Volkswagen Touareg II

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Volkswagen Touareg II

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Volkswagen toont ons voorafgaand aan de Autosalon van Geneve alvast de nieuwe Touareg. Die is zoals beloofd wat bescheidener dan de vorige en moderne technieken zorgen er voor dat hij zuiniger is geworden. VW kan er mee tevoorschijn komen in het nieuwe ‘groene’ tijdperk.

Volkswagen heeft de nieuwe Touareg klaar. Die oogt een stuk slanker dan zijn voorganger. Het nieuwe model is tweehonderd kilo lichter en over het algemeen twintig procent zuiniger dan de vorige. Bovendien doet bij de tweede generatie Touareg de hybride zijn intrede. Die heeft 8,2 liter benzine per 100 kilometer nodig.

De lengte van de Touareg is toegenomen met vier centimeter tot 4,76 meter. Ook de wielbasis is met vier centimeter gegroeid. In de breedte is het nieuwe model net als de vorige 1,93 meter. De hoogte is met twee centimeter afgenomen tot 1,73 meter. De nieuwe Touareg is altijd voorzien van een achttraps automaat en start/stop-technologie.

Hybride
In de zomer start VW met de verkoop van de Touareg. Dan is hij meteen leverbaar als hybride. Die heeft de 333 pk sterke supercharged V6 en een elektromotor die 47 pk kan leveren. Tot zo’n 50 km/u kan de hybride Touareg louter op elektrokracht rijden. Wanneer er volle kracht wordt vereist, zoals bij snelle inhaalmanoeuvres, springt de elektromotor bij. De hybride SUV gaat in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 240 km/u.

De simpelste Touareg heeft een 3,0-liter V6 TDI aan boord met een vermogen van 240 pk. Die heeft een CO2-uitstoot van 195 gr/km en een verbruik van 7,4 liter op 100 km. De derde krachtbron die vanaf het begin in de Touareg te koop is, betreft de 4,2-liter V8 TDI met 340 pk. Daarvoor geeft VW een verbruik op van 9,0 liter op 100 km en een CO2-uitstoot van 239 gr/km.

Vanzelfsprekend hebben de inzittenden door de grotere wielbasis meer ruimte in de tweede generatie Touareg. De verschuifbare achterbank zorgt voor riante ruimte voor de onderdanen van de achterinzittenden en de bagageruimte is 580 liter groot. Als de achterbank wordt neergeklapt ontstaat er een ruimte van 1.642 liter.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Touran II

Bericht door HondArd »

Blijf het toch maar raar vinden. Eerst loopt VW heel de tijd tegen Toyota te schoppen om zijn hybride's, om ze vervolgens zelf ook toe te gaan passen.

Verder zie ik vooral een lichte evolutie ten opzichte van het vorige model. Hij lijkt niet meer zo hoog op zijn poten te staan waardoor het nu meer een stationwagon is met een verhoogd dak.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Touran II

Bericht door WizardOfOss »

Helemaal niks aan toe te voegen. Hypocriet en saai, Volkswagen ten voeten uit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door HondArd »

Ik heb even een modder-eter actie uitgehaald op de titel. Er stond Touran, maar het gaat over de Touareg.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door WizardOfOss »

Touareg, Touran, Routan, al die VW-modellen zien niet alleen qua design maar ook qua naam niet te onderscheiden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door ViveLaFrance »

Volgens mij zijn ze in de war bij VAG en denken ze een nieuwe Seat te introduceren. De zij- en achterkant zouden namelijk niet misstaan op een Audi :shock:
Jammer voor VW, want de Touareg zag er altijd herkenbaar en uitgebalanceerd uit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door Timo »

ChrisRenault schreef:De zij- en achterkant zouden namelijk niet misstaan op een Audi :shock:
Toen ik de foto van de achterkant zag, zonder begeleidende tekst, dacht ik in eerste instantie ook naar een Audi te kijken. Zegt genoeg over de manier waarop ze bij VW bezig zijn nu.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door Leeuw »

Toch is het niet zo'n hele lelijke Audi VW, maar het is natuurlijk de €80.000 uitvoering die hier getoond wordt.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Touareg II

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Toch is het niet zo'n hele lelijke Audi VW
Dat niet, maar hij is enigzins afgezakt richting de Cayenne. De positieve afstand die de Touareg optisch had ten opzichte van zijn concern-broer is wat mij betreft gekrompen.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie