Algemeen Filmtopic

Vermaak voor oog en oor
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door TomSR »

Leeuw schreef:Gisteren the box gezien, geen idee wat ik er van vond :?
ik vond die vooral slecht. Gaat nergens heen, totaal gebrek aan spanning en kon niet boeien. Een andere afrader: Solomon Kane. Een B-film die te serieus probeert te zijn om leuk te zijn.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Opbrengst van een kort weekendje Antwerpen/Metropolis:

Eigenlijk was Alice in Wonderland de bedoeling, maar die zat vol. Dan maar naar Sherlock Holmes.Een aangename verrassing, Guy Ritchie heeft met succes een originele draai aan het klassieke personage weten te geven. Leuk verhaal, prima mix van actie en humor, perfecte gecaste personages en een prachtige weergave van het Victoriaanse Londen. Ik kijk al uit naar het onvermijdelijke vervolg...
7.5/10

Vervolgens Avatar in 3D, wat een ervaring :worshippy: . Toegegeven, het verhaal is één groot cliché, niet alle personages zijn even boeiend en de moraal ligt er wel heel dik bovenop. Maar who cares? Ondanks de flinke speelduur heb ik me geen seconde verveeld, hij had rustig nog een uur door mogen gaan. De 3D-techniek is zeer overtuigend, je wordt echt het beeld ingezogen, heel anders dan de 3D-filmpjes die ik tot nu toe had gezien waarin het meer een gimmick was. En de techniek wordt in de actiescènes ook echt maximaal uitgebuit, Cameron zet hiermee wederom een nieuwe standaard. Tel daarbij op de fantastische wereld die voor de film is geschapen, en je komt eigenlijk gewoon ogen tekort. Ik vraag me wel af wat er van de film overblijft op een TV-scherm of zelfs in een gewone 2D-bios, maar dat zullen we later nog wel zien.
8.5/10

En dan vanmorgen na een korte nacht en de F1 (zou ook leuk zijn op bioscoopscherm...) weer terug, alsnog naar Alice in Wonderland, uiteraard ook in 3D. En om maar met de deur in huis te vallen, de 3D voegt hier totaal niks toe. Ja, en paar keer lijkt er iets de zaal in te komen vliegen, maar het heeft toch vooral een erg hoog gimmick-gehalte, bedacht door een marketingafdeling. Maar ook los daarvan viel de film me nogal tegen. Om toch positief te beginnen, het hele Underland ziet er prachtig uit, dat kan je wel aan Burton overlaten. Het verhaal daarentegen wijkt nogal af van de mij bekende versies, en vooral het einde komt volkomen misplaatst over. Bijzondere personages zijn er uiteraard genoeg, maar lang niet allemaal weten ze te overtuigen. Mia Wasikowska zet een aardige Alice neer, Helena Bonham Carter steelt echter de show als Red Queen, en Alan Rickman en Stephen Fry weten met alleen hun stem hun karakters naar een hoger niveau te tillen. Johnny Depp daarentegen speelt tamelijk kleurloos, Anne Hathaway heeft helemaal een onbeduidend maar irritant rolletje, en de rest mag ook geen naam hebben. Nee, hier had absoluut meer ingezeten.
6.5/10

Daarnaast nog inkopen gedaan bij de Mediamarkt: Spirited Away en Pompoko.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door Leeuw »

Jammer dat LSD een beetje tegenviel, maar ik ga hem toch kijken morgen ofzo, en dan thuis omdat de #d en film een beetje tegenvalt.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Ik lees trouwens net dat ze in Zuid-Korea (en tot nog toe ook nog alleen daar) Avatar in 4D draaien, dus met allerlei extra effecten in de zaal. Lijkt me een goede reden voor een snelle herkijk.

Mijn rudimentaire kennis van het Koreaanse schrift komt daarbij trouwens wel van pas, aangezien de site van de betreffende bioscoop-keten uitsluitend in Koreaans is. Nu kan ik uiteraard nog weinig van zo'n site maken, maar het ziet er naar uit dat er een bios in Yongsan Station zit waar ie in ieder geval komende week nog steeds in 4D draait. Toch maar even gaan kijken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door HondArd »

Mooie korte recencies Wizard :thumbup: En zo te lezen heb je je wel vermaakt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door Leeuw »

Wow, 4D dat is ook wel gaaf om mee te maken.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Het staat in ieder geval op de planning om het te gaan proberen, ik heb in ieder geval van drie bioscopen de programmering voor komende week. Het zijn alleen vrij kleine zalen (86 tot 160 man), en via internet reserveren is met een volledig Koreaanse site echt geen optie. Ik vond het al heel wat dat ik de juiste bioscopen en programmering heb weten te vinden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door TomSR »

Gisteravond heb ik Kick-Ass gezien. Een erg vermakelijke film en een leuke variatie op het standaard superheldenverhaal. Mooi geproduceerd en best grof, dus ik heb me prima vermaakt ermee.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door WizardOfOss »

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen Filmtopic

Bericht door HondArd »

:lol:
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie