Concerttopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

[Live] Moss & DeWolff

Bericht door Leeuw »

Vorig weekend ben ik naar twee live concerten geweest. Vrijdag naar Moss en zaterdag naar DeWolff. Beide in het patronaat in Haarlem.
http://meuk.autoforumonline.nl/mosspress1.jpg
Moss: Het CD-tje was al erg fraai, en ik was bang dat ze live door de mand zouden vallen, niets was minder waar. De zanger had wel 1 nummer nodig om z'n stem op gang te helpen, maar daarna was het perfect. Wat ook wel tof is als ze met z'n 5-en zingen. Het was gezellig en swingend, qua muziek heeft het heel wat weg van Vampire Weekend. Dit wordt m.i. de NL band van 2010, zeker weten dat ze geboekt gaan worden voor Lowlands. zodat volgend jaar op Pinkpop gezegd kan worden dat ze daar ontdekt zijn, net als nog 100 andere gevallen.


http://www.nltracks.nl/system/images/156620/original/dewolff.jpg
DeWolff: De Cd vind ik wel o.k. echte ouderwetse psychedelische Rock en Roll ala Led Zeppelin. Live duurt het even voordat de 19! jarige jongens op gang zijn en het publiek meekrijgen, een erg lastige opgave als de gemiddelde leeftijd boven de 50 is en bebaard terwijl je zelf net van de brommer af bent. Uiteindelijk werd het wel erg tof en swingend. Deze band moet live nog wel groeien maar kan erg groot worden, wel tof zulke ouderwetse damp en stamp muziek, een Hammond orgel en Vintage kleding doet de rest. Rock On :!:
Ook jullie tot ziens op Lowlands



Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [Live] Moss & DeWolff

Bericht door HondArd »

Mooie korte verslagjes Leeuw, en het klinkt best wel lekker.

Ach, en over wie de eerste is (Lowlands of Pinkpop) is al heel wat afgeschreven. Lowlands kan ik nooit naar toe want dat valt voor mij altijd in een verkeerde periode, en als je er eenmaal bent is Pinkpop best gezellig. Feit is wel dat de organisatie van Pinkpop nogal eng bezig is. Bij het onderdeel "de gouden tip" kun je drie kanditaten voor de volgende editie nomineren, maar daar hangen ze zoveel mitsen en maren aan vast dat ik het idee heb dat ze eigenlijk zelf een lijstje met kandidaten hebben, en dat ze gewoon willen weten of het publiek hetzelfde denkt. Ze willen dus gewoon hebben dat jij die kandidaten nomineert die zij ook al in gedachten hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Concerttopic

Bericht door Timo »

Om af te trappen, gisteren ben ik naar een avond in Paradiso geweest met in de grote zaal These New Puritans en The xx, en in de kleine zaal Japandroids. Geen idee of iemand hier één van die bands kent, maar toch een soort korte review met filmpjes:

De avond begon (natuurlijk) met het voorprogramma: These New Puritans. Een band die ik van tevoren niet echt kende, maar waar ik goeie dingen over gehoord heb. Veel indruk maakten ze helaas niet op me, ik vond het allemaal nogal nietszeggend klinken. Er is me ook weinig van bijgebleven om eerlijk te zijn.
De hoofdact van de avond was The xx. Die wisten een erg goed optreden neer te zetten, gaaf gezongen en het klonk eigenlijk net als op het album. Wat ook indruk maakte, was de geweldige lichtshow die erbij zat. Minpuntje van het concert was de bass die soms wel érg hard was, volgens mij hebben ze op het eind zelfs nog een speaker opgeblazen :mrgreen: en het was ook geen lang optreden, meer dan een uur duurde het jammer genoeg niet.

The xx - Islands

Niet mijn filmpje, en het bewijs waarom ik liever beneden sta. Veel beter zicht en geluid, het balkon is niet mijn ding.

Na The xx was het tijd om naar boven te gaan voor een optreden van Japandroids in de kleine zaal. Met hun noise rock was het een hele overgang na de rustige luistermuziek van The xx, maar daarom niet minder leuk. Lekker raggen is ook tof :D Hier wel een lang optreden van bijna anderhalf uur, ondanks dat de band pas één album gemaakt heeft.

Japandroids - Rockers East Vancouver

Wederom niet mijn filmpje

Al met al een erg gave avond. Als een van die bands weer naar Nederland komt, ben ik er weer bij :)

Komende zaterdag ga ik naar La Roux, ook in Paradiso, met I Kissed Charles als voorprogramma. Ben benieuwd hoe zij live zijn, maar bij allebei heb ik goeie verwachtingen.

PFFF ik kreeg even een hartaanval, want toen ik dit getypt had en op 'voorbeeld' klikte was het forum offline. gelukkig is alles er nog met een druk op 'vorige'
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Timo schreef:PFFF ik kreeg even een hartaanval, want toen ik dit getypt had en op 'voorbeeld' klikte was het forum offline. gelukkig is alles er nog met een druk op 'vorige'
Gelukkig heb je een jong hart.
Sorry daarvoor ;) het ging allemaal wat sneller dan gepland, huh dat gebeurd toch eigenlijk nooit?


Ontopic: Leuk verslag, ik ga zo even luisteren. Zelf heb ik al een ander topic waar ik een resensie hebt geschreven, maar een algemeen concerttopic is wel goed. Is het een idee om het op te splitsen in
* Planning en wishlist
* Concert verslagen
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Concerttopic

Bericht door Timo »

Leeuw schreef:Gelukkig heb je een jong hart.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Concerttopic

Bericht door Jurjen »

Mooi verslagje!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

The xx hoor ik af en toe langskomen op StuBru, de rest zegt me eigenlijk niet zo heel veel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

http://underagereading.files.wordpress.com/2009/03/vampire-weekend1.jpg
Gisteren was daar eindelijk het concert van Vampire weekend. Al een jaar of drie ben ik zwaar fan van deze band, al ruim voordat hun eerste cd werd uitgebracht had ik de Demo al grijs gedraaid. Het is een heerlijke mix van Graceland van Paul Simon, Amerikaans, Traditioneel, Folk en nog dat soort meer. Hier een review van het concert in Amsterdam paradiso ter promotie van hun nieuwe CD "contra" welke m.i. niet zo goed is als hun eerste maar toch erg lekker vrolijk. Toen ik ze vorig jaar pas voor het eerst kon zien op Pukkelpop vielen ze mij eigenlijk erg tegen. Zo vrolijk als de CD was zo matjes was het optreden. Dus ik was erg benieuwd hoe ze het zouden doen in een zaal als Paradiso wat gemaakt is voor dit soort bandjes. Nou dat heb ik geweten. Tweeduizend dampende mensen van een wat jongere leeftijd maakten zich op voor een feest, aan alles was te voelen dat er iets ging gebeuren en dat het af en toe zou ontploffen. Met een beetje geweld ben ik naar voren gewurmd en alle kleine grietjes (die waren er veel) waren niet blij met mijn 1.95m. De eerste twee nummers waren even om de spieren op te warmen, de muziekinstrumenten te stemmen, maar daarna ging meteen het dak eraf. Mén wat heb ik gezweet en gesprongen/pogo enz. op slechts 2 biertjes. YES natural drug Rules! :pompom:
Wat hebben deze gasten enorm veel ervaring gekregen in een maand of 6, het was alsof ze al 10 jaar muziek maakten, maar dan wel met het enthousiasme van een verbaasde en beginnende band. :worshippy:
Dit was zeker een concert die me bij zal blijven. Timo, je had er zeker bij moeten zijn. Maar je krijgt een herkansing in Mei want dan schijnen ze weer opnieuw in Amsterdam te komen, in de Melkweg dit keer.
Het hele Concert is opgenomen door 3 voor 12 en zal vanaf maart te zien zijn



Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

Klinkt prettig gestoord. Doe me een beetje denken aan Madness, maar dan zonder toeters en bellen. Maar net zo feestelijk :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Ja het zou wat van Madness kunnen hebben, maar het is een stuk melodieuzer, het jou tube filmpje is een vrij matige single, klinkt wel leuk maar niet heel erg representatief.
Plaats reactie