Lancia Thema

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Lancia Thema

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Lancia-nieuws 2: de nieuwe Thema

Een belangrijke naam uit het Lancia-verleden keert terug op de Autosalon van Genève: de Thema. Ditmaal geen samenwerking met Saab, maar een flinke portie Amerikaanse genen.
Onderhuids is de nieuwe Lancia Thema namelijk niets meer of minder dan een nieuwe Chrysler 300C. De Thema is 5,08 meter lang, 1,89 meter breed en 1,51 meter hoog. De wielbasis is 3,05 meter.
Er komen drie motoriseringen beschikbaar. De eerste is een 3,6-liter V6 Pentastar benzinemotor, gekoppeld aan een achttraps automaat. Het blok is goed voor een vermogen van 292 pk. Het maximumkoppel is 353 Nm en de CO2-uitstoot is 199 g/km. De sprint naar 100 km/h kost 6,4 seconden en de topsnelheid is 230 km/h.
Dan is er ook nog een 3,0-liter V6 turbodiesel, die met vermogens van 190 en 224 pk komt. Schakelen gaat in beide gevallen met een vijftrapsautomaat. De CO2-uitstoot is 184 g/km. De sprint naar 100 km/h kost 7,4 seconden en de topsnelheid is eveneens 230 km/h.
De Thema komt in twee uitrustingsvarianten, die de zeer Italiaanse namen Gold en Platinum meekrijgen. De standaarduitrusting omvat bizone airconditioning, een 8,4-inch touchscreen en Garmin navigatie. Ook qua veiligheidssystemen scoort de Thema. We noteren Ready Alert Braking, Rain Brake Support, Adaptive Speed Control, Forward Collision Warning en Blind Sport Detection.
De Lancia Thema debuteert op de Autosalon van Genève. Naast deze auto toont Lancia ook de Ypsilon, de Grand Voyager en de Flavia Concepts.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyx6pba09q_800.jpg

Als Autoweek al sarcasme in de artikelen stopt dan is er iets mis :lol: Tjonge jonge, niemand gaat deze auto toch beschouwen als Lancia? Zal ik het nog erger maken? Ik vind de 300C meer 'Lancia' dan de Thema :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lancia Thema

Bericht door weer een forummer »

Jammer dat zo'n mooi merk zo vern**kt wordt.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lancia Thema

Bericht door Leeuw »

Leeuw schreef:WAT EEN SCHANDE :x
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Thema

Bericht door WizardOfOss »

:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Thema

Bericht door WizardOfOss »

Ik zit trouwens te denken, dat de Lancia-liefhebbers dit niet zullen pikken is duidelijk, maar van de andere kant gezien, zou de gemiddelde Chrysler-koper wel een Lancia willen hebben? Nu zijn hun cijfers de laatste jaren ook redelijk opgedroogd, maar een Voyager of 300C heeft toch altijd wel zo z'n publiek gehad. En dat zijn veelal toch mensen geweest die heel bewust een Amerikaan kozen. Ook al is nu alleen het merkplaatje anders, die kopers zullen dit toch als bedrog zien.

Vreemd genoeg zou ik de 300C of Voyager onder Fiat-label nog meer kans gegeven hebben. Zet ze voor een hele scherpe prijs is de markt, en je zou nog een stel rationele kopers kunnen trekken. Maar rationele kopers kopen geen Lancia, vroeger niet, nu niet en nooit niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lancia Thema

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik zit trouwens te denken, dat de Lancia-liefhebbers dit niet zullen pikken is duidelijk, maar van de andere kant gezien, zou de gemiddelde Chrysler-koper wel een Lancia willen hebben? Nu zijn hun cijfers de laatste jaren ook redelijk opgedroogd, maar een Voyager of 300C heeft toch altijd wel zo z'n publiek gehad. En dat zijn veelal toch mensen geweest die heel bewust een Amerikaan kozen. Ook al is nu alleen het merkplaatje anders, die kopers zullen dit toch als bedrog zien.
Absoluut! :yes:
De naam Chrysler wordt net zo hard te grabbel gegooid als Lancia. Volstrekt non-beleid van Fiat. "Wat de Amerikanen als Chrysler lusten, willen de Europeanen vast als Lancia." NEE DUS! :x
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lancia Thema

Bericht door ViveLaFrance »

Voor de volledigheid...
Autoweek schreef:Ook Lancia Thema komt in oktober

Komende herfst begint de Amerikaanse lente in de Lancia-showroom. Naast de Voyager, komt dan ook de Thema naar Europa.
Om het publiek nogmaals te laten wennen aan de nieuwe incarnatie van de Chrysler 300C, tonen de Italianen hun nieuwe Thema nog eens op de IAA in Frankfurt, die volgende maand wordt gehouden. In oktober staat hij vervolgens bij de Europese dealers.
Zoals al eerder aangekondigd, levert Lancia de Thema-nieuwe-stijl met een 286 pk sterke V6 die is gekoppeld aan een achttraps automaat. Het gemiddeld verbruik is 9,4 liter op 100 km en de CO2-uitstoot is 219 gr/km. Hij haalt een topsnelheid van 230 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 7,9 seconden.
Verder zijn er een 190 en 239 pk sterke 3,0-liter V6 diesel die beide de beschikking hebben over een vijftraps automaat. Voor beide motoren geldt een verbruik van 7,1 liter op 100 km en daar hoort een uitstoot bij van 185 gr/km. De Thema komt te koop in de uitrustingsniveaus Gold, Platinum en Executive.
Verder zegt Lancia over de Thema dat deze auto ‘niet de koude technologie biedt, maar aansluit naar de vraag naar grotere warmte, meer vakmanschap en temperament.. De Thema biedt een klassiek Amerikaans formaat, comfort en uiterlijk in combinatie met ‘Made in Italy’-vakmanschap, en de interieurstijl en kwaliteit van Lanica’. Er wordt met name een weldadige rust in het interieur beloofd en op de duurdere uitvoeringen is een dik audiosysteem te koop.
http://media.autoweek.nl/m/m1eytp9bvu5o_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eytp8bmo5n_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1gy5mub4jp1_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eytp8br15j_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1eytp8bob5m_800.jpg

De stijlvolle kleur doet de foutheid van dit model niet veranderen :nopompom:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lancia Thema

Bericht door WizardOfOss »

Een mooie Chrysler is nog altijd geen Lancia...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lancia Thema

Bericht door HondArd »

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de via grijze import in ons land binnenkomende Chryslers 300C beter zullen gaan verkopen dan de via de officiële kanalen geleverde "Thema".
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lancia Thema

Bericht door Leeuw »

Dit is toch geen Lancia, lancia verkoopt al geen drol, hoe denken ze ooit meer te verkopen door zo'n drol.
Doe maar als Chrysler prima en tof ding, maar niet als Lancia > foei
Plaats reactie