Mercedes SLK

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Mercedes SLK

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:2012 Mercedes-Benz SLK leaked through YouTube video

Unfortunately, the video has been taken down by YouTube – but earlier this morning a promotional clip of the 2012 Mercedes-Benz SLK leaked onto YouTube and the folks at AutoExpress managed to grab a couple of screenshots before it was pulled down.

The 2012 Mercedes-Benz SLK is scheduled to debut early next year – most likely at the 2010 Detroit Auto Show.

Sales will begin in spring and the entry-level 2012 SLK will come with a 1.8L CGI gasoline engine making 201-hp along with a diesel powerplant for the first time – a 2.4L CDI unit making 201-hp. The 300 V6 model is discontinued, but the 2012 SLK 350 will now get a 302-hp direct-injected V-Series 3.5L V6. An AMG version is expected to join the lineup later in the future powered by a twin-turbo 3.5L V6 making 465-hp.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mercedes SLK

Bericht door ViveLaFrance »

Heb de SLK nooit mooi gevonden en het ziet ernaar uit dat Mercedes de nieuwe lelijker maakt. Vooral de hoekige voorkant passen de Duitsers niet goed toe.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes SLK

Bericht door WizardOfOss »

Helemaal mee eens. Wat dat betreft is het toch een gemiste kans, de concept was nog zo geweldig, de eerste versie was een slap aftreksel daarvan, de tweede was gelukkig een stuk stoerder maar desondanks verre van mooi, en dit ziet er nu ook weer niet bepaald veelbelovend uit. Kom op Mercedes, bouw gewoon alsnog deze:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mercedes SLK

Bericht door weer een forummer »

Dan ben ik het maar oneens. Ik vind de nieuwe SLK een verbetering t.o.v. de huidige SLK. De SLK is een van de weinige auto's die iedere keer dat er een nieuwe versie op de markt komt mooier wordt.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Mercedes SLK

Bericht door #3 Micha »

Dus dat betekend gewoon dat hij aan het begin heel lelijk was of niet?
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes SLK

Bericht door Leeuw »

de concept was toentertijd wel heel gaaf, daarna werd het m.i. telkens minder. Dit vind ik wel een verbetering zoals ik het kan beoordelen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes SLK

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Patentschetsen Mercedes SLK op het web

De Mercedes SLK is momenteel zo ongeveer het slechtst bewaarde geheim van de auto-industrie. Na een fabrieksvideo zijn nu ook de patentschetsen op straat beland.

Doordat we de SLK eerder ook al ongecamoufleerd in een fabrieksvideo konden bewonderen, kan de teasercampagne van Mercedes-Benz (bestaande uit foto’s van het dak en de veiligheidssystemen) nu toch echt definitief de prullenbak in.

De aflossing voor de SLK komt op een goed moment. De auto is al sinds 2004 op de markt, wat ook bij Mercedes-Benz wel betekent dat de auto aan het einde van z’n levenscyclus zit.

Onder de kap verwachten we aan de basis de nieuwe generatie direct ingespoten motoren. Dat zou betekenen dat een SLK 200 CGI en 250 CGI leverbaar worden met respectievelijk 184 en 204 pk. Ook de V6 benzine is er inmiddels met directe inspuiting, als 350 goed voor minimaal 306 pk. Wellicht komt er ook een diesel. Er komt ook weer een AMG-versie, maar de motorisering van die auto is nog een vraagteken. Een 5,5-liter V8 met twee turbo’s (zoals die in de nieuwe 63 AMG-modellen ligt) lijkt wat te veel van het goede, dus wellicht kiest de tuningsdivisie voor een atmosferisch exemplaar. Nadeel is dan wel dat het downsize-effect weg is.

De echte onthulling van de SLK volgt later deze maand. Het showdebuut is op de Autosalon van Genève. Rond april verwachten we de nieuwe generatie van de Benz bij de Nederlandse dealers.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mercedes SLK

Bericht door ViveLaFrance »

En jawel, hij is mislukt! :bonk: Wat een bombastische voorkant die ook vanaf de zijkant bekeken volledig uit de toon valt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Mercedes SLK

Bericht door #3 Micha »

Way too much sl-ish.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes SLK

Bericht door WizardOfOss »

Op details heeft ie wel wat, maar als geheel klopt ie van geen kant. Doe mij toch maar een Z4...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie