Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 19:35Snap ik, maar dan nog vind ik het niet kijkersvriendelijk. Dit had meer van de 500m bij het schaatsen. Ren je rot naar boven. Weinig souplesse, terwijl de klimsport zich daar uitstekend voor leent.
Tsja, en toch zijn juist sprintonderdelen veelal het populairst, niet voor niets wordt de 100m ook gezien als het koningsnummer bij de atletiek. Ten opzichte van veel andere, meer technische onderdelen ook niet bepaald het meest veeleisende.

En begrijp ik nu goped dat jij liever naar een 10k schaatsen dan 500 meter kijkt? :clown:

Er zijn gewoon verschillende onderdelen die prima naast elkaar kunnen bestaan. Alleen hadden ze wat mij betreft beter niet onder één totaalklassement moeten vallen.
ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 19:35Daarom was Nageeye's houding ook bizar en niet in de geest van de Olympische gedachte.
En dat gouden duo bij het hoogspringen was dan wél in de geest van de Olympische gedachte? Die snap ik dan even niet....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 19:54En begrijp ik nu goped dat jij liever naar een 10k schaatsen dan 500 meter kijkt? :clown:
Wie denk je dat namens Nederland aan het lobbyen is om dit onderdeel te behouden bij de Spelen? :loveit:
WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 19:54Er zijn gewoon verschillende onderdelen die prima naast elkaar kunnen bestaan. Alleen hadden ze wat mij betreft beter niet onder één totaalklassement moeten vallen.
Een realistische omgeving inclusief uitdagende routes zou ik ook adviseren. Nu leek het op een gymzaal met een paar klimwanden.
WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 19:54En dat gouden duo bij het hoogspringen was dan wél in de geest van de Olympische gedachte? Die snap ik dan even niet....
De hoogspringers stonden allebei op goud en hadden geen concurrentie meer. De keuze was aan hen. Bij een WK zou je zoiets natuurlijk nooit zien. Nageeye had ook de nummer vier kunnen steunen. Maakt eigenlijk niks uit, want ze moeten het zelf doen, maar de houding bij de finish vond ik niet heel sympathiek richting hun collega. Elkaar onderweg steunen is mooi, maar ze zijn daar niet om elkaars chaperonne te zijn. Nageeye zou Kipchoge moeten uitdagen of zich in elk geval richten op zijn eigen wedstrijd in plaats van zich bezig te houden met de nummer drie.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 21:00Wie denk je dat namens Nederland aan het lobbyen is om dit onderdeel te behouden bij de Spelen? :loveit:
We're doomed!
ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 21:00Een realistische omgeving inclusief uitdagende routes zou ik ook adviseren. Nu leek het op een gymzaal met een paar klimwanden.
Die uitdagende routes waren er dus ook voor de twee andere onderdelen.....realistisch....not so much. Maar bij mijn weten zijn kunstmatige klimwanden toch gangbaar voor de competitieve klimsport. Al waren er rond Tokyo uiteraard ook wel genoeg natuurlijke opties te vinden geweest.
ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 21:00De hoogspringers stonden allebei op goud en hadden geen concurrentie meer. De keuze was aan hen. Bij een WK zou je zoiets natuurlijk nooit zien. Nageeye had ook de nummer vier kunnen steunen. Maakt eigenlijk niks uit, want ze moeten het zelf doen, maar de houding bij de finish vond ik niet heel sympathiek richting hun collega. Elkaar onderweg steunen is mooi, maar ze zijn daar niet om elkaars chaperonne te zijn. Nageeye zou Kipchoge moeten uitdagen of zich in elk geval richten op zijn eigen wedstrijd in plaats van zich bezig te houden met de nummer drie.
Nageeye was al lang kansloos voor goud, heb je de race überhaupt gezien? Kipchoge was al dik een minuut binnen, da's geen simpel overbrugbaar verschilletje. En blijkbaar zal hij zich zeker genoeg gevoeld hebben voor het zilver om dit te kunnen doen. Ik zie dan echt niet wat het probleem is om liever je trainingsmaatje het brons te zien pakken dan een ander. Had die Keniaan z'n vrienden maar beter moeten uitkiezen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 21:15We're doomed!
Ik maak schaatsen zo populair dat zelfs Thialf niet meer aan een financieel infuus hoeft ;)
WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 21:15Al waren er rond Tokyo uiteraard ook wel genoeg natuurlijke opties te vinden geweest.
Precies :) Zou toch prachtige sport zijn! De zeilers varen ook niet in een lokaal zwembad.
WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 21:15Nageeye was al lang kansloos voor goud, heb je de race überhaupt gezien? Kipchoge was al dik een minuut binnen, da's geen simpel overbrugbaar verschilletje. En blijkbaar zal hij zich zeker genoeg gevoeld hebben voor het zilver om dit te kunnen doen. Ik zie dan echt niet wat het probleem is om liever je trainingsmaatje het brons te zien pakken dan een ander. Had die Keniaan z'n vrienden maar beter moeten uitkiezen...
Ik kijk nooit een marathon in het geheel. Jij wel?

Uiteraard was Kipchoge de favoriet, maar het lijkt erop dat Nageeye het prima vindt en als een chaperonne mee rent. Had hij soms geen persoonlijke doelstellingen? Zoals gezegd, ik zie het een Hassan niet doen en ook Lavreysen en Hoogland hadden een gezonde concurrentie. Verschil in topsportmentaliteit denk ik.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 22:14Precies :) Zou toch prachtige sport zijn! De zeilers varen ook niet in een lokaal zwembad.
Maar stel dat ze dat wél altijd zouden doen, dan denk ik niet dat de introductie van de sport op de OS hét moment zou zijn daar ineens van af te wijken. Idem nu met het klimmen. Hé, zeker nu er geen publiek bij mocht zijn waren er wel meer sporten die veel mooier in de vrije natuur uitgeoefend hadden kunnen worden, maar dat deden ze ook niet...
ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 22:14Ik kijk nooit een marathon in het geheel. Jij wel?

Uiteraard was Kipchoge de favoriet, maar het lijkt erop dat Nageeye het prima vindt en als een chaperonne mee rent. Had hij soms geen persoonlijke doelstellingen? Zoals gezegd, ik zie het een Hassan niet doen en ook Lavreysen en Hoogland hadden een gezonde concurrentie. Verschil in topsportmentaliteit denk ik.
Ik normaliter ook niet, maar hé, dit zijn de OS, daar kijk ik zoveel sporten waar ik anders nooit naar kijk. Ik heb ook de triathlons van start tot finish gekeken en daarvan genoten. En dit was in Sapporo, een van m'n favoriete steden in Japan dus was het in eerste instantie gewoon kijken wat ik allemaal herkende. Dat een Nederlander uiteindelijk een medaille pakte was een leuke bonus waar niemand op gerekend had.

Maar nee, Kipchoge had veel eerder al een imposante versnelling ingezet waar niemand uit de kopgroep ook maar bijna een antwoord op had. En nadat het groepje al tot dat drietal was uitgedund had ook Nageeye wel een momentje waarop hij aan het elastiek hing. Dus geen schijn van kans op een beter resultaat, dit was al ruim boven verwachting. Dus zie ik nog steeds het probleem niet als hij in de slotmeters, in veilige positie voor zilver (zijn beste resultaat ooit op een internationale marathon), nog even z'n trainingsmaatje naar het brons helpt.

Om dan even de parallel met Lavreysen en Hoogland te trekken: stel dat slechts één van beiden de finale had gehaald en de ander voor brons had moeten rijden, zouden ze dan (voor zover het programma dat uiteraard toeliet) ook niet elkaar hebben aangemoedigd? Kan je geen topsporter zijn als je ook blij kan zijn voor een ander?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 22:37 Om dan even de parallel met Lavreysen en Hoogland te trekken: stel dat slechts één van beiden de finale had gehaald en de ander voor brons had moeten rijden, zouden ze dan (voor zover het programma dat uiteraard toeliet) ook niet elkaar hebben aangemoedigd? Kan je geen topsporter zijn als je ook blij kan zijn voor een ander?
Natuurlijk moedigen ze elkaar dan aan, maar niet wanneer ze tegen elkaar strijden. Ik denk (en hoop) dan ook dat de woorden van de Belg (net als landgenote Gorissen nogal melodramatisch) en de houding van Nageeye flink werden uitvergroot door de media om er een mooi verhaal van te maken. Volgens mij is dit dezelfde Nageeye die ik eens bij VI zag. Pure sportman die tijdens de slotkilometers echt niet meer bezig is met zijn maatje. Wie dit wel doet hoort als recreant mee te lopen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik ga af op wat ik beiden voor de Belgische camera's hoor zeggen. Als zij dan zo kort na een marathon al in staat zijn er speciaal voor die media een mooi verhaal van te maken....

Ik zie nog steeds het hele probleem echt niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 09 okt 2021, 22:28 Tsja, ik ga af op wat ik beiden voor de Belgische camera's hoor zeggen. Als zij dan zo kort na een marathon al in staat zijn er speciaal voor die media een mooi verhaal van te maken....
Daar kijk ik niet raar van op. Sporters zitten dan nog vol adrenaline.
WizardOfOss schreef: 09 okt 2021, 22:28Ik zie nog steeds het hele probleem echt niet.
Het is ook geen probleem. Ik vond de benadering van vooral de NOS weer tenenkrommend. Er meer van maken dan het is. Dat onnodig romantiseren van prestaties. Nooit eens de sportieve kant flink onder de loep nemen als zogenaamde sportjournalisten. Clichés en namen, verder komen ze niet.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 13 okt 2021, 02:25Het is ook geen probleem. Ik vond de benadering van vooral de NOS weer tenenkrommend. Er meer van maken dan het is. Dat onnodig romantiseren van prestaties. Nooit eens de sportieve kant flink onder de loep nemen als zogenaamde sportjournalisten. Clichés en namen, verder komen ze niet.
Maar als de gehele wereldpers bij het hoogspringen exact hetzelfde doet is het niet erg?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Zoals ik al eerder zei ging het bij het hoogspringen alleen om dit duo dat samen de beslissing nam om goud te delen. Vind ik toch even anders dan als nummer twee tijdens de slotkilometers je richten op een maatje om vervolgens bij de finish als winnaars van verschillende medailles de nummer vier compleet te negeren. Daar kan ik op geen enkele wijze een olympische gedachte in bespeuren.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie