Kia Soul

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Kia Soul

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Kia Soul in ’t nieuw

Kia heeft op de autoshow in New York de gefacelifte versie van de Soul gepresenteerd. Die is ook bestemd voor de Europese markt.
Als geen ander timmert Kia wereldwijd aan de weg. De Koreanen houden niet van stilstand, vandaar dat het tijd is voor een facelift van de Soul, die al weer stamt uit 2008. Vorige week is de auto onthuld op de autoshow in New York. Het duurt nog tot het einde van het jaar voordat de vernieuwde Soul in Nederland leverbaar wordt.
Kia weet al te melden dat het vernieuwde model in elk geval wordt uitgerust met de direct ingespoten 1,6-liter benzinemotor, die onlangs voor het eerst in de Sportage werd getoond. Ook zijn alle Souls met ingang van de facelift voorzien van een handgeschakelde zesbak of een zestraps automaat. De uitrusting van het vernieuwde model is nog niet bepaald. Dat gebeurt pas vlak voordat de nationale introductie wordt gehouden.
Bij een facelift van een auto geldt vandaag de dag vaak het zelfde verhaal. Ook voor de Soul is er dus in de toekomst LED dagrijverlichting. Verder zijn er een opnieuw vormgegeven motorkap, en voor- en achterbumpers. Verder belooft Kia bij de Amerikaanse presentatie dat het brandstofverbruik van het Soul-programma met gemiddeld tien procent wordt verbeterd.
http://media.autoweek.nl/m/m1gy3rub0fo8_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1gy3rub3xo6_800.jpg

De achterlichten zijn verbeterd en de nieuwe deurhendels laten hem volwassener overkomen, maar verder blijf ik het een lelijk model vinden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Kia Soul

Bericht door nvdw »

Kia heeft de pers tijdens de Optima-introductie tussen de bedrijven door met de vernieuwde Soul laten sturen. Niks nieuws onder de zon natuurlijk, behalve dat Kia NL de Soul een beetje heeft opgegeven: er is alleen nog die direct ingespoten 1.6 in combinatie met maar één uitvoering en dat is het dan. De verkoop is ondanks alle acties en speciale uitvoeringen ook niet heel spetterend.

Nu wil ik hem niet als Chris lelijk noemen, want ik vind hem best leuk. Maar in deze klasse gaat de Juke er met alle eer vandoor, lijkt het wel...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Soul

Bericht door WizardOfOss »

Geen wereld van verschil, maar hij oogt nu wel een stukje strakker, wat serieuzer. Jammer dat de Nederlandse autokoper er niet aan wil.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Kia Soul

Bericht door #3 Micha »

Persoonlijk vind ik het echt een leuke bak.
Plaats reactie