Mercedes C-klasse

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Mercedes C-klasse

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Officieel: Mercedes C-klasse in het nieuw

Wat ons betreft kon de C-klasse nog prima toe met z'n huidige uiterlijk, maar Mercedes-Benz achtte de tijd toch rijp voor een facelift. Eerder dan het Duitse merk gepland heeft, kunnen wij de auto laten zien én de officiële details melden. Onderhuids blijkt er heel wat meer aan de hand dan de buitenkant prijsgeeft.

Aan de voorkant van de gefacelifte C-klasse zien we duidelijk de nieuwe designtaal van Mercedes-Benz. Kijk maar naar de sterker aangezette grille en de vloeiende vorm van de koplampen. De aangepaste vorm van de bumpers maakt de C-klasse optisch breder dan voorheen. Daar draagt ook de led-verlichting onderin de bumper aan bij. De motorkap van de C is van aluminium en de Cw-waarde van de auto is 0,26.

De C-klasse heeft een geheel nieuw interieur gekregen. Het centrale display is nu ook daadwerkelijk in het instrumentenpaneel geïntegreerd. Als de auto stilstaat, kunnen de inzittenden met Command Online (optioneel) internetten. Mercedes-Benz heeft naar eigen zeggen vooral werk gemaakt van de oppervlaktestructuur van de dashboardbekleding en de bedieningselementen. De C-klasse slaat volgens het Duitse merk een brug naar de CLS, onder meer door het multifunctionele sportstuur dat in die auto debuteerde (standaard op de Avantgarde-uitvoering).

Bij een facelift horen traditioneel zuiniger motoren, en Mercedes-Benz stelt hier zeker niet teleur. Alle modellen (met uitzondering van die met 4Matic) hebben voortaan namelijk een start-/stopsysteem. Verder is er de 7G-Tronic Plus transmissie met een aangepaste eindoverbrenging.

31 procent zuiniger
De grootste winnaar bij deze facelift is de C 350 BlueEfficiency. Deze heeft voortaan de beschikking over de nieuwe BlueDirect V6 benzinemotor, die een vermogen van 306 pk op de been brengt. Dat is 14 pk meer dan de huidige C 350 tot z'n beschikking heeft. Desondanks daalt het verbruik met maar liefst 31 procent naar 6,8 liter per 100 kilometer.

Ook elders in het gamma zijn C-klasses zuiniger. Zo verbruikt de C 220 CDI BlueEfficiency met handbak en start-/stopsysteem voortaan 4,4 liter diesel per 100 kilometer, 0,4 liter minder dan voorheen.

Er komt een flinke hoeveelheid nieuwe veiligheidssystemen beschikbaar. Een greep uit de systemen: Adaptieve grootlichtassistent, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Attention Assist, Distronic Plus, Pre-Safe Brake, Park-Assist met Parktronic en Speed Limit Assist.

Mercedes-Benz onthult de gefacelifte C-klasse op de NAIAS in Detroit, die in januari plaatsvindt. Het Nederlandse debuut vindt plaats op de AutoRAI in april. Prijzen en specificaties zijn nu nog niet bekend.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door ViveLaFrance »

Het interieur heeft het meest baat bij de facelift. Keurig gedaan! De buitenkant valt me tegen, de C had een beschaafde voorkant en nu is het los zand. De Estate oogt nog steeds lomp.
Nee, qua design staan Audi en BMW ver boven Mercedes in deze klasse. What's new?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door WizardOfOss »

Ben het bijna volledig met je eens, interieur is een flinke verbetering, neus is een miskleun. Waar ik het dan wel mee oneens ben? De vermelding van Audi. De A4 heeft niet zozeer een facelift nodig (hooguit om hem alsnog een heel klein beetje eigen karakter mee te geven), maar wel een stevige butt-lift.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door weer een forummer »

ChrisRenault schreef:Nee, qua design staan Audi en BMW ver boven Mercedes in deze klasse. What's new?
O ja...Audi en design is nooit zo'n gelukkige combi geweest naar mijn weten. Vlak en saai. De 3 serie wordt iedere keer minder mooi. Ik vind de C-Klasse met afstand het beste design t.o.v. Audi en BMW in deze klasse. De C-Klasse vind ik überhaupt één van de mooiere Mercedessen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door Leeuw »

Pas een stuk gereden in de huidige C, en ik vond het een hele mooie en fijne auto. Heerlijke stoelen, mooie afwerking en niet saai van binnen. Ik vond het een stuk prettiger dan in een Audi.

Ik waardeer de nieuwe MB stijl wel, niet dat vieze en gladde van AUDI en in mindere mate BMW.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:Could this be the 2012 Mercedes-Benz C 63 AMG?

Last week we saw the web debut of the 2012 Mercedes-Benz C-Class, which will make its public debut at the 2011 Detroit Auto Show next month.

Following the base models, the high-performance 2012 C 63 AMG will follow. We’re not exactly sure when it will debut, but these two images have popped up on the web claiming to be the car.

Power for the 2012 Mercedes-Benz C 63 AMG is expected to come from the company’s new 5.5L twin-turbo V8 making 571-hp and 664 lb-ft of torque between 2,250 and 5,500 rpm.
Bron

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door Leeuw »

Jammer dat er een twin turbo in komt, atmo's blijven toch wel het fijnste.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door weer een forummer »

enfin, die twin turbo zal uiteindelijk ook wel bevallen, denk ik.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door Leeuw »

het zal geen straf zijn ;)
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Mercedes C-klasse

Bericht door Joël D. »

"Power for the 2012 Mercedes-Benz C 63 AMG is expected to come from the company’s new 5.5L twin-turbo V8 making 571-hp and 664 lb-ft of torque between 2,250 and 5,500 rpm."

Hij krijgt sowieso geen 571 pk. De CLS 63 AMG levert met deze motor 525pk. Alleen de S,CL en SL leveren met deze motor (en performance pakket) 571pk.
Plaats reactie