Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Eerlijk is eerlijk, ten tijde van de release van Mad About You was de toenmalige zangeres (Geike Arnaert, ook bekend van Zoutelande, dat had ik er ook niet uitgehaald...) ook pas 21 jaar. Maar die had toen waarschijnlijk precies voldoende zware shag gerookt om haar stem net een aangenaam rauw randje te geven :)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Coolest. Thing. Ever.



He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Zoals eerder al eens aangegeven is muziek een van de zeldzame aspecten van Japanse cultuur waar ik maar weinig mee had, maar zo af en toe kom je dan toch iets tegen wat direct helemaal awesome is. Maar goed, het betreft dit keer ook geen aalglad gepolijste tieners (lees: 99% van de populaire artiesten in Japan), maar een stel knarren die al ruim 30 jaar meedraaien. Luister en geniet....

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door Martin »

Ik dacht eerst, voor dat ik hem startte, 8 minuten, ga ik dat helemaal kijken ?.
Maar was verrassend goed. Een Gibson is altijd een plus.

Is Kitaro ook niks voor jou?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Da's wel even het andere uiterste, die Kitaro. De naam deed niet direct een belletje rinkelen, maar ken hem inderdaad wel (Ninja Scroll!). Best goed om aan te horen, maar ik voel daarbij toch niet de behoefte direct eens zijn tour-agenda op te zoeken....

Ningen Isu is ook wel een stuk zwaarder dan de meeste muziek die ik luister, maar zit nog ruimschoots aan de goede kant van de grens van echte teringherrie, en de zang maakt het nummer helemaal af. Dat is denk ik ook een beetje mijn probleem met de Japanse muziekscene als geheel: ofwel het is allemaal supergepolijste pop/rock, of het slaat meteen door naar echte herrie (denk Merzbow....). En wat er dan al tussenin zit heeft toch vaak een hoog gimmick-gehalte, zie Babymetal. Maar gewoon goede stevige rockmuziek zonder nadrukkelijke hitlijst-pretenties maar melodisch genoeg om een mainstream publiek niet gillend weg te laten rennen, dat lijk je toch met een vergrootglas te moeten zoeken. Ik weet dat er een levendige underground muziekscene bestaat, maar probeer daar als niet Japans sprekende buitenstaander maar eens toe door te dringen....

Wel weer wat meer gimmicky, maar in Mongolië kunnen ze er trouwens ook wat van:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Uit de categorie "nieuws dat je niet zag aankomen": zangeres Marie Fredriksson van Roxette is gisteren op 61-jarige leeftijd overleden als gevolg van een hersentumor.

Ook al hebben de echte hoogtijdagen van Roxette niet eens zo gek lang geduurd, begin jaren '90 viel er nauwelijks aan te ontkomen. En hoewel ik zeker geen fan was kon ik Roxette in tegenstelling tot de andere grote Zweedse hitmachines best hebben.
(en zeg eens eerlijk: welke man was anno 1990 niet helemaal hoteldebotel op haar?)

R.I.P.





He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Oké, 2020 is nu officieel een kutjaar:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door Martin »

WizardOfOss schreef: 02 okt 2019, 22:29 Wel grappig: ik hoorde vanochtend op de radio dat België komend jaar Hooverphonic naar het Songfestival stuurt. Een beetje een vergeten band wellicht inmiddels, maar ooit maakten ze toch best wel aangename muziek. Dat "ooit" was dan met name zo rond 2000, daarna heb ik niet veel meer van ze gehoord. Hoor ik vandaag echter ook dat ze tegenwoordig een nieuwe zangeres hebben, geboren in....2000 :bonk:

Hoeft uiteraard niet uit te maken, en van wat ik zo snel even gehoord heb kan ze ook zeker wel zingen. Maar ik denk dat er weinig bands zullen zijn met een dermate in leeftijd verschillende samenstelling: zangeres 18 jaar, bassist 46 jaar, gitarist 59 jaar. Ze vieren opvallend genoeg wel allemaal begin december hun verjaardag....

Hooverphonic toen:



Hooverphonic nu:

Ik las gisteren dat zangeres Geike weer terug is. Die van "mad about you". Zij gaat nu ook met Hooverphonic naar het songfestival.
Laatst gewijzigd door Martin op 06 mei 2021, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss »

Geen idee hoe de andere inzendingen zijn, maar van mij mogen ze het winnen :thumbup:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door ViveLaFrance »

Je moet als artiest heel wanhopig zijn om aan die onzin mee te willen doen en zo weer fans proberen te bereiken. Dat hele songfestival gaat totaal niet om de liedjes. De show en politieke statements zijn belangrijker. Sowieso belachelijk dat een indoorevenement wordt toegestaan met toeschouwers waar veel outdooractiviteiten (bv. het voetbal) nog geen mensen mogen ontvangen.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie