Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Skoda (27%, 7 uit 26, 5x gelijk, 26 ptn) en Toyota (25%, 11 uit 44, 8x gelijk, 41 ptn) houden elkaar in evenwicht tijdens hun openingsduel: 3-3. Voor de Starlet bekend terrein, want een eerdere generatie noteerde dezelfde uitslag tegen de Citroën Visa.
Ook Citroën (52%, 25 uit 48, 11x gelijk, 86 ptn) en Kia (17 uit 34, 7x gelijk, 58 ptn) komen tot 3-3 waardoor de Zuid-Koreanen nu in balans staan. De C4 vergezelt diens MPV-broers (incl. Xsara Picasso) en de DS3 als topscorers van de Fransen, terwijl de Ceed in dit opzicht zijn positie verstevigt. Volkswagen (20%, 10 uit 51, 9x gelijk, 39 ptn) strijdt liever niet tegen twee opponenten. Na 18 pogingen staat de teller op slechts 1x winst, 5x gelijk en 12x verlies.

Duel 711: Bentley Flying Spur vs. BMW M8 Competition Gran Coupé

https://i.imgur.com/AHhF5ns.jpghttps://i.imgur.com/63rOvbQ.jpg

Duel 712: Ford Bronco vs. Land Rover Defender 90

https://i.imgur.com/u4HFKej.jpghttps://i.imgur.com/eRhKyA2.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

In welk opzicht is dat prima? Als je dus heel rustig rijdt is het nog vrij redelijk, als je wat meer doorrijdt is het toch best matig. Dan wordt de ID3 als vergelijk genoemd, wat ook al geen zuinigheidswonder is maar die krijgt ter compensatie wel een wat grotere accu mee.

Voor de duidelijkheid: het is allemaal ook zeker niet dramatisch, maar de concurrentie doet het domweg beter.

En inderdaad, het is niet heel anders dan met ICE-auto's, maar de gevolgen zijn uiteraard wat anders. Los van dat je aardig je best zal moeten doen om in zo'n 200 km een tank leeg te rijden, gooi hem vol en je kan weer. Ondanks (dure) snelladers ligt dat met EV's toch lastiger. Nu zal het voor de meeste het voor dagelijks gebruik inmiddels wel voldoende zijn, in dat opzicht zijn er best stappen gemaakt t.o.v. eerdere goedkope EV's. Maar nog steeds zal elke wat langere rit toch enige mate van extra planning vereisen.

711: Lastig, want ik kan nu niet zeggen dat dit m'n meest gedroomde manieren zijn om zoveel geld uit te geven. Maar als het dan toch zou moeten, doe maar de Bentley. Overdaad baat in dit geval.

711: Eveneens lastig, maar nu om de juiste redenen: ik vind ze allebei ontzettend gaaf! Toch ga ik dan hier voor de Bronco, dat is toch gewoon coolste auto van 2020?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 jan 2021, 20:49 In welk opzicht is dat prima? Als je dus heel rustig rijdt is het nog vrij redelijk, als je wat meer doorrijdt is het toch best matig.
Een verval van slechts 42 km. is "vrij redelijk" voor jou? Veeleisend zeg :puh: Wat jij rustig rijden noemt is tegenwoordig de maximumsnelheid voor een aanzienlijk deel van de dag wanneer men de meeste kilometers rijdt. Hogere snelheden zijn funest voor de actieradius. Ook hierin verschilt een EV niet van een ICE.
WizardOfOss schreef: 13 jan 2021, 20:49Dan wordt de ID3 als vergelijk genoemd, wat ook al geen zuinigheidswonder is maar die krijgt ter compensatie wel een wat grotere accu mee.
Zonder betere prestaties waar je dit wel mag verwachten.
WizardOfOss schreef: 13 jan 2021, 20:49Voor de duidelijkheid: het is allemaal ook zeker niet dramatisch, maar de concurrentie doet het domweg beter.
En over welke concurrentie heb je het dan? Zoveel compacte EV-SUV's zijn er nog niet. De Hyundai Kona is een sterke speler en maakt, i.t.t. de ID.3 dus, goed gebruik van de grotere accu.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Eerst maar even het dubbelduel afwerken: Bentley en Defender graag.

Voor wat betreft de actieradiusdiscussie.

Ik volg het hele EV-gedoe met grote interesse, want hee, ik vind dat het hele toffe nieuwe dingen in de verder verstofte autowereld oplevert. Als ik bovendien zie wat de hedendaagse 'schone' verbrandingsmotor allemaal voor nevenellende oplevert terwijl het werkelijke verbruik nauwelijks beter is dan dat van de voorgaande generaties 'smerige' motoren, kan me de transitie niet snel genoeg gebeuren, ook al zou alle stroom voor die hokken met de goorste steenkool opgewekt worden. Ik zou er zelfs nog (ik krijg het zowat mijn toetsenbord niet uit) pRiVaTe lEaSe voor overwegen.

Zou ik er zelf eentje willen rijden, dan heb ik alleen een groot probleem: waar moet het kreng aan de stekker, als ik hem aan de straat moet parkeren en in voorkomende gevallen twee straten verder moet rijden voor een plekje? Dat is veel belangrijker dan de actieradius. Ik kan mijn leven waarschijnlijk voor 95 procent om een auto heen plannen die op een volle accu zelfs niet verder komt dan 90 km (zegge een reeds moe gestreden Smart of Leaf), maar dan moet ik hem wel elke avond gegarandeerd aan de stekker kunnen leggen. En ook dan heeft het financieel alleen zin als dat gebeurt met prik die ik zelf met bijvoorbeeld zonnepanelen heb opgewekt, want publieke laadpalen zijn duur, en de snelladers al helemaal.

Kortom, zo lang ik niet in een huis met eigen oprit of een appartement met een eigen plek plus laadbox in de keldergarage woon, kan de industrie wat mij betreft een accu op vier wielen maken die non-stop naar Monaco kan rijden, ik (en het grootste deel van Nederland met mij) heb er domweg geen klote aan. En andersom maakt 250 of 300 kilometer ook geen ruk uit voor iemand die WEL op eigen gelegenheid kan laden...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 20 jan 2021, 00:33Een verval van slechts 42 km. is "vrij redelijk" voor jou? Veeleisend zeg :puh: Wat jij rustig rijden noemt is tegenwoordig de maximumsnelheid voor een aanzienlijk deel van de dag wanneer men de meeste kilometers rijdt. Hogere snelheden zijn funest voor de actieradius. Ook hierin verschilt een EV niet van een ICE.
M'n "vrij redelijk" was dan ook niet heel negatief bedoeld, als zet ie met 280 praktijkkilometers bepaald geen maatstaven. Maar als je een beetje vlot doorrijdt haal je dus de 200km op een lading nog niet eens. En dat is nu eenmaal geen waarde waarmee je mensen over hun actieradiusangst heen helpt...

Uiteraard is efficiëntie ook belangrijk. ik vind het ergens ook absurd dat je bij EV's haast moet zoeken naar het stroomverbruik, en dat ze sowieso allemaal als uitstoot 0 te boek staan. Gloeilampen zijn uit de winkel verdwenen, maar een EV die een hotline met een elektriciteitscentrale nodig heeft is helemaal bon ton. Maar onder de streep zullen de meeste mensen toch eerst willen weten hoe ver ze kunnen komen, en pas als dat voldoende is is wellicht het stroomverbruik ook interessant. En wat Niels ook heel terecht al aanstipt: publieke snelladers zijn knap prijzig, dus een auto die door een beperkte range daar geregeld op aangewezen zal zijn is ook daarom toch minder interessant.

En zoals ik al aangaf, PSA, doet het met de diverse modellen niet heel beroerd (ik bedoel, Honda, Mazda en Mini kunnen er nog wat van leren), maar met een Zoe of ID.3 kom je domweg wél verder, om over de Kona en Niro maar niet te beginnen. En zelfs al is dat volledig terug te voeren tot een grotere accu, lekker boeiend. Waarom legt PSA geen grotere accu in z'n modellen? Een Skoda Enyaq kost 4 mille meer dan een e-2008 (en 3 mille minder dan de veel te dure DS3), maar is niet alleen een maatje groter maar heeft ook een grotere accu en range.

Ik denk overigens dat de huidige EV-markt ook nog te klein is om mensen heel strikt in een specifiek segment te laten kijken. Iemand heeft een bepaald (lease)budget en zal nu nog gewoon kijken wat ie daarvoor kan krijgen. Leuk als dat een SUV kan zijn (wat dat betreft biedt PSA in ieder geval voor elk wat wils), maar ik denk dat in de huidige markt de meeste kopers net zo makkelijk voor een hatchback gaan op het moment dat die gewoon méér auto voor je geld biedt.

Overigens herken ik het laadprobleem van Niels ook wel. Ik heb geen idee of een laadpaal bij m'n eigen parkeerplaats te realiseren zou zijn, en zonnepanelen zijn al eerder binnen de VVE gestruikeld. Aangezien er geen nabije publieke laadpaal is zou ik die wel bij de gemeente kunnen aanvragen, maar het lijkt me sterk dat die dan pal voor de flat zal komen en sowieso schijnen ze hier niet zo erg te willen meewerken. Ik heb in de omgeving weleens stekkerauto's gezien, maar die deden het gewoon met een verlengkabel door het raam. Maar om nu een verlengkabel van een meter of 25 of zo vanaf m'n balkon te hangen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 20 jan 2021, 20:30En dat is nu eenmaal geen waarde waarmee je mensen over hun actieradiusangst heen helpt...
Mag toch hopen dat mensen een EV nog steeds als auto zien en verder kijken dan de actieradius. De Prius wist ook niet iedereen te overtuigen, terwijl het een zuinige auto was. Zie waar dit model nu staat. Zo goed als van de radar verdwenen wereldwijd ondanks meerdere modellen met de naam Prius.
WizardOfOss schreef: 20 jan 2021, 20:30En zoals ik al aangaf, PSA, doet het met de diverse modellen niet heel beroerd (ik bedoel, Honda, Mazda en Mini kunnen er nog wat van leren), maar met een Zoe of ID.3 kom je domweg wél verder, om over de Kona en Niro maar niet te beginnen. En zelfs al is dat volledig terug te voeren tot een grotere accu, lekker boeiend. Waarom legt PSA geen grotere accu in z'n modellen?
Omdat een accu slechts een onderdeel is van een EV. Tesla willen overtreffen in wie het verste komt is geen must om klanten een goede EV aan te bieden en PSA lijkt op dit vlak best wat in huis te hebben.
WizardOfOss schreef: 20 jan 2021, 20:30Overigens herken ik het laadprobleem van Niels ook wel. Ik heb geen idee of een laadpaal bij m'n eigen parkeerplaats te realiseren zou zijn en zonnepanelen zijn al eerder binnen de VVE gestruikeld.
Navraag doen bij de gemeente. Er is veel mogelijk tegenwoordig. Idem voor zonnepanelen. Wij hebben ze ook niet, omdat ons huis modern genoeg is en ik meer voorstander ben van het toepassen van zonnepanelen tussen de snelweg zoals in Azië gebeurt. In Nederland wordt elk huishouden gestimuleerd om die lelijkheid op het dak te pleuren.

Wat Niels schetst geeft duidelijk aan hoe mensen naar verandering kijken. Men denkt vooral vanuit de eigen situatie. Logisch, maar dit betekent natuurlijk wel dat een willekeurig ander persoon hele andere eisen kan hebben.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 31 jan 2021, 23:47Mag toch hopen dat mensen een EV nog steeds als auto zien en verder kijken dan de actieradius.
Zolang die actieradius voldoende is, ja. Een auto kan op andere aspecten nog zo fijn zijn, als je iets te vaak zorgen moet maken of je wel weer thuis gaat komen denk ik toch dat dat voor veel mensen een serieuze dealbreaker gaat zijn. Zeker als anderen meer bieden.
ViveLaFrance schreef: 31 jan 2021, 23:47De Prius wist ook niet iedereen te overtuigen, terwijl het een zuinige auto was. Zie waar dit model nu staat. Zo goed als van de radar verdwenen wereldwijd ondanks meerdere modellen met de naam Prius.
Ik mis even de relevantie hiervan? Maar goed, de Prius vormde een wegbereider voor de hybride als concept. Die rol is niet meer nodig nu Toyota's jaarlijks miljoenen exemplaren van andere modellen verkoopt die van soortgelijke techniek zijn voorzien. Het zou mij dan ook helemaal niet verbazen als het huidige model de laatste zal zijn.
ViveLaFrance schreef: 31 jan 2021, 23:47Omdat een accu slechts een onderdeel is van een EV. Tesla willen overtreffen in wie het verste komt is geen must om klanten een goede EV aan te bieden en PSA lijkt op dit vlak best wat in huis te hebben.
Dus jij denkt dat de krappe achterbank bij de MX-30 een grotere dealbreaker zal zijn dan de bescheiden actieradius? Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen....
ViveLaFrance schreef: 31 jan 2021, 23:47Navraag doen bij de gemeente. Er is veel mogelijk tegenwoordig. Idem voor zonnepanelen. Wij hebben ze ook niet, omdat ons huis modern genoeg is en ik meer voorstander ben van het toepassen van zonnepanelen tussen de snelweg zoals in Azië gebeurt. In Nederland wordt elk huishouden gestimuleerd om die lelijkheid op het dak te pleuren.
Tsja, zit in een flat. En ook al zit ik bovenin, dat dak boven mij is niet van mij. En mede gezien eerder gesteggel in de VVE valt die optie af.

Je mag bij ons nog langs de straat parkeren (een voorstel om hier pal buiten de parkeerzone van het centrum ook vergunningen in te voeren werd door slechts 99% weggestemd....), maar als de gemeente dan al een laadpaal plaatst lijkt het me waarschijnlijker dat ze die dan bij de echte parkeervakken een meter of 100 verderop neerplempen. Toch minder prettig dan een eigen plaats droog onder de flat. En daarnaast, aangezien het dan een openbare laadpaal betreft, dan is het vast niet de bedoeling dat ik m'n auto daar permanent parkeer. Nog een ongemak. Om maar niet over het risico te spreken dat anderen hem bezet houden, zeker als je dan ook nog een EV met relatief bescheiden actieradius hebt. En hoe zit het dan eigenlijk met de kosten, zal een KWh aan zo'n gemeentelijke paal hetzelfde kosten als m'n stroom uit het stopcontact?
ViveLaFrance schreef: 31 jan 2021, 23:47Wat Niels schetst geeft duidelijk aan hoe mensen naar verandering kijken. Men denkt vooral vanuit de eigen situatie. Logisch, maar dit betekent natuurlijk wel dat een willekeurig ander persoon hele andere eisen kan hebben.
Uiteraard, maar dit zijn toch wel zeer concrete issues die zolang daar geen oplossingen voor zijn een enorme hoop mensen van de uiteindelijk onvermijdelijke overstap naar EV zullen weerhouden. Niels en ik kopen er niks voor dat het voor een ander geen probleem is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 01 feb 2021, 01:44Zolang die actieradius voldoende is, ja. Een auto kan op andere aspecten nog zo fijn zijn, als je iets te vaak zorgen moet maken of je wel weer thuis gaat komen denk ik toch dat dat voor veel mensen een serieuze dealbreaker gaat zijn. Zeker als anderen meer bieden.
Dit geldt natuurlijk net zo goed voor andere kenmerken van een auto. Ook al komt een auto in theorie het verst van allemaal, als ik hem bijvoorbeeld lelijk vind, koop ik hem niet (vandaar de link met de Prius, maar daarover later meer). Het complete plaatje moet kloppen. Iets zegt me dat veel mensen zo denken.

Net als de bekende automedia lijkt het of jij bij een EV niks anders meer kunt zien dan de actieradius. Je kunt geen nieuwsitem of test lezen of het gaat over de actieradius. Een EV wordt zo enorm als een smartphone beschouwt. Een gebruiksvoorwerp en geen vervoersmiddel. "Hoeveel pixels heeft die van jou?" wordt dan "Hoe ver komt die van jou?". De actieradius is slechts één van de vele eigenschappen van een EV. Sowieso kan niet iedereen met de, op papier, beste actieradius rijden, omdat EV's bijna altijd zakelijk worden aangeschaft en de werkgever het budget bepaalt gelinkt aan de functie.
WizardOfOss schreef: 01 feb 2021, 01:44Ik mis even de relevantie hiervan? Maar goed, de Prius vormde een wegbereider voor de hybride als concept. Die rol is niet meer nodig nu Toyota's jaarlijks miljoenen exemplaren van andere modellen verkoopt die van soortgelijke techniek zijn voorzien. Het zou mij dan ook helemaal niet verbazen als het huidige model de laatste zal zijn.
De Prius was, zeker in diens segment, aantoonbaar één van de zuinigste en schoonste auto's van zijn tijd (al twijfelden mensen daaraan, maar dit gebeurt altijd) en toch kozen veel mensen niet voor een Prius. Nog los van dat de verbruikscijfers op papier niet klopten, een aanzienlijke groep kopers liet de auto links liggen. Zeer waarschijnlijk vanwege andere kenmerken van de auto. Dus de zuinigheid van de Prius was niet altijd een dealmaker voor deze mensen ;) Nu wordt het model amper meer verkocht. Logisch, want EV wordt gestimuleerd zoals ook Nederlandse Prius-kopers in de rij stonden om onder andere te profiteren van BPM-vrijstelling. Toen het een korting werd, zakte de verkoop al in. Oftewel een auto kan uitblinken op een bepaalde manier, er zijn altijd meer redenen nodig om tot aanschaf/lease over te gaan. Daarnaast zijn autofabrikanten afhankelijk van politieke keuzes. In de praktijk blijken de eigen idealen vaak niet gebaseerd te zijn op idealisme. Toyota is een goed voorbeeld. Politiek gejojo is hen niet vreemd :angel:
WizardOfOss schreef: 01 feb 2021, 01:44Dus jij denkt dat de krappe achterbank bij de MX-30 een grotere dealbreaker zal zijn dan de bescheiden actieradius? Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen....
Dat zeg ik niet. De accu (lees: actieradius) is slechts een onderdeel, net als de achterbank. Je begrijpt toch wel waarom ik die link postte? Volgens Autowereld is de e-2008 "de beste elektrische SUV qua afwerking, ruimte en actieradius". Een goed voorbeeld om te laten zien dat een EV meer is dan de actieradius.
WizardOfOss schreef: 01 feb 2021, 01:44En hoe zit het dan eigenlijk met de kosten, zal een KWh aan zo'n gemeentelijke paal hetzelfde kosten als m'n stroom uit het stopcontact?
In de gemeente Groningen betaal je 29 cent/kWh tegenover gemiddeld 22 cent/kwh voor stroom uit het stopcontact. Hier had ik laatst een gesprek over met een maat. Onze conclusie was dat thuisladen alleen rendeert met zonnepanelen.
WizardOfOss schreef: 01 feb 2021, 01:44Uiteraard, maar dit zijn toch wel zeer concrete issues die zolang daar geen oplossingen voor zijn een enorme hoop mensen van de uiteindelijk onvermijdelijke overstap naar EV zullen weerhouden.
Goh, gaat de overgang naar EV's toch niet zo snel als je denkt hè ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Om het even kort te houden, als jij een bepaalde EV prachtig vindt, hij het lekkerst rijdt, de meeste ruimte biedt maar je zal dan wel regelmatig ritten moeten onderbreken voor een pauze bij een snellader om weer thuis te komen, ga jij die dan kopen? Ben jij die klant die Honda in gedachten heeft, die gewoon lekker bij de laadpaal in z'n e gaat zitten chillen?

Dat is het hele punt waarom actieradius in mijn optiek volkomen begrijpelijk een van de voornaamste criteria is bij een EV. Je haalt die Prius aan, leuk dat die zuinig is maar wat boeit dat een leaserijder die toch niet zelf z'n brandstof hoeft te betalen? En zelfs een particuliere koper zal toch nog maar moeten zijn of ie de hogere aanschafprijs zal terugverdienen door het lagere verbruik. En welk praktisch probleem loste de Prius op voor de gebruiker? Kon je met een willekeurige andere auto minder ver rijden op een dag? Je stond hooguit net iets vaker weer bij de pomp. Zonder fiscaal voordeel interesseert het 99% van de kopers geen bal.

En zoals ik eerder al aangaf: de aanbiedingen van PSA zijn niet rampzalig of zo, absoluut niet. Voor veel mensen vast ook voldoende. Maar als een 208 of Corsa al een praktijkactieradius heeft die flink achterblijft bij bijvoorbeeld een Zoe of zelfs een ID3, dan lijkt het me stug dat een grotere en zwaardere C4 met dezelfde techniek het ineens veel beter gaat doen. Waarom zou je dat niet als een minpunt mogen beschouwen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 07 feb 2021, 23:55 Om het even kort te houden, als jij een bepaalde EV prachtig vindt, hij het lekkerst rijdt, de meeste ruimte biedt maar je zal dan wel regelmatig ritten moeten onderbreken voor een pauze bij een snellader om weer thuis te komen, ga jij die dan kopen? Ben jij die klant die Honda in gedachten heeft, die gewoon lekker bij de laadpaal in z'n e gaat zitten chillen?
Waarom stel je me deze vraag als ik zeg dat het complete plaatje moet kloppen? ;)
WizardOfOss schreef: 07 feb 2021, 23:55Dat is het hele punt waarom actieradius in mijn optiek volkomen begrijpelijk een van de voornaamste criteria is bij een EV.
Inderdaad. Niet hét belangrijkste criterium, terwijl de meeste nieuwsberichten daar de nadruk op leggen. Dat was mijn punt.

Sowieso hoef je volgens bestaande EV-rijders je niet druk te maken over bijladen, want het kan bijna overal en is heel makkelijk.
WizardOfOss schreef: 07 feb 2021, 23:55En zoals ik eerder al aangaf: de aanbiedingen van PSA zijn niet rampzalig of zo, absoluut niet. Voor veel mensen vast ook voldoende. Maar als een 208 of Corsa al een praktijkactieradius heeft die flink achterblijft bij bijvoorbeeld een Zoe of zelfs een ID3, dan lijkt het me stug dat een grotere en zwaardere C4 met dezelfde techniek het ineens veel beter gaat doen. Waarom zou je dat niet als een minpunt mogen beschouwen?
Weet je dat zeker na de duurtest van de ID.3 door AW? :clown:

Ten opzichte van de e-2008 is de ë-C4 niet veel zwaarder en ik heb al een aantal positieve tests van de Peugeot gelezen waarbij de actieradius als zeer bruikbaar werd genoemd.

Ook nog even stemmen :)

711: de briljante Bentley! Zo'n 8-serie zie ik liever zonder opsmuk.

712: ik kies voor de speelse Ford. Een Defender zou ik altijd als 110 nemen.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie