Nissan Juke

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Alle nieuwe auto’s eenheidsworsten? Niet als het aan Nissan ligt. Het Japanse merk heeft met de Juke waarschijnlijk wel de opvallendste primeur van Genève op de stand.

De Juke is de productieversie van de Qazana Concept, die vorig jaar op de Autosalon van Genève debuteerde. Nissan ziet de auto als een alternatief voor de sportieve hatchback. De Juke is een mix van een SUV en een sportauto, aldus het Japanse merk. De crossover is getekend in Engeland, maar komt op diverse continenten in de showrooms te staan.

De Juke is 4,14 meter lang, 1,77 meter breed en 1,57 meter hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. De nieuweling staat op het platform dat Nissan ook voor de Note en de Cube gebruikt. De Cw-waarde van de crossover is 0,35.

De aandrijving geschiedt op de voorwielen, maar op de topversies behoort ook All Mode vierwielaandrijving tot de mogelijkheden. Dit is een doorontwikkeling van Nissans bekende All Mode 4x4 systeem: de ingenieurs hebben een gewichtsbesparing van 29 kiliogram bewerkstelligd. De voorwielaangedreven Juke heeft achter een H-vormige torsie-as, bij de versies met All Mode 4x4 maakt deze plaats voor een multilink achterwielophanging.

Downsizing
De basismotor van de Juke is een 1,6-liter viercilinder met een vermogen van 117 pk. Het maximumkoppel is 158 Nm. De motor kan alleen met voorwielaandrijving worden gecombineerd. Voor de dieselliefhebbers is er de 1.5 dCi. Deze heeft een vermogen van 110 pk en 240 Nm koppel. Een roetfilter behoort tot de standaarduitrusting en ook de diesel-Juke moet het met voorwielaandrijving doen.

De topmotorisering van de Juke is een heuse primeur: Nissans eerste downsizemotor. Het is een 1,6-liter viercilinder met turbo, intercooler, variabele nokkenassen en directe inspuiting. Het vermogen is 190 pk en het maximumkoppel 240 Nm. Er is keuze uit voorwielaandrijving of de verbeterde All Mode vierwielaandrijving. Een CVT-transmissie behoort tot de standaarduitrusting.

i-con
De Juke komt met drie uitrustingsniveaus: Visia, Acenta en Tekna. Details van deze uitrustingsniveaus volgen later. Een van de noviteiten is het centraal geplaatste i-con systeem. Met dit display kan de bestuurder de verwarming en ventilatie bedienen, maar ook de ‘Normal’, ‘Sport’ of ‘Eco’ mode selecteren. De gekozen modus beïnvloedt de schakelmomenten van de CVT, de weerstand van het stuurwiel en de mate van airconditioning aangepast. Ook is er een compleet entertainmentsysteem voor de inzittenden achterin leverbaar.

Het grote publiek kan op de Autosalon van Genève voor het eerst kennismaken met de Juke. De productie van de auto vindt plaats in Japan en in de fabriek in het Engelse Sunderland. De marktintroductie van de Juke is in de tweede helft van 2010.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Nissan Juke

Bericht door HondArd »

Ik denk dat dit vooral een auto gaat worden waar je aan moet wennen. Die lampenpartij aan de voorkant komt een beetje onsamenhangend over.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

Ik vind hem uiteindelijk toch erg geslaagd geworden, de scherpste kantjes zijn er weliswaar enigszins vanaf, maar daar is ie eigenlijk alleen maar op vooruitgegaan. En ook het interieur vind ik erg geslaagd, helemaal in lijn met de buitenkant. Wie wil er nu nog een saaie hatchback als je ook hierin kan rijden?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

Jaaaaa Nissan :D Leuk, leuker, leukst :!:
Een zeer geslaagd productiemodel op basis van een geweldig concept. Na de Qashqai hebben ze hopelijk een nieuwe verkooptopper.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Nissan Juke

Bericht door Timo »

Doe mij dan maar een saaie hatchback, ik word hier behoorlijk verdrietig van.

Het is allemaal heel creatief, maar het spreekt me niet aan. Er lijkt geen enkele logische lijn in het ontwerp te zitten, ik sla deze auto denk ik over. Hopelijk denkt de rest van Nederland hetzelfde zodat ik 'm niet te vaak tegen hoef te komen ;)

Positive note: Het interieur ziet er wel goed uit!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Nissan Juke

Bericht door HondArd »

Timo schreef:Positive note
Jij bent grappig :lol:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Nissan Juke

Bericht door Timo »

Haha nou je het zegt. Het is niet bewust als Nissan-verwijzing gepost :P
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Nissan Juke

Bericht door TomSR »

Niks voor mij, ik krijg er een beetje Suzuki X-90 associaties bij. Leuk en vrolijk hoog-op-de-poten autootje dat totaal de stoere uitstraling mist die bij een 4x4-achtige hoort.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Nissan Juke

Bericht door Leeuw »

Tja, aan de ene kant vind ik hem wel goed gelukt en ben ik altijd voor dappere merken.
Maar ik vind het segment waar de auto zich bevind echt niks.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door weer een forummer »

Ik heb vanmiddag even gesproken met een verkoper bij een Nissandealer. Nissan heeft heel hoge verwachtingen van de Juke. Zelf vind ik het heel aardig design. Nissan is best leuk bezig de laatste twee jaar.
Plaats reactie