Chevrolet Sonic (of toch gewoon weer Aveo?)

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Chevrolet Sonic (of toch gewoon weer Aveo?)

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Helemaal nieuw: Chevrolet Aveo

Chevrolet wil zich gaan opwerken in het B-segment. Daarvoor wordt een geheel nieuwe Aveo gepresenteerd. Hij staat als wereldprimeur op de Autosalon van Parijs.

Het belooft druk te worden op de Chevrolet-stand in Parijs. Naast de Orlando en de Cruze hatchback concept car, staat er ook de productieversie van de nieuwe Aveo. Het uiterlijk is geen verrassing meer. Dat is al verklapt met de Aveo RS concept, die vanaf het begin van dit jaar op verschillende shows heeft gestaan.

De uiteindelijke specificaties van de Aveo worden per land nog nader bepaald, maar er wordt alvast gemeld dat elektronische stuurbekrachtiging, een stabiliteitscontrolesysteem en cruise control tot de standaarduitrusting behoren. Binnenin is de vormgeving van het dashboard geïnspireerd op het instrumentenpaneel van een motorfiets. Ook is er een audiosysteem met USB-, Aux- en Bluetooth-functie.
Het motorenaanbod bestaat uit twee 1,2-liter benzineversies met 70 en 86 pk. Verder is er een 1,4-liter met 100 pk en een 1,6-liter met 115 pk. Ook zijn er 1,3-liter diesels met 75 en 95 pk die zijn gekoppeld aan een start/stop-systeem. Prestaties en uitstootgegevens meldt Chevrolet nog niet. Ook wanneer het model precies op de markt komt, wordt nog niet gezegd.
Bron

Afbeelding Afbeelding

En om jullie geheugen nog even op te frissen de RS Concept:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door ViveLaFrance »

Goedkope achterzijde en een lachwekkende plaatsing van de achterste portiergrepen :lol: Volgens mij is het de bedoeling om ze juist niet op te laten vallen als je voor deze oplossing kiest....
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door WizardOfOss »

Wat is er mis met de achterkant? Fraaie achterlichten, en een mooie doorlopende lijn rond de achterklep, niks mis mee. Die deurgrepen zijn inderdaad een ander verhaal, de ontwerper daarvan verdient het om levenslang verbannen te worden naar een autoloos eiland...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door weer een forummer »

Nou...
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door weer een forummer »

De neus heeft wel iets weg van de Mitsubishi Colt.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door WizardOfOss »

Da's inderdaad waar. Sowieso jammer dat de koplampen wat minder scherp gelijnd zijn als op de concept, daardoor heeft ie toch wel aan uitstraling ingeboet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wat is er mis met de achterkant?
Ik vind het zoals gezegd goedkoop ogen, alles lijkt er achteraf te zijn opgeplakt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:Chevrolet Sonic nameplate to officially replace ‘Aveo’

Afbeelding

General Motors confirmed today that Chevrolet’s next U.S. built small car will be called the Chevrolet Sonic in North America.

“The Sonic represents a new beginning for Chevrolet in the small car segment and so we felt it was time to give it a new name,” said Chris Perry, vice president, Chevrolet U.S. Marketing. “The new car is roomy, stylish and fun to drive, and Sonic is a youthful, energetic name that helps convey what this vehicle is about.”

While the car will continue to be called Aveo in other parts of the world, the Sonic name will be carried out in Canada, Mexico and the United States. It will be sold in more than 50 countries. GM will kick off production of the Sonic in 2011 at GM’s Orion Assembly Center in Michigan, which received a $545-million investment in upgrades and retooling, and will restore approximately 1,000 jobs in the metropolitan Detroit area.
Bron

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door ViveLaFrance »

Whow, ik ben onder de indruk :silent:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Chevrolet Aveo

Bericht door WizardOfOss »

Ach, het is toch wel een vooruitgang. Zeker als je het flink op z'n Amerikaans aangedikt uitspreekt: Sjèvrwoleee Soanikkk. Met Aveo kan je doen wat je wil, maar het gaat met geen mogelijkheid lekker klinken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie