Volkswagen Up!

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Up!

Bericht door Leeuw »

Nou ik denk dat 9 mille al te veel is.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Up!

Bericht door nvdw »

Op basis waarvan dan? De Up zal sowieso niet de goedkoopste in zijn klasse worden. Maar te veel? Kijk eens wat een Ford Ka kost. Een beetje Picanto of Panda gaat ook die kant uit.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Up!

Bericht door Leeuw »

Een panda picato enz. hebben meer deuren en wss meer ruimte.

de panda is er vanaf €7595
een C1 is er vanaf €6890,-
en de Ka begint bij €8350,-
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Up!

Bericht door nvdw »

Meer ruimte? Ik vermoed dat Volkswagen de 'packaging' van het geheel goed voor elkaar heeft, dus daar zal het niet aan liggen. De vraag is vooral of het publiek die paar honderd euro extra zal stukslaan omdat het een VW Up is. Ik denk van wel.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Up!

Bericht door ViveLaFrance »

Ik weet het wel zeker. Klanten betalen namelijk al jaren teveel voor een kale VW. De enige mogelijke tegenkracht voor de Up wordt het vernieuwde trio C1/107/Aygo van volgend jaar. Anders voorspel ik een zonnige toekomst voor dit kleintje met misschien een Auto van het Jaar-titel op zak.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Up!

Bericht door HondArd »

Het is VW anders nog steeds niet gelukt om een (stevige) poot aan de grond te krijgen in het A-segment. De Lupo was te overprijsd (de nagenoeg identieke Arosa was goedkoper en verkocht duidelijk meer), en de Fox was aan alle kanten totaal niet geschikt om een volwaardige A-segmenter te zijn.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Up!

Bericht door nvdw »

Ik denk dat dat ook komt omdat VW nooit een op zichzelf staande mini heeft gebouwd, wellicht uit angst dat zoiets veel te veel geld zou kosten tegen een ongewisse verkoop bij extreem lage marges. De Lupo was duur omdat dat model heel sterk leunde op de Polo, met de bijbehorende hogere kosten. Ik denk dat de Arosa ook geen goedkope auto was om te produceren. De Fox heeft VW heel veel geld gekost omdat de wisselkoers kort na de introductie als een blad aan een boom omsloeg. De Up zal ook in landen als India worden gebouwd en verkocht. Ik denk dat de geprojecteerde productieaantallen, in combinatie met flexibelere voertuigplatforms, nu wel hebben geleid tot een positief businessplan.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Up!

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:en de Fox was aan alle kanten totaal niet geschikt om een volwaardige A-segmenter te zijn.
Misschien raar, maar ik vind de Fox een ondergewaardeerd model. In het A-segment scoor je met value for money, vandaar ook het succes van de Koreanen. De Fox was te kaal, maar qua ruimteaanbod deed ie niet onder voor de vorige Polo, zeker voorin was de kleinste VW ruimer.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Up!

Bericht door HondArd »

Het gaat niet zozeer om waar voor je geld, alhoewel dat wel het belangrijkste argument in dat segment is. De Fox liet echter meer steken vallen waardoor een succes hem echt in de weg stond. Hij kwam ook tekort op prestaties. Daarnaast was hij minimaal 200kg zwaarder dan de bijvoorbeeld de Aygo, en daar hij niet zuinig genoeg was (D-label, later C ondanks zijn voor een A-segmenter forse massa) viel zelfs de kleinste motor bij lange na niet in het wegenbelastingvrije tarief. Ook was er geen automaat voor de Fox (veel A-segmenters worden verkocht aan oudere mensen die liever niet meer zelf schakelen). En, ook niet onbelangrijk: de Fox was enkel met drie deuren leverbaar, terwijl diens concurrenten vooral scoren met twee deuren extra. Als het nou een extra A-segmenter was geweest in het gamma (zoals bij Fiat de Panda en 500 en bij Toyotade Aygo en de iQ) was het nog niet zo heel erg. Maar in het A-segment moest de Fox voor VW toch helemaal in zijn eentje als driedeurs de kar trekken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Up!

Bericht door Leeuw »

De fox is gewoon een drama.
Plaats reactie