Porsche betreedt de wereld van de elektrische auto’s met de vierwielaangedreven Taycan (4,96 x 1,96 x 1,38 m.). Hij weegt 2.295 kilogram, kan 447 liter bagage bergen waarvan 81 liter in de neus en beschikt over een accupakket van 93,4 kWh. De Taycan meldt zich eerst als Turbo (687 pk/850 Nm, 0-100 km/h in 3,2 sec, actieradius: 453 km.) en Turbo S (761 pk/1.050 Nm, 0-100 km/h in 2,8 sec, actieradius: 420 km.) op de markt. Zonder launch control zijn beide versies 625 pk sterk. Later volgen meer versies waaronder een crossover genaamd Taycan Cross Turismo.
Porsche Taycan
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Porsche Taycan
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche Taycan
De auto zelf: wat eigenaardige koplampen en sowieso minder geslaagd dan de concept, maar zeker vergeleken met de Panamera is het toch wel een hele fraaie wagen. Technisch redelijk indrukwekkend al blijft toch opvallend dat hij ondanks de imposante vermogens niet beter lijkt te presteren dan een Tesla. Porsche zou op prestatievlak dan toch de voorsprong moeten pakken met het rijgedrag en langdurig kunnen leveren van de topprestaties (en dus niet na elk sprintje eerst weer even de accu's laten afkoelen....). Ik ben benieuwd.
Alleen welke achterlijke gladiool heeft goedgekeurd om "Turbo" achterop een elektrische auto te plakken? Waarschijnlijk iemand die voorheen bij Halfords de V12-plaatjes en fake M-logo's verkocht? En was anders all-the-way gegaan met de idioterie, en had gesteld dat het ding voorzien is van een luchtgekoelde 6 cilinder boxer-elektromotor. Slaat nergens op, maar blijkbaar hoeft dat ook niet. Ik durf hem wel aan: meest stupide typeaanduiding ooit.
Alleen welke achterlijke gladiool heeft goedgekeurd om "Turbo" achterop een elektrische auto te plakken? Waarschijnlijk iemand die voorheen bij Halfords de V12-plaatjes en fake M-logo's verkocht? En was anders all-the-way gegaan met de idioterie, en had gesteld dat het ding voorzien is van een luchtgekoelde 6 cilinder boxer-elektromotor. Slaat nergens op, maar blijkbaar hoeft dat ook niet. Ik durf hem wel aan: meest stupide typeaanduiding ooit.
Re: Porsche Taycan
Wat het uiterlijk aangaat: dit is zoals de Panamera had moeten zijn, maar niet kon zijn vanwege dat Cayenne-platform en die dikke motoren. Wat dat betreft is die hele elektromanie een zegen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche Taycan
Een gladdere Panamera met lelijke koplampen. Ik hoop dat de crossover meer pit en een speelser en sportiever interieur krijgt.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche Taycan
Porsche voegt de Cross Turismo toe aan het gamma van de Taycan. De avontuurlijke broer heeft een bagageruimte van 446/1.212 liter en is in tegenstelling tot de sedan altijd vierwielaangedreven. Dit betekent een basisversie die luistert naar de naam Taycan 4 (380/476 pk afhankelijk van overboost, 0-100 km/h in 5,1 sec, 93,4 kWh accu, 456 km.).
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche Taycan
Ik heb oprecht geen idee wat ik hier nu van moet vinden
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche Taycan
Nou, ik wel. Wat een mislukte auto De SUV's van Porsche vind ik al niks, maar ze duiken nu dus ook de hoek in van de crossovers. Laat dat lekker aan de tig andere merken van VAG over.
Vive la France, Vive la Différence