Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII Alltrack

Bericht door nvdw »

ALL YOUR ALLROAD ARE BELONG TO US

Afbeelding
Volkswagen schreef:Nieuwe Volkswagen Passat Alltrack begin 2012 verkrijgbaar

Leusden, woensdag 23 november 2011 - Op de autotentoonstelling van Tokio (3-11 december) beleeft de Volkswagen Passat Alltrack zijn wereldpremière. Met zijn vijf deuren, zijn stoere uiterlijk en 4MOTION vierwielaandrijving (standaard of optioneel) is hij zeer geschikt als trekauto. Ook onder lichte terreinomstandigheden kan hij uitstekend uit de voeten. Hij slaat zo een brug tussen de reguliere Passat-modellen en SUV’s als de Tiguan en Touareg. De Passat Alltrack wordt rond april 2012 op de Nederlandse markt verwacht.
Spoiler: show
De Passat Alltrack onderscheidt zich van de reguliere Passat Variant door de robuuste bekleding van de wielkasten, de forsere bumpers en beschermingspanelen (voor en achter) in RVS-look, 17-inch lichtmetalen wielen en de ruimere grondspeling (135-165 mm extra) ten behoeve van de terreinvaardigheid. Andere Alltrack-kenmerken zijn de matchromen dakrails, RVS-instaplijsten en chromen uitlaateinden. In het interieur: aluminium look pedalen en ‘titan silver’ accenten.

4MOTION permanente vierwielaandrijving
De Alltrack met 170 pk (125 kW) sterke TDI of 210 pk (155 kW) sterke 2.0 TSI hebben standaard 4MOTION permanente vierwielaandrijving en een DSG-transmissie. Het geavanceerde systeem is optioneel voor de 140 pk (103 kW) sterke TDI. De Alltrack met 160 pk (118 kW) TSI-motor wordt met voorwielaandrijving geleverd. Het 4MOTION stuurt’ normaliter 90% van de aandrijfkracht naar de voorwielen. Afhankelijk van rij- en wegomstandigheden kan deze verhouding razendsnel worden aangepast. Dankzij een elektro-hydraulische koppeling is er geen tractieverschil tussen voor- en achteras nodig om de aandrijfkracht te variëren.

Off-road-programma
De 4MOTION-uitvoeringen van de Passat Alltrack zijn uitgevoerd met het zogenaamde ‘off-road driving-programme’, dat tot nu toe was voorbehouden aan de Tiguan en Touareg. Dit werkt tot een snelheid van 30 km/h en beïnvloedt diverse assistentiesystemen. Bij het ABS houdt dit in dat de remwerking wordt geoptimaliseerd voor gebruik op losse ondergrond. Dit gebeurt in combinatie met snellere reacties van de elektronische sperdifferentiëlen (EDS) en het ASR om doorslippen van de wielen te voorkomen. In het off-road driving programma is ook hill descent assist actief. Als de hellingshoek van een afdaling groter is dan 10 graden, wordt de Passat Alltrack automatisch afgeremd. De adaptieve cruise control (ACC) en Front Assist worden dan automatisch uitgeschakeld. Ten slotte worden in dit rijprogramma ook de respons van het gaspedaal en de schakelpunten van de DSG-versnellingsbak aangepast aan terreingebruik.

Veelzijdig in het gebruik
De Passat Alltrack heeft een bagageruimte met een inhoud van 603 liter. Door de achterbank neer te klappen en de ruimte van het reservewiel te benutten kan dit oplopen tot 1.731 liter. Optioneel is een variabel in te delen laadvloer beschikbaar. Hiermee wordt bijvoorbeeld voorkomen dat spullen gaan schuiven. Als optie is ook een op afstand bedienbare ontgrendeling van de achterbank leverbaar.

Innovatieve assistentie
De Passat Alltrack heeft standaard vermoeidheidsherkenning. Als dit systeem verminderde concentratie detecteert, volgt een akoestisch en visueel signaal om de bestuurder aan te sporen pauze te nemen. Als de bestuurder dit negeert, volgt na 15 minuten wéér een waarschuwing.
De Passat Alltrack is ook leverbaar met Park Assist van de tweede generatie. Dit systeem ‘herkent’ niet alleen parkeerplaatsen parallel aan de rijbaan, maar ook de vrije plekken die er haaks op staan. In beide gevallen kan de Passat Alltrack automatisch inparkeren. De bestuurder hoeft daarbij slechts gas te geven en te remmen. De Passat kan ook uitgevoerd worden met een indicator voor verminderde bandenspanning en een elektrisch wegklapbare trekhaak.
Tot de standaarduitvoering van de Passat Alltrack behoren onder meer automatische airconditioning, elektromechanische besturing, een multifunctioneel stuurwiel, RCD 310 radio-cd-systeem en een regensensor.

De Passat Alltrack wordt rond april 2012 op de Nederlandse markt verwacht. De prijzen en exacte specificaties worden voorafgaand aan de introductie bekend gemaakt.
'CrossPassat' was blijkbaar toch iets te ordinair? En ik dacht dat al die plastic dikdoenerij net weer een beetje was overgewaaid.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Valt tegen, de 508 RXH maakt meer indruk :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door Leeuw »

Ik denk niet dat AV hun ziel verkocht heeft aan VAG, maar de vergelijkingen of testen zijn vaak wel storend.
Wat ik vaak lees komt ongeveer zo over:

Eigenlijk zijn het hele saaie en degelijke autos, maar hij is overal goed in dus moet hij wel de eerste plaats pakken.

Ergens klopt dat ook wel, maar juist van een autoblad mag je wat meer letten dan enkel de kille kwaliteiten. Dan doen ze ook wel bij andere merken en testen, maar VW is nog geen 1 keer afgerekend op hun design.

Wat ik trouwens ook heel erg vreemd vind (bijna nog vreemder) is de duurtest Hyundai Genesis.
Eigenlijk is het een rete slechte auto, slechter vlgs mij dan veel andere Hyundai producten, maar het ding krijgt toch lovende reacties, en volgens mij enkel omdat er een dikke V6 in zit icm rwd, voor de rest is het helemaal niks.
Eigenlijk vind ik deze conclusie van AV veel slechter dan testen van de VW's
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door Jurjen »

Dikke V6 + RWD = porno. Toch?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Eigenlijk is het een rete slechte auto
Hèhè, een medestander :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door nvdw »

Leeuw schreef:...juist van een autoblad mag je wat meer letten dan enkel de kille kwaliteiten.

[...]

Eigenlijk is het een rete slechte auto, slechter vlgs mij dan veel andere Hyundai producten, maar het ding krijgt toch lovende reacties, en volgens mij enkel omdat er een dikke V6 in zit icm rwd, voor de rest is het helemaal niks.
Ze doen het ook nooit goed ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:Dikke V6 + RWD = porno. Toch?
klopt, maar ik vind de Genisis veel te duur als enkel de V6 en RWD de prijs rechtvaardigd. Het blijft 50k. en een V6 met rwd op een bagger chassis met slecht interieur enz. is gewoon ruk.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:Oh maar dat er mogelijk enige vorm van commercie achter zit, dat betwijfel ik niet. Iedereen loopt bij AutoWeek te mekkeren dat er zoveel VW's in staan maar uiteindelijk blijkt dat het gros van de lezers daar ook op zit te wachten.
En ondertussen komt VW er elk jaar in de door AW zelf georganiseerde tevredenheidstrofee bekaaid af. Dus ook al zit het gros van de lezers te wachten op de zoveelste VW, ze kraken ze ook net zo goed weer af.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Wat ik trouwens ook heel erg vreemd vind (bijna nog vreemder) is de duurtest Hyundai Genesis.
Eigenlijk is het een rete slechte auto, slechter vlgs mij dan veel andere Hyundai producten, maar het ding krijgt toch lovende reacties, en volgens mij enkel omdat er een dikke V6 in zit icm rwd, voor de rest is het helemaal niks.
Eigenlijk vind ik deze conclusie van AV veel slechter dan testen van de VW's
Ze maken toch ook absoluut geen geheim van de (serieuze) tekortkomingen van de auto? Maar ook in een slechte auto kan je een hoop lol hebben. Maar geef je geen zier om rijplezier maar wil je gewoon een perfecte auto, koop dan een Audi of zo.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door Leeuw »

Als je 50k uit geeft voor enkel rijplezier (geen idee wat ie meer biedt) zijn er betere keuze's

bijv. klik
Plaats reactie