Dodge Charger

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Dodge Charger

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:2011 Dodge Charger: First details and exterior shots released

After all the waiting, Chrysler today took the wraps off of the 2011 Dodge Charger, which will make its public debut at the 2010 LA Auto Show next month.

At first sight, you’ll notice that the 2011 Charger gets a subtle facelift at the front with a rear end that seems to be heavily inspired by the Dodge Challenger. When the 2011 Dodge Charger goes on sale at the end of 2010, it will be competing with the likes of the Ford Taurus, Toyota Avalon and Nissan Maxima.

Chrysler confirmed that the 2011 Dodge Charger SE and Charger Rallye will be powered by a 3.6L Pentastar V6 engine while the 2011 Charger R/T lineup will get the legendary 5.7L HEMI V8 with 4-cylinder mode FuelSaver Technology.

The 2011 Dodge Charger R/T will also be available with all-wheel-drive. The AWD system seamlessly transitions between RWD and AWD with no driver intervention. When all-wheel drive is not required, the system automatically disconnects the front axle to maximize fuel economy while still providing the outstanding performance and handling expected in rear-wheel drive vehicles.

The 2011 Dodge Charger will be built at the Brampton Assembly Plant in Brampton, Ontario.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Dodge Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Is meer een facelift. Geen verbetering, maar nog steeds wel een leuke bak 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Dodge Charger

Bericht door WizardOfOss »

Daar hint het verhaaltje ook al op, maar gezien de toch behoorlijk gewijzigde basislijnen (vooral rond de C-stijl) lijkt me dat toch stug.

Daarmee is weliswaar meteen het meest karakteristieke designelement verloren gegaan, als geheel vind ik het toch wel een lichte vooruitgang. De oude zit er ineens een tikje bedaagd ui, toch niet zo krachtig als ie me voor ogen stond, deze nieuwe is net even iets scherper. En de achterkant, die op de oude het minst overtuigende deel was, is nu juist helemaal goed.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Dodge Charger

Bericht door weer een forummer »

Ik vind het wel een verbetering. Mooie achterzijde (goed gekeken naar de Challenger) en de neus is agressiever dan voorheen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Dodge Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Dodge Charger SRT8 in het nieuw

In Europa zijn we momenteel dan misschien met onze gedachten volop bij de Autosalon van Genève, in Amerika zijn ze in de ban van de Chicago Auto Show. Eén van de primeurs is de nieuwe Dodge Charger SRT8.
De Dodge Charger SRT8 krijgt in z’n nieuwe gedaante een 6,4-liter V8 onder de kap. Voorheen was dat een exemplaar met een inhoud van 6,1 liter. Dat blok had een vermogen van 425 pk, de nieuwe generatie heeft 465 pk tot z’n beschikking. Het maximumkoppel is 630 Nm. Variabele kleptiming en uitschakelbare cilinderbanken zorgen ervoor dat het verbruik daalt.
Maar er is meer dan alleen extra kracht. De SRT8 heeft voortaan bijvoorbeeld schakelflippers achter het stuur, adaptieve dempers en een aangescherpte besturing. De super-Charger staat op 20-inch lichtmetaal. De sprint naar 100 km/h kost minder dan vijf seconden en de topsnelheid is 280 km/h.
De nieuwe Charger SRT8 komt niet naar Nederland. In de praktijk zijn Chargers in ons land wel via grijze import te krijgen.
http://media.autoweek.nl/m/m1fywuwb5s3q_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fywuwb7n3p_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1fywuwbnn3h_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fywuwba53o_800.jpg

Die hebben ze flink verpest zeg :o Wat een lelijkheid! :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Dodge Charger

Bericht door WizardOfOss »

Jij bent gek! Helemaal geweldig juist!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Dodge Charger

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Jij bent gek! Helemaal geweldig juist!
Ik ben inderdaad gek, op mooie auto's 8-) Kijk even naar die grille, erger kan niet! Van voren is het een gapend gat en zijwaarts denk ik meteen aan Mitsubishi :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Dodge Charger

Bericht door WizardOfOss »

Maar da's nu net het punt: dat Mitsubishi-design is in basis gewoon erg mooi. Ze passen het alleen steeds op verkeerde modellen toe, waarop het gewoon niet past.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Dodge Charger

Bericht door WizardOfOss »

Nog even wat extra argumenten:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Deze komt toch met stip binnen in de lijst van meest intimiderende plaatjes die je in je binnenspiegel zou kunnen zien...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Dodge Charger

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar da's nu net het punt: dat Mitsubishi-design is in basis gewoon erg mooi. Ze passen het alleen steeds op verkeerde modellen toe, waarop het gewoon niet past.
Mooi vind ik de Mits-grille niet, maar ik snap je punt.
Dodge doet precies hetzelfde. Een compleet mislukte doch imponerende grille op een softy plakken :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie