude. Maar tegelijkertijd is het wel zo suf geworden.... :yawn: Maar hele volksstammen lopen weg met dit "design" en veel jonge mensen vinden het zelfs cool. :?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

Hij doet me eigenlijk nogal denken aan de Chinese versie van de Passat. Alleen dan met lelijkere koplampen:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:Redesigned 2013 Volkswagen CC coming to 2011 LA Auto Show

At the 2011 LA Auto Show later this month, Volkswagen will unveil the new 2013 CC, which gets a minor redesign for the new model year.

“When the Volkswagen CC debuted four years ago, it was the first affordably priced four-door coupe on sale in the U.S,” Volkswagen said in a statement. “What looked at first like a niche has developed into a completely new segment: nearly 270,000 people around the world have bought Volkswagen’s sedan that has the looks and heart of a sports car. The CC mixes practicality with style and attainability.”

While no technical details are available as of yet, the German automaker says that the 2013 Volkswagen CC gets a bunch of technical and visual upgrades. Design wise, the new CC gets an upgraded front and rear styling and an extended range of standard equipment that includes Bi-Xenon headlights with the Adaptive Front Lighting System and LED taillights.

Sales of the 2013 Volkswagen CC will go on sale in the Spring in the United States.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

http://img72.imageshack.us/img72/5366/2013vwccpreviewla03.jpg http://img38.imageshack.us/img38/3544/2013vwccpreviewla04.jpg
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Krijg nou wat, hij is zelfs mooier geworden :bonk: Eén van de weinige VW's waar het nieuwe front niet misstaat.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

Mee eens, al vind ik de nieuwe achterlichten nog de grootste verbetering. Het grootste probleem viel uiteraard niet op te lossen, dat blijft dat dak wat "te dik" oogt. En dat interieur, moet het nou echt zo saai en zakelijk, zelfs in zo'n wat minder rationeel bedoelde auto?

Doet me ook een beetje denken aan een aantal recente tests in de AV, waar gemekkerd wordt dat dashboards van bijvoorbeeld een Laguna of 508 als saai worden afgedaan, om vervolgens wel weer lyrisch te zijn over de Passat :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie