Concerttopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Concerttopic

Bericht door Timo »

Klinkt als een tof concert! Maar Vampire Weekend is niet echt mijn ding, en ze zijn vrij duur om 'zomaar' even heen te gaan :puh:


Waar ik binnenkort wel heen ga is Foals, die brengen in mei een nieuw album uit en daarom doen ze in april een korte tour in Europa. 14 april staan ze Paradiso en ik heb er nu al idioot veel zin in :D
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Concerttopic

Bericht door Jurjen »

Vampire weekend, echt een toffe band!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

Dit is echt bizar
AD schreef:Zanger pleegt zelfmoord na optreden Pukkelpop

HASSELT - Charles Haddon, de zanger van de Britse band Ou Est Le Swimming Pool, heeft na een optreden op het Belgische popfestival Pukkelpop zelfmoord gepleegd. De zanger zou van een mast gesprongen zijn op de parkeerplaats voor artiesten, zo melden Belgische media.


Ou Est Le Swimming Pool gaf in de namiddag een concert tijdens het festival in Hasselt. Pukkelpop trekt traditioneel veel bezoekers uit Nederland, aangezien Hasselt niet ver van de grens ligt.

De band bracht tot nu toe drie singles uit en de debuutsingle Dance The Way I Feel .... werd vorig jaar een hit in het alternatieve muziekcircuit. De uitgave van het debuutalbum Christ died for our Synths staat gepland voor 22 oktober. (ANP)
Bron.

Dat een Festival wat dit jaar zijn 25ste editie beleeft dit moet meemaken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Concerttopic

Bericht door WizardOfOss »

Nooit van gehoord, maar evengoed triest. Maar gelukkig heeft ie niet een of andere stunt op het podium uitgehaald...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

Nou.... eigenlijk wel. Tijdens het optreden sprong hij of één van de andere leden van die band het publiek in waardoor een bezoekster ernstig gewond is geraakt. Ook is er nog een andere dode gevallen daar, namelijk een geluidstechnicus a.g.v. een hartstilstand. Gaat lekker daar, en vorig jaar was het ook al prijs toen iemand zwaar gewond raakte toen die tijdens het optreden van Faith No More het publiek in sprong maar op de hekken terecht kwam.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Tja, erg vervelend. Die zelfmoord is wel bizar idd. De man was al erg depressief, springt ie ook nog een meisje met gebroken rugwervels het ziekenhuis in, het zal de druppel zijn.


Gelukkig was Lowlands dit jaar wel een feest, zover ik weet is er niks gebeurd. O.k. mijn bril was na een uur al defect, kapot gegaan in de moshpit.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Gisteren naar de HMH geweest, Goose en Underworld

Erg tof, en wat is de HMH toch een toptent.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Concerttopic

Bericht door WizardOfOss »

Ik hoorde vanochtend dat m'n broertje gisteren naar Prince was geweest, zou echt fantastisch zijn geweest. Helaas wist ik niet eens van het hele concert, daar had ik toch wel graag bij willen zijn.

Helemaal zeker is het nog niet, maar wellicht ga ik dit jaar nog wel naar Weird Al Yankovich in Paradiso...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Concerttopic

Bericht door WizardOfOss »

Zojuist terug van Weird Al Yankovic, in Paradiso, mooie zaal trouwens. Het was zijn allereerste concert ooit in een niet-Engelstalig land, iets wat uiteraard nog even op humoristische wijze ter sprake kwam: het meest inhoudsloze nummer van allemaal kreeg een uitgebreide introductie om spraakverwarring te voorkomen. Maar ook voor de rest was het een mooie afwisseling van zo ongeveer al zijn hits en korte, hilarische filmpjes (waarin o.a. Celine Dion, Jessica Simpson, Eminem en Michael Stipe goed meewerken om zichzelf belachelijk te maken) om de verkleedpauzes op te vullen. Want uiteraard hoort bij elk nummer passende kleding: fatsuit voor I'm Fat, Nirvana-look voor Smells Like Nirvana, zwart-met-baard voor Amish Paradise en Jedi-pakje (plus een stel stormtroopers en andere figuren) voor The Saga Begins en en de uitsmijter Yoda.

Muziek is uiteraard allemaal niet zo verheffend, wel uiterst strak gespeeld, maar het is de show eromheen die het optreden maakt. Tijdens een helemaal niet zo lieve lovesong de hele zaal doorlopen en aanpappen met elke leuke dame in het publiek, een roadie een heel nummer verveeld op het podium laten staan zodat ie twee keer een mondharmonica omhoog kan houden, een heel nummer een gitaar om hebben hangen, drie keer doen alsof ie erop gaat spelen om hem na het nummer volgens goede rock-traditie kapot te slaan, en niet te vergeten een drumsolo van zeker 2 seconden. Ongein die in het geheel uitstekend werkt, entertainment op z'n best.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Grappig, maar ik weet niet of het mijn ding is (hekel aan dat woord "ding")
Was je niet eerde in Paradiso geweest?? idd mooie zaal maar kloterig om bier te halen
Plaats reactie