Auto van het Jaar 2017
Re: Auto van het Jaar 2017
Ik ga er vanavond voor zitten.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Auto van het Jaar 2017
En zoals gewoonlijk sneller klaar dan verwacht (maar zoals altijd zie ik er als een berg tegenop en stel het daarom zo lang mogelijk uit)
AFO Auto van het Jaar
Toyota Mirai 9
Hyundai Ioniq 7
Citroën C3* 4
Toyota Prius 3
Mercedes-Benz E-Klasse* 1
Toyota C-HR* 1
AFO Ontwerp Auto van het Jaar
Citroën C3 7
Toyota C-HR 6
Honda NSX 5
Volvo S90/V90 4
Renault Scénic 3
AFO Tegenvaller van het Jaar
Fiat Tipo 6
Ford Ka+ 5
Tesla Model X 5
Seat Ateca 4
Audi Q2 3
Audi A5 2
AFO Auto van het Jaar
Toyota Mirai 9
Hyundai Ioniq 7
Citroën C3* 4
Toyota Prius 3
Mercedes-Benz E-Klasse* 1
Toyota C-HR* 1
AFO Ontwerp Auto van het Jaar
Citroën C3 7
Toyota C-HR 6
Honda NSX 5
Volvo S90/V90 4
Renault Scénic 3
AFO Tegenvaller van het Jaar
Fiat Tipo 6
Ford Ka+ 5
Tesla Model X 5
Seat Ateca 4
Audi Q2 3
Audi A5 2
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2017
Dank aan alle stemmers!
Verkozen tot AFO Auto van het Jaar 2017 is...
Toyota Mirai - 28 punten
2. Alfa Romeo Giulia - 27 punten
3. Hyundai Ioniq - 25 punten
4. Citroën C3 - 22 punten
5. Mercedes-Benz E-Klasse - 19 punten
6. Toyota Prius - 18 punten
7. Toyota C-HR - 11 punten
Verkozen tot AFO Design Auto van het Jaar 2017 is...
Alfa Romeo Giulia - 32 punten
2. Volvo S90/V90 - 31 punten
3. Citroën C3 - 28 punten
4. Renault Scénic - 21 punten
5. Honda NSX/Toyota C-HR - 19 punten
Verkozen tot AFO Tegenvaller van het Jaar 2017 is...
Ford Ka+ - 37 punten
2. Tesla Model X - 22 punten
3. Audi Q2 - 19 punten
4. Fiat Tipo/Kia Rio - 13 punten
6. Audi A5 - 11 punten
7. Seat Ateca - 10 punten
Historie
2006: Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (officieel Renault Clio)
2007: Ford S-Max
2008: Fiat 500
2009: Alfa Romeo MiTo (officieel Opel Insignia)
2010: BMW Z4 (officieel Volkswagen Polo)
2011: Citroën C3/DS3 (officieel Nissan Leaf)
2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera
1. Citroën: 3-2-0
2. Toyota: 3-0-0
3. BMW: 2-3-0
4. Alfa Romeo: 1-1-1
5. Chevrolet/Fiat/Ford/Opel/Peugeot/Subaru/Tesla: 1-0-0
12. Nissan: 0-2-0
13. Mercedes-Benz/Volvo: 0-1-1
15. Lancia/Mazda: 0-1-0
17. Jaguar: 0-0-2
18. Honda/Hyundai/Infiniti/Lexus/Renault: 0-0-1
Design: Citroën/Mazda (2x), Alfa Romeo/Jaguar (1x)
Tegenvaller: Ford (2x), Hyundai/Mercedes-Benz/Opel/Peugeot (1x)
Verkozen tot AFO Auto van het Jaar 2017 is...
Toyota Mirai - 28 punten
2. Alfa Romeo Giulia - 27 punten
3. Hyundai Ioniq - 25 punten
4. Citroën C3 - 22 punten
5. Mercedes-Benz E-Klasse - 19 punten
6. Toyota Prius - 18 punten
7. Toyota C-HR - 11 punten
Verkozen tot AFO Design Auto van het Jaar 2017 is...
Alfa Romeo Giulia - 32 punten
2. Volvo S90/V90 - 31 punten
3. Citroën C3 - 28 punten
4. Renault Scénic - 21 punten
5. Honda NSX/Toyota C-HR - 19 punten
Verkozen tot AFO Tegenvaller van het Jaar 2017 is...
Ford Ka+ - 37 punten
2. Tesla Model X - 22 punten
3. Audi Q2 - 19 punten
4. Fiat Tipo/Kia Rio - 13 punten
6. Audi A5 - 11 punten
7. Seat Ateca - 10 punten
Historie
2006: Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (officieel Renault Clio)
2007: Ford S-Max
2008: Fiat 500
2009: Alfa Romeo MiTo (officieel Opel Insignia)
2010: BMW Z4 (officieel Volkswagen Polo)
2011: Citroën C3/DS3 (officieel Nissan Leaf)
2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera
- Design: Citroën DS5
- Tegenvaller: Hyundai Veloster
- Design: Mazda6
- Tegenvaller: Opel Adam
- Design: Jaguar F-Type
- Tegenvaller: Peugeot 2008
- Design: Citroën C4 Cactus
- Tegenvaller: Ford EcoSport
- Design: Mazda MX-5
- Tegenvaller: Mercedes-Benz GLE-Klasse Coupé
1. Citroën: 3-2-0
2. Toyota: 3-0-0
3. BMW: 2-3-0
4. Alfa Romeo: 1-1-1
5. Chevrolet/Fiat/Ford/Opel/Peugeot/Subaru/Tesla: 1-0-0
12. Nissan: 0-2-0
13. Mercedes-Benz/Volvo: 0-1-1
15. Lancia/Mazda: 0-1-0
17. Jaguar: 0-0-2
18. Honda/Hyundai/Infiniti/Lexus/Renault: 0-0-1
Design: Citroën/Mazda (2x), Alfa Romeo/Jaguar (1x)
Tegenvaller: Ford (2x), Hyundai/Mercedes-Benz/Opel/Peugeot (1x)
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 05 mar 2017, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Auto van het Jaar 2017
Bedankt voor het organiseren. Toch wel enigszins verrassende winnaar in mijn ogen.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2017
De officiële winnaar is misschien nog wel verrassender, want de Europese Auto van het Jaar 2017 is...
Peugeot 3008 - 319 punten
2. Alfa Romeo Giulia - 296 punten
3. Mercedes-Benz E-Klasse - 197 punten
4. Volvo S90/V90 - 172 punten
5. Citroën C3 - 166 punten
6. Toyota C-HR - 165 punten
7. Nissan Micra - 135 punten
Peugeot wint voor de vijfde keer na de 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002) en 308 (2014).
Peugeot 3008 - 319 punten
2. Alfa Romeo Giulia - 296 punten
3. Mercedes-Benz E-Klasse - 197 punten
4. Volvo S90/V90 - 172 punten
5. Citroën C3 - 166 punten
6. Toyota C-HR - 165 punten
7. Nissan Micra - 135 punten
Peugeot wint voor de vijfde keer na de 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002) en 308 (2014).
Vive la France, Vive la Différence
Re: Auto van het Jaar 2017
Ja, daar sta ik ook wel even van te kijken...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Auto van het Jaar 2017
Kampioen van de armoede, de zoveelste "mes op de keel" AvhJ. Alles straalt uit dat de 3008 het MOEST worden ondanks en dat deze de Astra opvolgt maakt het helemaal verdacht. Maar goed, als het de Giulia was geworden had ik het nog ongeloofwaardiger gevonden, dus het kon slechter. Met de rest zou ik vrede gehad hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Auto van het Jaar 2017
Onverwacht, maar ergens ook wel weer begrijpelijk: E en S/V90 zijn voor een deel van de jury te duur, de C3 en Micra voor een ander deel van de jury weer te klein, en de Alfa en C-HR zijn teveel liefhebbersauto's. En de Micra en C-HR hebben dan ook nog eens hun afkomst tegen. Dat maakt de 3008 in dit gezelschap tot de meest middle-of-the-road aanbieding, en dat helpt uiteraard wel mee. Het verschil met alles behalve de Giulia vind ik dan wel weer opmerkelijk groot.
Of het onterecht is? Tsja, als ik de tests moet geloven heeft Peugeot gewoon prima werk geleverd, en was de voornaamste kritiek op de ietwat hoge prijs in het segment. Niet de sterkste basis voor de titel, maar in dit gezelschap blijkbaar voldoende.
Of het onterecht is? Tsja, als ik de tests moet geloven heeft Peugeot gewoon prima werk geleverd, en was de voornaamste kritiek op de ietwat hoge prijs in het segment. Niet de sterkste basis voor de titel, maar in dit gezelschap blijkbaar voldoende.