Lotus heeft recent ambitieuze plannen aangekondigd om een sportautomerk te worden met een breder scala aan geëlektrificeerde modellen. De Britten gebruiken daarvoor vier verschillende platforms voor evenveel autosoorten: sport, hyper, elektrisch en premium. Deze Emira valt in de eerste categorie en geldt qua aandrijving als Lotus van de oude stempel. Hij volgt de Evora, Elise en Exige op en heeft een 2.0 viercilinder van Mercedes-AMG (360 pk) of 3.5 V6 van Toyota (400 pk) achter de voorstoelen.
Lotus Emira
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Lotus Emira
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Fraai, maar ik zag al wel dat de lichtste uitvoering al boven de 1400kg zit. Niet heel erg des Lotus...
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Lotus Emira
Ze moeten wel om te kunnen voldoen aan nieuwe wetgeving. Al gaat ook Lotus aan de SUV Laat ik dan maar genieten van de Emira
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Het viel me nu pas op dat een Evora ook al rond de 1400kg zat