Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Vermaak voor oog en oor
HondArd
.
.

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopi

Bericht door HondArd » 16 jan 2018, 21:34

:lol:
"The closest to reality car that money can buy"

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 mar 2018, 18:08

:clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

HondArd
.
.

Bericht door HondArd » 17 mar 2018, 19:30

:lol: degene die verzonnen heeft dat genderneutraal HET helemaal is, is een peoplefucker eerste klas.
"The closest to reality car that money can buy"

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 jun 2018, 00:00

:worshippy: :worshippy:

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 08 sep 2018, 23:00

:lol:

Ik wil een heel album hiervan....

Martin
.
.

Bericht door Martin » 13 sep 2018, 12:15

Ik vind het zelf leuk om bij liedjes op de radio te horen welke schrijver of producer er achter zit.
Zo had ik een keer bij een nieuwe single van Kelly Clarkson (Break away) van "hé, dat klinkt als Avril Lavigne, wat tekst en opbouw betreft". Die bleek het dan ook te hebben geschreven. Of Ilse de Lange met "Blue bittersweet" dat op een nummer van Madonna lijkt: zelfde schrijver. "Diamonds" van Rihanna hoor je overduidelijk een nummer van Sia in. Nou kende ik Rihanna eerder dan Sia, dus de herkenning was voor mij andersom.

Over de Jeff Lynne beat hoef ik al niet eens te beginnen. Die kent iedereen.
Stap eens op de fiets

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 sep 2018, 23:07

Dat heb ik dan weer totaal niet, tenzij het zo extreem is als destijds bij Stock Aitken Waterman, de VAG (avant la lettre) van de muziekwereld. Als ik eenmaal weet dat bepaalde nummers van dezelfde producer zijn dan haal ik er best wat overeenkomsten uit, maar ik zal het niet snel zelf ontdekken. En qua songwriting helpt het ook niet dat ik toch voornamelijk naar bands luister die grotendeels zelf hun materiaal schrijven.

Het kan soms ook wel leuke situaties opleveren. Ik was ooit wel verrast dat Bruce Springsteen tijdens een concert een (verdomd goede) cover van Patti Smith's Because the Night deed. Om er later pas achter te komen dat hij zelf het nummer oorspronkelijk heeft geschreven maar niet goed genoeg vond. Waarna Patti Smith er een grote hit mee had. De grote vraag blijft uiteraard in hoeverre zij een draai aan het origineel heeft gegeven, het nummer wordt nu wel aan beiden toegeschreven. En zover ik weet zijn er ook geen opnames bekend van Springsteen van vóór de release door Patti Smith, dus in hoeverre hij zich bij latere uitvoeringen weer door haar heeft laten beïnvloeden...

Maar over herkenbare sound gesproken: ik zag gisteren dat Madrugada weer bij elkaar is en in februari enkele optredens in ons land geeft. Ik heb de band leren vlak voor ze uit elkaar gingen, goede timing altijd weer. Nu alleen het dilemma: op 23 februari staan ze in Doornroosje, maar ik had eigenlijk plannen zo rond die tijd weer een winterreis naar Japan te maken....

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 sep 2018, 20:16

WizardOfOss schreef:Maar over herkenbare sound gesproken: ik zag gisteren dat Madrugada weer bij elkaar is en in februari enkele optredens in ons land geeft. Ik heb de band leren vlak voor ze uit elkaar gingen, goede timing altijd weer. Nu alleen het dilemma: op 23 februari staan ze in Doornroosje, maar ik had eigenlijk plannen zo rond die tijd weer een winterreis naar Japan te maken....
Nou, die twijfel (voor zover die er was, ik had sowieso toch een kaartje willen kopen) is ook snel weggenomen: vanochtend in de verkoop gegaan, nu al uitverkocht. Daar had ik toch echt niet op gerekend...

Plaats reactie