Genesis en meer.
Re: Genesis en meer.
ow gruwel de Scoupe....
Zo schold ik me neef uit, soms ook mercury Sable
Zo schold ik me neef uit, soms ook mercury Sable
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Genesis en meer.
Niet de meest spectaculaire auto, maar zeker na de facelift toch best aardig.
Maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde autofanaat een kleine 20 jaar geleden liever in een coolere bak rond reed. Een Polo of zo. Of de Francofielen wellicht een vette instap-309.
Maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde autofanaat een kleine 20 jaar geleden liever in een coolere bak rond reed. Een Polo of zo. Of de Francofielen wellicht een vette instap-309.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Genesis en meer.
Leeuw schreef:ow gruwel de Scoupe....
Zo schold ik me neef uit, soms ook mercury Sable
Ik heb ook niks met de Scoupe. Sportieve Hyundai's komen altijd net niet goed uit de verf, er ontbreekt vaak de nodige kracht in het design.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Genesis en meer.
In een vergelijkende test destijds in de AV maakte de (toen verse) Scoupé een betere indruk dan de Nissan 100NX. De Scoupé had om te beginnen (multipoint) injectie terwijl de 100NX het met een monopoint injectie of registercarburateur deed, in ieder geval een minder systeem dan de Scoupé. Feit blijft wel dat de Scoupé een soort van breekpunt is geweest voor Hyundai, sinds die tijd werd het pas echt een merk werd om rekening mee te houden en klommen ze in de verkoopstatistieken.
Het zou één van de nieuwe auto's geweest zijn die ik graag had willen hebben toen ik net mijn rijbewijs had. Andere mogelijke kandidaten waren een Charade GTti, Rover 200 coupé en de MX3. Voor de rest deden nieuwe auto's mijn zeer weinig tot niets in die tijd, vond het oudere spul toen veel leuker eigenlijk.
Het zou één van de nieuwe auto's geweest zijn die ik graag had willen hebben toen ik net mijn rijbewijs had. Andere mogelijke kandidaten waren een Charade GTti, Rover 200 coupé en de MX3. Voor de rest deden nieuwe auto's mijn zeer weinig tot niets in die tijd, vond het oudere spul toen veel leuker eigenlijk.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Genesis en meer.
Chapeau voor deze ontboezeming!HondArd schreef:Het zou één van de nieuwe auto's geweest zijn die ik graag had willen hebben toen ik net mijn rijbewijs had.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Genesis en meer.
Wat was dan jouw ultieme droomauto destijds tot zo'n Hfl. 25.000 nieuwprijs?weer een forummer schreef:Chapeau voor deze ontboezeming!HondArd schreef:Het zou één van de nieuwe auto's geweest zijn die ik graag had willen hebben toen ik net mijn rijbewijs had.
En bedenk dan wel dat van de alternatieven die Ard noemt alleen de GTti qua prijs nog enigszins in de buurt zit, de rest is zo'n anderhalf (100NX, MX-3) tot tweemaal (200 Coupé) zo duur, en dus eigenlijk geen vergelijk.
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Genesis en meer.
Een Alfa Sprint was mijn droomauto.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Genesis en meer.
Maar die was A) toen al niet meer nieuw te koop, en B) in de laatste uitvoering toch ook alweer een dikke 8 mille (in ouderwetse guldens) duurder, en dus ruim boven het gestelde budget.weer een forummer schreef:Een Alfa Sprint was mijn droomauto.
Maar toegegeven, zo'n Alfa is absoluut leuker. Ik rij echter liever een auto die ik kan betalen dan dat ik al fietsend droom over een auto die ik niet kan betalen.
Re: Genesis en meer.
Van die vier zou ik het liefst de GTti gehad hebben. Vond het model om te beginnen al heel mooi, maar in die uitvoering was het echt een bommetje.WizardOfOss schreef:En bedenk dan wel dat van de alternatieven die Ard noemt alleen de GTti qua prijs nog enigszins in de buurt zit, de rest is zo'n anderhalf (100NX, MX-3) tot tweemaal (200 Coupé) zo duur, en dus eigenlijk geen vergelijk.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Genesis en meer.
Ook Koreaans, maar best leuk om te zien Meer foto's hierr
Edit: Om niet alleen te picdumpen:
Maximum vermogen: 331 kW/450 pk/6400 rpm
Versnellingsbak: 6 MT
Topsnelheid: 332 km/h
Acceleratie 0-100km/h: 3.8 sec.
Niet verkeerd toch? Waarschijnlijk rond de 150.000 euro