Volkswagen Passat USA

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Volkswagen Passat USA

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Volkswagen NMS heet gewoon Passat

Het grote nieuws van Volkswagen op de NAIAS in Detroit is de New Midsize Sedan, een grote sedan voor de Amerikaanse markt. De inspiratie om een leuke naam te verzinnen was er blijkbaar even niet, dus Volkswagen USA heeft de auto gewoon maar Passat gedoopt.

De naam is dus gelijk en ook het uiterlijk stemt aardig overeen, maar vergis je niet. De Amerikaanse Passat verschilt behoorlijk van de onze. Elk exterieurpaneel is nieuw en de ontwerpers hebben subtiele wijzigingen aangebracht bij de raamlijn, de achterlichten, de kofferklep en de achterbumper.

De Amerikaanse Passat is 4,87 meter lang en is daarmee precies 10 centimeter langer dan de onze. De wielbasis is 2.803 millimeter, 91 millimeter meer dan die van de Passat zoals we die kennen. De breedte neemt 13 millimeter toe en komt uit op 1.833 millimeter. De kofferruimte heeft een inhoud van 529 liter, wat opvallend genoeg minder is dan de 565 liter van 'onze' Passat.

Het motorenpalet wijkt nogal af van dat in de Europese versie. De basisbenzinemotor is een 2,5-liter vijfcilinder met 170 pk. Volkswagen verwacht dit blok in tweederde van alle Amerikaanse Passats te leveren. Wie meer benzine-pk's wil, komt automatisch terecht bij een 3.6 V6 met 280 pk. De enige diesel is een 2.0 TDI Clean Diesel.

De standaarduitrusting omvat airconditioning, cruise control, CD-speler, Bluetooth, Brake Assist en een bandenspanningscontrolesysteem. Volkswagen toont de auto vandaag op de persdag van de NAIAS van Detroit. De productie vindt plaats in de Amerikaanse Volkswagen-fabriek in Chattanooga, Tennessee. Een teleurstelling voor de liefhebbers van grote auto's met vijfcilinders: er zijn geen plannen om deze auto naar Europa te halen.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door weer een forummer »

Het past wel op de Amerikaanse markt. Als je niet beter zou weten, zou het best van een Amerikaans merk kunnen komen. Ik vind het niet mooi maar VW doet het wel slim. De auto gaat vast aanslaan in de VS.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door WizardOfOss »

Het blijft een echte VW en dus in de eerste plaats heel erg suf, maar hij ziet er toch beter uit dan het gelijknamige misbaksel wat hier verkocht wordt, vooral de achterkant is een flinke vooruitgang. Ben alleen benieuwd of ze hiermee dezelfde fout hebben gemaakt als met de Amerikaanse Jetta, ook een groter maar goedkoper model, maar de Amerikanen schijnen de wel erg duidelijk mindere afwerking van dat model toch niet te pikken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:maar hij ziet er toch beter uit dan het gelijknamige misbaksel wat hier verkocht wordt
Mee oneens. De Passat USA heeft bijna de allure van de nieuwe Audi A6 en dan vallen de Phaeton-details behoorlijk uit de toon. Onze Passat heeft toch een iets meer sprekend profiel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door WizardOfOss »

Oneens. "Onze" Passat is van oorsprong een auto met afgeronde detaillering die bij z'n facelift vervierkant is, en dat staat hem echt voor geen meter. Deze USA-variant zal ook geen schoonheidsprijzen winnen, maar oogt naar mijn mening toch coherenter.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Oneens. "Onze" Passat is van oorsprong een auto met afgeronde detaillering die bij z'n facelift vervierkant is, en dat staat hem echt voor geen meter.
De facelift had voor mij ook niet gehoeven, maar hij kan 't hebben.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door WizardOfOss »



Het zoveelste bewijs dat VW beter is in het maken van leuke commercials dan leuke auto's...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat USA

Bericht door ViveLaFrance »

Tja, om zo'n saaie bak aan te prijzen moet je wat.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie