GWA Ciento Once

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

GWA Ciento Once

Bericht door WizardOfOss »

Een gevalletje apart, een one-off van een of andere tuningsfirma, nog zonder duidelijkheid over productieplannen. Laat ik hem maar het voordeel van de twijfel geven...
Ciento Once: GWA Tuning creates one-off prototype of Mercedes-Benz C111

Some of us may remember the Mercedes-Benz C111 from back in the glory days. For those of you who haven’t the slightest clue, the C111 is one of the most famous concepts ever produced from Mercedes. It showcased components such as the turbocharged inline-5 diesel engine that established Mercedes as king of the indestructible engines (which also debuted in the 1970s W116 S-Class, making it the first ever turbocharged production diesel sedan ever and the first with a 5-cylinder of any kind), original suspension designs that were continually used for decades by Mercedes (giving them their signature handling, ride comfort, stability) and much more. The C111 also broke numerous land speed records. But I could write for hours expressing the importance of the C111 to Mercedes-Benz. And despite being constructed individually by Mercedes for nearly a decade, it never made it to production and ended up staying framed up in photos on car enthusiasts’ walls. So if you ever thought about owning a C111, you might actually have the chance to do so now.

GWA Tuning of San Antonio, Texas, has introduced and created a one-off prototype based off of the C111 called the Ciento Once (which is Spanish for 111, if you didn’t know). Featuring the first ever V12 built by Mercedes, the M120 V12—also made famous for its use in the Pagani Zonda tuned to 7.3L versus the original 6.0L (think 1990s 600 models)—the Ciento Once produces 408hp and is mated to a 6-speed Cima H transaxle. The handmade aluminum body is constructed of a tubular-space frame chassis and although is slightly shorter than the original 103 inch wheelbase, weighs virtually the same. Brakes are lifted directly from the S55 AMG for face-ripping stopping power. The suspension is a fully-adjustable coilover system with massive GWA Type A wheels, rated at 19×9 in 265/35/19 and 295/30/20 shoes. The Ciento Once also features a fully-adjustable electronic rear spoiler, rear diffuser and front splitter with a large intake.

So although it is not the original C111 at heart, it still will potentially allow anyone who ever wanted a C111 to virtually own a C111. GWA is unsure as to produce the Ciento Once or not. But if tuning companies have been successful in selling similar products such as carbon-copied Lancia Stratos’s (Strataii?), GWA should be able to find a niche where the Ciento Once could be successful.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: GWA Ciento Once

Bericht door Leeuw »

Ik zie een handbak...... en dat is goed.


Verder weer hetzelfde liedje met klassiekers in een nieuw jasje :yawn:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: GWA Ciento Once

Bericht door ViveLaFrance »

Ik sta niet te springen van geluk :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: GWA Ciento Once

Bericht door #3 Micha »

Whoooowww, gaaaaaf. Nee serieus, echt über dit!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: GWA Ciento Once

Bericht door Leeuw »

O.k. wat vind je zo gaaf er aan? Het is toch gewoon een moderne kopie?

Natuurlijk is het een stoer ding, maar verder gaan de cilinders in mijn hart geen slag extra maken.

Dus ik ben echt benieuwd wat jij zo bijzonder vind, nofi
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: GWA Ciento Once

Bericht door weer een forummer »

Ik vind hem prima. Mooie auto. Laat maar komen :yummie:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: GWA Ciento Once

Bericht door WizardOfOss »

Jammer van dat gevaarte wat onder de neus hangt, maar verder vind ik hem wel geslaagd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: GWA Ciento Once

Bericht door #3 Micha »

Leeuw schreef:O.k. wat vind je zo gaaf er aan? Het is toch gewoon een moderne kopie?

Natuurlijk is het een stoer ding, maar verder gaan de cilinders in mijn hart geen slag extra maken.

Dus ik ben echt benieuwd wat jij zo bijzonder vind, nofi
Gewoon omdat het origineel ook gaaf is en dit een kopie is.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: GWA Ciento Once

Bericht door HondArd »

De wielen lijken rechtreeks afkomstig te zijn uit een willekeurige goedkope tuningsgids.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: GWA Ciento Once

Bericht door Leeuw »

Ja die wielen zijn zo 1989
Plaats reactie