Chevrolet introduceert de achtste generatie van de Corvette (4,63 x 1,93 x 1,23 m.; wielbasis = 2,72 m.). Instapmodel Stingray beschikt over een 6.2 V8 (495 pk/637 Nm, 0-100 km/h in 3 sec.) die achter de voorstoelen ligt.
Tsja, ik weet het niet. Hij is zeker niet lelijk, en afgaand op de laatste paar generaties zal het ongetwijfeld een zéér capabel apparaat zijn. Met hier vast een nette en in de VS ronduit vlijmscherpe prijs in verhouding tot het gebodene.
Maar is het een Corvette? Daarvoor komt hij op mij toch wat te inwisselbaar over, teveel een mengelmoesje van wat oudere Ferrari's en de huidige NSX, waarbij eigenlijk alleen nog de lichtunits aan z'n voorganger doen denken. Het klopt ergens gewoon niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Ik vind het in ieder geval lef hebben om het concept zo te veranderen. Nou is de Corvette in feite nooit retro geweest, behalve dat ze aan een bepaald concept vasthielden. Ben benieuwd of ze hier nieuwe kopers mee weten te trekken en ook nog de oude weten te behouden.
Martin schreef: ↑26 jul 2019, 12:54Ik vind het in ieder geval lef hebben om het concept zo te veranderen.
Eens. Het resultaat mag er zijn ondanks de gelijkenissen met Ferrari en McLaren. De vorige Corvette schudde het goedkope imago (toegegeven, in de VS is hij dat ook) al van zich af en ook het nieuwe model oogt als een serieuze sportwagen.
Liefhebbers van de Corvette C8.R kunnen bij Chevrolet aankloppen voor de straatracer Z06 die gebruikmaakt van dezelfde 5.5 V8 (670 pk/623 Nm). Daarmee is het de sterkste atmosferische achtcilinder ooit in een productiemodel.