Kia Picanto

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto

Bericht door WizardOfOss »

Nou vooruit, de 500 wint het wel op uiterlijk, maar aangezien de prijs daarvan in B-territorium ligt zie ik dat toch als een buitenbeentje in dit segment.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kia Picanto

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Ik vind het gewoon onvoorstelbaar dat jij bijvoorbeeld de Fiat 500 laat passeren door het zoveelste flutbakje uit Korea. Hier zit geen fatsoenlijke lijn in.
Het enige wat de 500 echt leuk maakt is die twinair motor, voor de rest is het een zwaar overprijsd model waarvan ze zelfs in het B-segment nog niet zo bont maken. Bij Korea moet je niet altijd op de automatische piloot denken dat het een flutbakje is, deze Piccanto ziet er zeker niet verkeerd uit (ondanks die dikke lip onderin).
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Het enige wat de 500 echt leuk maakt is die twinair motor
Nooit in gereden zeker? ;)
HondArd schreef:voor de rest is het een zwaar overprijsd model waarvan ze zelfs in het B-segment nog niet zo bont maken.
Om met jou te spreken, daar denkt menig consument anders over. En in tegenstelling tot de Honda CR-Z gaat het niet om 2 personen in juli, maar om 449 klanten voor de Fiat 500.
HondArd schreef:Bij Korea moet je niet altijd op de automatische piloot denken dat het een flutbakje is, deze Piccanto ziet er zeker niet verkeerd uit (ondanks die dikke lip onderin).
Sander en ik hadden het over design en dan vind ik het een eersteklas flutbak die alleen Koreanen kunnen tekenen. Uitzonderingen zijn er echt wel, maar de achterstand op Europese merken is nog lang niet ingelopen. Ohja, ik heb ook al met de Picanto gereden en ik ervaarde de eerste generatie als prettiger. Was meer auto voor mijn gevoel. Dus geen automatische piloot, gewoon redeneren vanuit ervaring. Zou je ook eens moeten doen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kia Picanto

Bericht door Leeuw »

Ik herken die automatische piloot ook wel in jou Hondard, hoe jij de 500 neerzet slaat echt nergens op.

Er is meer dan een motor en bagageruimte dat een auto populair maakt
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, als je geen lor om vormgeving geeft, dan is de 500 niet voor jou bedoeld. Daarvoor heeft Fiat dan ook de Panda.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto

Bericht door ViveLaFrance »

De Panda wordt nog steeds gewaardeerd om zijn uiterlijk. Het blijft een geinig autootje :) Simpel, maar herkenbaar.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto

Bericht door WizardOfOss »

Ook zeker waar, maar er is een verschil tussen een design wat gewaardeerd wordt en een design wat voor veel mensen de voornaamste reden is om tot aankoop over te gaan.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto

Bericht door ViveLaFrance »

Juist, en ik durf mijn hand in het vuur te steken dat het laatste niet geldt voor de nieuwe Picanto. Hij is spotgoedkoop en je hebt een trits aan belastingvoordelen. Oftewel het Prius-syndroom.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto

Bericht door WizardOfOss »

In het A-segment lijkt me het uiterlijk sowieso alleen bij de 500 van doorslaggevend belang. De Rio past gewoon in het rijtje Panda, Aygo/C1/107, Twingo, Alto/Pixo en noem ze allemaal maar op. Allemaal auto's die in de eerste plaats vanwege de centen gekocht worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kia Picanto

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Ohja, ik heb ook al met de Picanto gereden en ik ervaarde de eerste generatie als prettiger. Was meer auto voor mijn gevoel. Dus geen automatische piloot, gewoon redeneren vanuit ervaring. Zou je ook eens moeten doen ;)
Fijn voor jou dat jij al met de Picanto gereden hebt, maar er zijn mensen die meer te doen hebben dan alleen maar rondjes rond de kerk rijden in nieuwe auto's. Een gezin met drie kinderen verzorgen/onderhouden bijvoorbeeld. Als jij dit zou doen zou je blij zijn dát je voor de lol eens een keer in een andere auto dan die van jezelf kon rondrijden.
Leeuw schreef:Ik herken die automatische piloot ook wel in jou Hondard, hoe jij de 500 neerzet slaat echt nergens op.
Ik heb die hele 500 nooit, maar dan ook echt nooit begrepen en zal hem nooit begrijpen ook. Het roept alleen maar hebbe-hebbe-hebbe, van een kind van 2 kan ik het nog begrijpen maar niet van een auto. Pas sinds de twinair motor is de 500 een beetje interessant geworden (ik riep toen bij de introductie al dat de enige reden dat de 500 de AvhJ titel mocht krijgen als de Twinair meteen leverbaar zou zijn), maar ik hoef de 500 nooit maar dan ook NOOIT te hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie