Concerttopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Dat het niet gezellig overkomt kan wel kloppen. Ik vond het gezellig met mijn vrienden en gewoon leuke muziek. Ik ga best vaak naar concerten in Haarlem vanwege de bereikbaarheid voor mij, maar het is altijd een hele saai publiek, echt van die interessante meeknikkers van de Volkskrant. Een beetje meespringen of blèren zit er niet in. En met mijn vriendengroep worden we vaak extra druk dan als compensatie. Ik kom liever in de melkweg.

Haarlem is mooi met leule winkeltjes, maar er wonen vooral ex, import Amsterdammers met kinderen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Concerttopic

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Haarlem is mooi met leule winkeltjes, maar er wonen vooral ex, import Amsterdammers met kinderen.
:lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

Afgelopen maandag naar Katy Perry geweest in de KabelKubus. Alles bij elkaar was het meer dan de moeite waard.

Net als afgelopen december met Triggerfinger viel ook nu het voorprogramma niet tegen. Sterker nog: dat hakte er goed in. Het was de Britse zangeres/muziekschrijfster Carli XCX die ook het nummer "I Love It" heeft geschreven (waar Icona Pop een overmatig op de radio gedraaid hitje aan over heeft gehouden). Leuk detail: ze werd begeleid door een band wat enkel uit vrouwen bestond. Het optreden had alles bij elkaar wel wat langer mogen duren dan het halve uur wat ze gespeeld hebben. Normaal verwacht ik van een voorprogramma dat die minimaal 45 minuten bezig blijft.

Dan Katy Perry zelf: het aandeel show is overduidelijk aanwezig. Ze wisselt nog vaker van kleding dan de grieten van K3 tijdens een optreden en af en toen had ik het gevoel: zingt ze nu wel of zingt ze nu niet? Maar de keren dat het hoorbaar wel echt gezongen werd klonk het wel goed. Ook tijdens het allerlaatste nummer wat erg veel van een zangstem vraagt.
Wat ik in het begin miste was een band op het podium. Wel muziek en geen zichtbare band is iets wat je bij K3 wel kan flikken (wat ik even zo goed wel storend vind), maar niet bij een optreden wat in eerste instantie voor iedereen van 15 jaar en ouder bedoeld is. Ook al zaten er nogal wat jonge meisjes bij het optreden die halverwege het concert eigenlijk al op bed hadden moeten liggen, het was nota bene maandag.
Na Katy's eerste verkleedpartij kwam er (gelukkig) wel een band op het podium die zich helemaal uit konden leven op "I kissed a girl" en "Hot & Cold" (mijn favorieten), maar af en toe zaten die er wel werkloos bij. Drums horen en een drummer die stil zit?????
Verder miste ik in het begin de spontane interactie met het publiek, iets wat Charli XCX vanaf het eerste nummer wel had en waar je bij Katy nogal lang op moest wachten..... maar het kwam gelukkig wel. Een kleine cursus Nederlands ( "What is the Dutch word for selfie"?), een fan op het podium trekken die op die maandag jarig was (tijdens "Happy Birthday") en een tekening aannemen van een fan en als beloning met Katy een "selfie" maken. Dat zijn nou net die dingen (ook al doet ze die elders ook) waarmee je het publiek inpakt.
Ondanks alles overheerst wel een meer dan tevreden gevoel, tegen de kritische noten in. Ruim 2 uur duurde haar optreden en na haar klassieker "Firework" die je moest bekijken met een speciaal prisma-brilletje (waardoor de lichtshow echt rare dingen deed) was het pas echt afgelopen. Ben benieuwd hoe laat ik de volgende keer thuis ben, als we naar Simple Minds gaan in de KabelKubus. Dinsdag waren we om 01:15 pas thuis... en er om 07:00 weer uit om te gaan werken :sleepey:
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Concerttopic

Bericht door Timo »

Tof, Charli XCX heb ik echt een zwak voor. Heb haar verschillende keren gezien en iedere keer was ze echt goed.

Katy Perry zelf interesseert me iets minder moet ik toegeven :puh:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Concerttopic

Bericht door WizardOfOss »

Ach, niks mis met Katy Perry:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Concerttopic

Bericht door Martin »

Denk dat Charli XCX in Nederland vooral bekend is van "boom clap". Ik heb wel een zwak voor Katy Perry. Knap hoe ze die liedjes in elkaar draait en hoe ze in je hoofd blijven hangen. Vond de clip van TGIF ook leuk met Debbie Gibson (wie kent haar nog?)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Concerttopic

Bericht door WizardOfOss »

Martin schreef:Debbie Gibson (wie kent haar nog?)
:yes:



Uit de geniaal slechte film Mega Python vs. Gateroid.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Concerttopic

Bericht door Jurjen »

Haha Ard, jij leek me nou niet echt het Katy Perry type.

Laatste nog Kensington meegepakt in de HMH. Retestrakke show weer van die gasten.

Binnenkort treden trouwens twee bejaarde legendes in 1 weekend op in de Ziggo dome. De eerste is Mark Knopfler en de tweede Paul, die van de Beatles. Ik heb voor beide kaartjes :oranje:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Concerttopic

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Haha Ard, jij leek me nou niet echt het Katy Perry type.
Het was ook niet mijn eerste keus, maar het viel eerlijk gezegd niet tegen.
Bij concerten heeft de ene keer mijn vrouw het voor het zeggen (Katy Perry dus, en 2 weken geleden ook Frans Bauer was toch best vermakelijk was en onlangs ook K3 met de koters), de andere keer gaan we naar een concert van mijn keuze (Kraftwerk in 2005, The Cure in 2008, vorig jaar december Triggerfinger, eind dit jaar Simple Minds). Het wil ook wel eens voorkomen dat wel allebei naar hetzelfde willen (Duran Duran in 2008, Arsenal in 2011).

Onlangs stelde ze in een vlaag van verstandsverbijstering voor om naar Madonna te gaan. Toen zei ik: alleen als ik dan een Siouxie & the Banshees shirt heb.. het voorstel van haar was een grapje.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Concerttopic

Bericht door Leeuw »

Ga weer lekker naar fokking Lowlands :pompom:
Plaats reactie