HondArd schreef:Maar goed: het nummer wordt door veel mensen gezien als een hype maar als het echt een hype zou zijn geweest zou het nu niet meer in de Top 2000 staan
Volgens mij is het steeds verder wegzakken juist het bewijs van het zijn van een hype. Psy scoorde even heel goed en in verloop van tijd ebt het weer weg. Het gaat me er niet om hem te beledigen, Psy lijkt me een sympathieke blije geit die doet wat hij leuk vindt, maar hij hoort niet in de Top 2000. Zoals meerdere, bijvoorbeeld Youp van 't Hek die gewoon mazzel heeft dat de lijst altijd rond Kerst gedraaid wordt. Zie je het al voor je,
Flappie op de radio tijdens een hittegolf?
HondArd schreef:Zet Titanic naast bijvoorbeeld LA confidential, The English Patient naast Fargo en A Beutiful Mind naast Memento.
Ken alle films niet, maar ik denk dat je weer je eigen smaak laat spreken en daarmee andere films naar beneden wilt halen.
Titanic is ook niet mijn ding, maar een buitengewone productie. Idem voor
The Matrix,
The Lord Of The Rings en de nieuwe
Star Wars. Vreselijke films naar mijn mening, maar ik zie de kunde wel.
HondArd schreef:Om te beginnen: hoe de hitlijsten zijn samengesteld tegenwoordig profiteert Adele net zo goed van.
Ard, jij snapt toch wel dat artiesten die internationaal geen volle concertzalen of stadions vullen meer profiteren van de moderne media. Alles is sneller en eerder te zien. Zoals vroeger artiesten nog langs
Top of the Pops moesten, zo hoeven ze vandaag de dag alleen maar gedownload te worden om populair te zijn.
HondArd schreef:Ten tweede: PSY is geen eendagsvlieg want hij is al bezig sinds 2001 en heeft al 2 hit(jes) gehad in Nederland.
Ik vind het een eendagsvlieg. In de categorie Jody Bernal, O-Zone, Aqua etc. Hebben ook meerdere hits gehad trouwens.
HondArd schreef:Maar kijk eens naar bands als U2 en Depeche Mode, dat die nog steeds (erg) populair zijn ligt mede aan het feit dat ze steeds wilden blijven vernieuwen.
U2 vernieuwend? Da's nieuw voor mij...