Audi A5/S5 facelift

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Audi A5/S5 facelift

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Officieel: Audi A5 en S5 facelift

De Audi A5 zag er nog eigentijds genoeg uit, maar het merk uit Ingolstadt wil het uiterlijk meer in lijn brengen met de rest van het gamma. Vandaar dat Audi de A5 én de S5 heeft onderworpen aan een facelift. Bijzonder: hier is het juist een benzineversie die in aanmerking komt voor lage bijtelling.

De gefacelifte A5 is als Sportback 4,71 meter lang. De Coupé en de Cabriolet zijn 4,63 meter lang. Er zijn nieuwe kleuren leverbaar, waardoor het totale palet nu bestaat uit zestien tinten. Audi biedt voor het dak van de Cabriolet nu vier opties aan. Verder is er het S Line-pakket, dat bestaat uit een 10 millimeter verlaagd onderstel, zwarte bekleding voor het interieur en 18-inch lichtmetaal.

Binnenin heeft Audi subtiele wijzigingen doorgevoerd in het kleurgebruik. Het gaat onder meer om nieuwe stuurwielen en witte verlichting voor de displays. Een belangrijke wijziging voor de A5 Sportback is dat deze nu ook met vijf afzonderlijke zitplaatsen geleverd kan worden.

Het grote nieuws op motorisch vlak is de introductie van een nieuwe 1.8 TFSI. De viercilinder benzinemotor is goed voor 170 pk en 320 Nm. Het blok heeft een verbruik dat 11 procent lager ligt dan voorheen. In de A5 Coupé is het gemiddeld verbruik van deze 1.8 TFSI 5,7 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot is 134 g/km. Hierdoor voldoet de A5 1.8 TFSI aan de eisen voor 20 procent bijtelling. De tweede benzinemotor is de 2.0 TFSI. Het vermogen van dat blok blijft 211 pk. De nieuwe topmotor van de A5 is de 272 pk sterke 3.0 TFSI met compressor.

S5 Coupé nu ook met V6
De basisdiesel is een 2.0 TDI met een vermogen van 177 pk. Het gemiddeld verbruik is 4,7 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot is 122 g/km. De twee potentere diesels hebben allebei een 3.0 TDI onder de kap. In het eerste geval is deze goed voor 204 pk. De sterkste diesel mobiliseert 245 pk. Later komt er een 3.0 TDI Clean Diesel, die voldoet aan de Euro 6-emissienorm.

Tenslotte de S5. Het grote nieuws bij de sportieve topversie is dat de S5 Coupé nu afscheid neemt van de 4,2-liter V8. In plaats daarvan heeft de S5 Coupé nu –net als de Sportback en de Cabriolet- de beschikking over een 3.0 TFSI met 333 pk. Verder hebben alle Audi’s S5 een nieuw differentieel met torque vectoring en andere stuurbekrachtiging gekregen.

De gefacelifte Audi A5 en S5 debuteren op de IAA in Frankfurt in september. Niet lang daarna verschijnt de auto bij de dealers. De Nederlandse vanafprijs van de A5 1.8 TFSI is 39.345 euro. De overige Nederlandse prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
Bron

Afbeelding http://img17.imageshack.us/img17/6706/m1eyqkqblxb4800.jpg http://img855.imageshack.us/img855/5580/m1eyqkqbkfb5800.jpg http://img823.imageshack.us/img823/6607/m1eyqkqbifb6800.jpg http://img263.imageshack.us/img263/2874/m1eyqkqbuwb7800.jpg
Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door ViveLaFrance »

Tja, weinig mis mee, maar de mooiste Audi-reeks kan ook moeilijk verpest worden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door HondArd »

Als je aan een facelift niet meteen kan zien dat het een facelift is, is het dan eigenlijk wel een facelift?
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door ViveLaFrance »

Nou ik zie anders genoeg verschillen hoor :yes: Duidelijk een facelift.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door WizardOfOss »

Letterlijke facelift, want verder dan het gezicht zijn ze niet gekomen. Een vooruitgang vind ik het overigens niet, weliswaar lijken die rare koplampen hier beter te passen dan op de A1 en A6, maar het past totaal niet bij de rest van de auto. Doe mij toch nog maar de oude.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door Jurjen »

Ik zeg het niet graag, maar dit ziet er super uit.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door weer een forummer »

De koplampen zijn echt heel lelijk. Verder blijven de coupé en cabriolet een plaatje en de sportback een gedrocht.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door WizardOfOss »

En ook de RS5 krijgt nieuwe oogjes:

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Audi A5/S5 facelift

Bericht door ViveLaFrance »

Smullen! :kwijl: Briljante kleur ook 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie