Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Nee, inderdaad meer resto rod dan retro wat mijn idee is. De traction was één van mijn opties, dus ik ga zeker even kijken wat diegene er van heeft gemaakt. Renault 16tx techniek klinkt overigens niet heel erg modern.
Bij een motor in lengterichting met voorwielaandrijving is Audi techniek misschien ook een mogelijkheid.
Een andere auto die ik graag met moderne techniek zou zien is de Opel GT (1968-1973). Daar heb ik overigens wel eens een voorbeeld van gezien met Opel Omega techniek inclusief zes cilinder en onafhankelijke achterwielophanging.
Bij een motor in lengterichting met voorwielaandrijving is Audi techniek misschien ook een mogelijkheid.
Een andere auto die ik graag met moderne techniek zou zien is de Opel GT (1968-1973). Daar heb ik overigens wel eens een voorbeeld van gezien met Opel Omega techniek inclusief zes cilinder en onafhankelijke achterwielophanging.
Stap eens op de fiets
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Je zou toch moeten weten dat Japanners nooit iets slaafs kopiëren, maar het altijd zullen proberen te verbeteren. Maar dan wreken zich toch de beperkte middelen van zo'n kleine styling-firma, na het voorste stukje was het budget opViveLaFrance schreef:Als zelfs de Jappen er niet in slagen iets kundig te kopiëren is het duidelijk, BLIJF ER %$^# VANAF!
Voor het betere kopieerwerk moet je uiteraard in China zijn, al zullen ze ook als onderdelen volstrekt uitwisselbaar zijn bij hoog en laag volhouden dat dat zuiver toeval is...
Zo'n Omega-GT klinkt trouwens wel leuk. En hoewel wellicht een gevalletje dubbel-heiligschennis: zou het blok uit een Lotus Omega erin te wurmen zijn?
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
de Eagle Speedster is ook erg geslaagd imho.
Van 2.03 min.
Van 2.03 min.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Bespaar me het verzachtende goedpraten Ook al is de uitwerking eens in de duizend keer goed, kopiëren is kopiëren.WizardOfOss schreef:Je zou toch moeten weten dat Japanners nooit iets slaafs kopiëren, maar het altijd zullen proberen te verbeteren.ViveLaFrance schreef:Als zelfs de Jappen er niet in slagen iets kundig te kopiëren is het duidelijk, BLIJF ER %$^# VANAF!
En het mag ook gewoon in China. Waarom hoor je nu niks over een boycot? Nee, dat doen we als EU alleen als we Poetin kunnen pesten, maar ondertussen is diezelfde EU afhankelijk van Russisch gasWizardOfOss schreef:Voor het betere kopieerwerk moet je uiteraard in China zijn, al zullen ze ook als onderdelen volstrekt uitwisselbaar zijn bij hoog en laag volhouden dat dat zuiver toeval is...
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Ach, noem mij één Europese tuner die aan het begin van de eeuw niet de typerende Lexus-achterlichten gekopieerd heeft. Was er ooit een X6 of CLE geweest zonder de Actyon? In Frankrijk zit een fabrikant die ordinaire kopieën van de Porsche 356 bouwt. Onze nationale trots bouwt kopieën van de Lotus Super Seven. En dan zal ik het nog maar niet hebben over de vele (meestal Engelse) kitcar-aanbieders die van alles wat duur is een imitatie bouwen. En dan heb ik het nog niet over het kopiëren van karakteristieke details, zoals het vinnetje van de DS3 of de doorlopende chroomstrip op het Passat-dashboard. Gezien de levendige kopieer-traditie van Europa is het eigenlijk best opmerkelijk dat vooral Aziaten daar op een negatieve wijze op worden aangekekenViveLaFrance schreef:Bespaar me het verzachtende goedpraten Ook al is de uitwerking eens in de duizend keer goed, kopiëren is kopiëren.
Tsja, de vraag is wie afhankelijker van wie is: de EU van China of China van de EU. Simpel machtsspelletje. Denk echter niet dat er ook maar één zo'n nep-Evoque in Europa verkocht zal worden.ViveLaFrance schreef:En het mag ook gewoon in China. Waarom hoor je nu niks over een boycot? Nee, dat doen we als EU alleen als we Poetin kunnen pesten, maar ondertussen is diezelfde EU afhankelijk van Russisch gas
Overigens vind ik het creatief interpreteren van copyright toch wel even iets anders dan met militair geweld delen van een buurland annexeren en vliegtuigen uit de lucht schieten.
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Als je het karakter van een auto in stand laat ben ik van mening dat je ver kan gaan. Een Oldsmobile Toronado ombouwen naar RWD zou ik dus niet doen en verder zou ik proberen om er een vergelijkbaar blok in te hangen.
Een Honda N600 met de 2-pitter van een CBR500R zou ik wel willen, want paralleltwin en hoogtoerig (was de N360 en N600 ook). Dan zou ik hem nog omdopen naar N500 ook zodat meteen duidelijk is dat het iets anders is dan een N360 of N600.
Bij een Panhard zou ik eerder opteren voor ombouw naar een BMW boxermotor.
Een Honda N600 met de 2-pitter van een CBR500R zou ik wel willen, want paralleltwin en hoogtoerig (was de N360 en N600 ook). Dan zou ik hem nog omdopen naar N500 ook zodat meteen duidelijk is dat het iets anders is dan een N360 of N600.
Bij een Panhard zou ik eerder opteren voor ombouw naar een BMW boxermotor.
Laatst gewijzigd door HondArd op 24 jul 2015, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Zoals er ook verschil zit tussen het één op één kopiëren van een model en het beschouwen van een model als inspiratiebron. Het eerste gebeurt voornamelijk door Aziatische fabrikanten. Of heb jij ooit gehoord dat een Aziatisch automerk een rechtszaak begon tegen een Europees merk vanwege plagiaat?WizardOfOss schreef:Overigens vind ik het creatief interpreteren van copyright toch wel even iets anders dan met militair geweld delen van een buurland annexeren en vliegtuigen uit de lucht schieten.
Ik zeg trouwens niet dat we China moeten boycotten, simpelweg onmogelijk, ik stip alleen maar de selectiviteit aan. Alles voor de handel. Net als met Iran nu. Oh we hebben weer een akkoordje, ach laten we weer gaan handelen met een land dat tot op de dag van vandaag publieke executies uitvoert waarbij minderheden en homo's gedood worden. De belangen van deze mensen vinden we ineens niet meer de grootste prioriteit als we centjes kunnen verdienen.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Zo beschouwd kunnen we de VS ook wel boycotten. Die beschouwen de oorspronkelijke bewoners aldaar nog steeds een beetje als tweederangs burgers en martelen in feite ook om bekentenissen af te dwingen. En ze hebben nogal eens democratisch verkozen socialistische/communistische presidenten gewipt om er een VS-gezinde dictator in het zadel te helpen (Allende, Chili).ViveLaFrance schreef:Net als met Iran nu. Oh we hebben weer een akkoordje, ach laten we weer gaan handelen met een land dat tot op de dag van vandaag publieke executies uitvoert waarbij minderheden en homo's gedood worden. De belangen van deze mensen vinden we ineens niet meer de grootste prioriteit als we centjes kunnen verdienen.
Met andere woorden: elk land heeft wel in meer of mindere mate iets op zijn kerfstok. Als een land eenmaal internationaal mee gaat tellen door middel van handel en economische ontwikkeling gaat het met de mensenrechten in de regel ook stukje bij beetje beter. Het economisch boycotten werkt in de regel alleen maar averechts. Saudi-Arabië begint langzaam aan een beetje te ontdooien, ik zou niet weten waarom het met Iran ook niet die kant op kan gaan. En laten we wel wezen: toen in Iran een vriend van de VS aan de macht was was het voor de meeste burgers aldaar nog veel erger dan tijdens de Ayatollah's.
Laatst gewijzigd door HondArd op 23 jul 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
"Aziatisch" is in dit geval wel heel nadrukkelijk "Chinees". In een verder verleden waren de Koreanen en nog wat langer geleden de Japanners ook niet vies van een beetje inspiratie, maar zoals je zelf al zegt, dat is iets anders dan kopiëren. Of kan jij me een voorbeeld van een één-op-één Japanse of Koreaanse kopie noemen?ViveLaFrance schreef:Zoals er ook verschil zit tussen het één op één kopiëren van een model en het beschouwen van een model als inspiratiebron. Het eerste gebeurt voornamelijk door Aziatische fabrikanten. Of heb jij ooit gehoord dat een Aziatisch automerk een rechtszaak begon tegen een Europees merk vanwege plagiaat?
Tsja, what else is new. Heeft wereldpolitiek ooit om mensen gedraaid? En het gewone klootjesvolk roept dan wel dat ze dat heel erg vinden, maar o wee als allerlei producten ineens duurder zouden worden...ViveLaFrance schreef:Ik zeg trouwens niet dat we China moeten boycotten, simpelweg onmogelijk, ik stip alleen maar de selectiviteit aan. Alles voor de handel. Net als met Iran nu. Oh we hebben weer een akkoordje, ach laten we weer gaan handelen met een land dat tot op de dag van vandaag publieke executies uitvoert waarbij minderheden en homo's gedood worden. De belangen van deze mensen vinden we ineens niet meer de grootste prioriteit als we centjes kunnen verdienen.
Overigens zouden wij ook niet bang moeten zijn dat Poetin de gaskraan dicht draait. Zit in Groningen nog genoeg in de grond, gewoon de productie daar wat verder opvoeren
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Welke gemoderniseerde klassieker willen jullie?
Kia K9.WizardOfAsia schreef:Of kan jij me een voorbeeld van een één-op-één Japanse of Koreaanse kopie noemen?
Overigens wel leuk dat je deze landen noemt, vooral Zuid-Korea stond toch behoorlijk bekend om het kopiëren van Japanse auto's. Kortom: het is een Aziatisch fenomeen.
Vive la France, Vive la Différence