Renault Wind Gordini

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Renault Wind Gordini

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Gordini gaat verder: Renault Wind aan de beurt

De Renault Wind is aan de beurt voor een Gordini-behandeling. Op de autoshow in Genève wordt de speciale uitvoering getoond.
Renault heeft onlangs de naam Gordini afgestoft en heeft de Twingo en Clio in z’n historisch kleed gestoken. Gordini is een klinkende typeaanduiding van sportieve Renaults uit het verleden en natuurlijk komt daarbij ook de Wind aan de beurt.
Renault geeft nog geen officiële informatie vrij, maar deze foto’s van de Wind Gordini zijn al te vinden op het web. De nieuwe uitvoering van de Gordini wordt volgende maand in Genève getoond.
De blauwe kleur keert natuurlijk terug en dat geldt ook voor de witte strepen over de motorkap. Ook in het interieur zijn verschillende onderdelen in het ‘Bleu Malte’ die zijn gecombineerd met aluminium accenten. Verder wordt er gesproken over een nieuw soort sportstoelen.
Voorlopig wordt gemeld dat de Wind Gordini wordt geleverd met de 1,2-liter TCe met 100 pk en de 1,6-liter met 133 pk die we kennen uit de Twingo RS. De auto wordt in Frankrijk geleverd vanaf de lente van 2011 en naar verwachting zal tegen die tijd ook de levering in Nederland beginnen.
http://media.autoweek.nl/m/m1fywc8bslpu_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fywc9b57pw_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1fywc8bqlpv_800.jpg

Staat leuk, maar Gordini is nog steeds niet wat het was. Zou Renault dan toch de mannen van Renault Sport niet voor de voeten willen lopen? :crazy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Renault Wind Gordini

Bericht door HondArd »

Buiten een speciaal lakkkleurtje zie ik geen verschil met een "normale" Wind. Doet de naam Gordini alles behalve eer aan dit.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Wind Gordini

Bericht door Leeuw »

Is er al een wind verkocht?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Wind Gordini

Bericht door WizardOfOss »

Is er al een Gordini verkocht?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Wind Gordini

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Is er al een wind verkocht?
Als het goed is rijden er sinds vorig jaar 54 rond in Nederland. Ik ben nog geen enkele tegengekomen :(
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Renault Wind Gordini

Bericht door weer een forummer »

Ik vind het zo'n rare auto. Het lijkt wel een eitje waar het kopje vanaf getikt is. En Gordini is niet wat het geweest is.
Plaats reactie